Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haperen Firestorm 2001

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Haperen Firestorm 2001

    Het is zover mijn eerste probleem met mijn vtr firestorm. Als ik vlot optrek slaagt het gas direct aan maar hapert vervolgens tot op een 4000 toeren en daarna gaat hij weer vlot door. Soms als ik optrek te beginnen van 5000 toeren hapert hij ook even in begin en soms terwijl hij op volle toeren is. Als de motor gewoon draait of ik rijd rustig in 1ste of in tweede aan een constante snelheid dan hapert en schokt hij over heel de lijn. Ik heb de motor 2dehands gekocht in december en heb hem voor ik de baan ben opgegaan een K&N luchtfilter, nieuwe olie van castrol (10w40) en een oliefilter gegeven. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen het is precies of de ontsteking slaagt soms even over, ik denk dat dit zowat de beste manier is om het uit te leggen.
    Als er iemand ervaring heeft met dit soort problemen, suggesties zijn altijd welkom.
    Alvast bedankt.
    Bart

  • #2
    Re: Haperen Firestorm 2001

    Even vergeten te vermelden, er staan open uitlaten onder van leovinci SBK.

    Comment


    • #3
      Re: Haperen Firestorm 2001

      Als er geen dynojet kit op staat zal hij zeker met de veranderingen die er gebeurd zijn te arm afgesteld
      staan en daardoor niet mooi lopen.Ik heb in het verleden verschillende jaren met een firestorm gereden
      en wanneer ik hem eens op de testbank bij Luyckx liet testen bleek hij met eenzelfde uitrusting als bij
      jou(k&n filter+open uitlaat) minder vermogen te leveren als een gewone standaard vtr.Dit kwam volgens
      Luyckx door een te arm mengsel.Als ik toen reed draaide hij ook slecht,misschien eens proberen wat hij
      doet met de originele luchtfilter en/of de orig. uitlaten?

      Comment


      • #4
        Re: Haperen Firestorm 2001

        Toen deze origineel stond heb ik deze problemen niet ondervonden. Ik heb er wel slecht enkele ritjes mee gereden maar klachten had ik niet toen. Enig idee wat de kostprijs gaat zijn voor een dynojet en afstelling op de testbank? En eventueel een adres waar ik terecht kan van mensen die met de betrokken firma een goede ervaring hebben aub?
        Alvast bedankt voor de reactie @ Astronout.

        Comment


        • #5
          Re: Haperen Firestorm 2001

          Deze mens kan toveren: http://www.tovami.com/
          Als je bij hem aankomt dan kom je niet buiten met een nieuwe motor maar met twee nieuwe motoren.
          Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

          Comment


          • #6
            Re: Haperen Firestorm 2001

            Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
            Deze mens kan toveren: http://www.tovami.com/
            Als je bij hem aankomt dan kom je niet buiten met een nieuwe motor maar met twee nieuwe motoren.
            Zo het mailtje is gestuurd naar tovami. Nu hopen op een snel antwoord en hopen dat de prijs wat meevalt.
            Thanks [email protected]

            Comment


            • #7
              Re: Haperen Firestorm 2001

              anders naar mototech gaan of naar AV racing, die is een top afsteller, vooral met honda
              R.I.P Marco #58
              http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

              Comment


              • #8
                Re: Haperen Firestorm 2001

                Voila, ook hier mailtjes naar gestuurd. Alvast bedankt skippy79.

                Comment


                • #9
                  Re: Haperen Firestorm 2001

                  Oorspronkelijk geplaatst door skippy79
                  anders naar mototech gaan of naar AV racing, die is een top afsteller, vooral met honda
                  Eindelijk een concrete afspraak kunnen maken. Het is Mototech geworden. Hij gaat een Dynojet-kit steken en afregelen op de testbank. Ben eens benieuwd.... Wel nog een een weekje wachten maar hoop dat het de moeite loont..

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haperen Firestorm 2001

                    voilà zeg, en hopelijk ben je blij mee als die terug komt!, geen zorgen, Mototech zal een goede job doen!
                    R.I.P Marco #58
                    http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haperen Firestorm 2001

                      Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
                      Oorspronkelijk geplaatst door skippy79
                      anders naar mototech gaan of naar AV racing, die is een top afsteller, vooral met honda
                      Eindelijk een concrete afspraak kunnen maken. Het is Mototech geworden. Hij gaat een Dynojet-kit steken en afregelen op de testbank. Ben eens benieuwd.... Wel nog een een weekje wachten maar hoop dat het de moeite loont..
                      Is inderdaad het mengesel, klinkt alsof hij te veel lucht krijgt, dus te arm staat.
                      Mototech brengt da zeker in order. We hebben er al een paar brommers afgezet.

                      Het is hier trouwens al een paar keer gepost, K&N luchtfiler en/of open uitlaat = altijd laten afstellen
                      http://www.bikeshop-online.be/
                      www.trackdays.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Haperen Firestorm 2001

                        Oorspronkelijk geplaatst door brino
                        Het is hier trouwens al een paar keer gepost, K&N luchtfiler en/of open uitlaat = altijd laten afstellen
                        Never forget who helped you!
                        Never forgive who fu*ked you.
                        Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

                        Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

                        Comment


                        • #13
                          Re: Haperen Firestorm 2001

                          Zal ne keer opzoeken wa ne firestorm van 2001 heeft aan PK en aan koppel standaard. Hoop der met die dynojet-kit toch vlotjes boven te zitten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Haperen Firestorm 2001

                            Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
                            Zal ne keer opzoeken wa ne firestorm van 2001 heeft aan PK en aan koppel standaard. Hoop der met die dynojet-kit toch vlotjes boven te zitten.
                            vlotjes als in 5pk is al héél vlotjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Haperen Firestorm 2001

                              Alst al goe wil marcheren met DJ kit, want heb al slechte ervaringen met hun kit.

                              Vooral de instructie om de gaten in de gasschuif uit te boren was rampzalig, mijn gsxr had toen 0,0 rijbaarheid op lagere toeren.

                              Mijn broer (die ook een VTR1000F 1997 heeft) heeft ook zo'n dynojet kit gestoken en ook de gaten uitgeboord, gevolg de gasschuif gaan te rap open waardoor bij bruut gasgeven in de lageren toeren de motor hapert/stottert.

                              Ik snap wel het nut van die gaten uit te boren maar de boor die ze meeleveren vergroot dat gat x2, bij die kit zitten er dan ook nog eens slappere veren bij.

                              Om dit goed te doen zou je dit toch volgens mij per 0.1 moeten uitboren en proberen, wel met een correcte boor (die DJ boor is veel te grof voor bakeliet).

                              Dit is mijn ervaring met DJ kit, kan zijn dat uwe vtr perfect gaat marcheren

                              Comment

                              Working...
                              X