Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trilling in voorrem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Trilling in voorrem

Ik heb iets vreemd voor met m'n moto.
    Nieuwe remblokken gemonteerd, sinds het vervangen heb ik last van een trillende voorrem. Meer schokken dan trillen eigenlijk.
    Ik merk het voornamelijk bij lage snelheden, bv. afremmen voor rood licht. Dan is het op constant ritme schokken. Hop.... hop.... hop. Schokken vertragen met de snelheid. Ik wip half van m'n moto af dus niet ideaal. Bij hogere snelheid remmen, merk ik het niet tot nauwelijks.
    Op 't eerste zicht geen speling in het balhoofd.

Tijd geleden ook al eens gehad, toen andere remschijven gestoken en 't was opgelost. Dacht toen aan kromme schijven. Maar nu zitten die "kromme" schijven op een andere velg en merk ik op 't eerste zicht niets meer (nog niet uitvoerig getest, enkel een paar meter gereden en geremd om te checken).

Maar: het wiel dat er nu inzit had geen remschijven gemonteerd toen de band erop ging en het wiel werd geballanceerd.

Zou het schokken kunnen komen doordat m'n voorwiel in onbalans is?
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Re: Trilling in voorrem

omdat je zegt meer schokken dan trillen, denk ik eerder aan slecht weerkerende zuigers in de klauwen
    der es uithalen, kuisen en wat vet aansmeren?
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Remschijven ontvet?
      sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
        omdat je zegt meer schokken dan trillen, denk ik eerder aan slecht weerkerende zuigers in de klauwen

Ik had just hetzelfde voor verleden jaar. Ik dacht ook direct aan de schijven. Na een grondige kuisbeurt van de remklauwen (en dus ook zeker de zuigers), was het fenomeen volledig weg
        When in doubt, gas it ! sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ducky
          Heb je het wiel verwijderd gehad? Wiel verwijderen moet je het opnieuw centreren ten opzichte van de remklauwen. Of hoe moet ik het zeggen...
          ... beter niets zeggen

uw wiel moet in de middellijn van de moto staan, punt. zo lang je niks verandert (andere spacers, andere vork, ...) mag je dat wiel daar 100 keer uithalen, dat komt steeds in dezelfde positie terug.
          en heb ook nog nooit regelbare remklauwen gehoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts
            Vet aansmeren? gewoon remvloeistof dus.

Comment

denk dat em van da remmenvet bedoelt (blauw?)

Comment

beetje kopervet aan de zuigers
                "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Ik heb altijd geleerd om gewoon wat remvloeistof aan de zuigers te doen bij het monteren, staat zelfs in de handboek van mijn motor?

Kopervet aan de zuigers heb ik nog niet gehoord, wel vanachter op de remblokken zie ik sommige dat doen?

Comment

geen corrosieplek op u schijven waar de blokskes hebben gezeten?
                    Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros
                      Heb je het wiel verwijderd gehad? Wiel verwijderen moet je het opnieuw centreren ten opzichte van de remklauwen. Of hoe moet ik het zeggen...
                      ... beter niets zeggen

uw wiel moet in de middellijn van de moto staan, punt. zo lang je niks verandert (andere spacers, andere vork, ...) mag je dat wiel daar 100 keer uithalen, dat komt steeds in dezelfde positie terug.
                      Heb het misschien verkeert uitgelegt.
                      Eer het wiel volledig is vast gedraaid moet men toch best een paar keer door de vering duwen en een paar keer remmen. Allee.. of is de workmanual dan verkeert
                      sigpic

Comment

Vandaag met ander wiel en ander vooras 't zelfde voor, maar dan minder erg. Wel eens doorgetrokken en afgeremd. Hard remmen boven 140 voel ik 't serieus pulseren in m'n remhendel en voel ik de voorkant van de moto trillen.

Wiel zit netjes in 't midden. Voor ik alles op koppel zet, veer ik de voorkant een paar keer goed in om alles op z'n plek te zetten.

Vanavond vroeg naar huis vertrekken en ander schijven eens monteren. Als het probleem er nog is, check ik m'n remzuigers eens of er geen vast zit.
                        Moet ik ze er dan volledig uit halen? Hopelijk heb ik geen kapotte dichtingen want Brembo levert die dingen niet meer... direct een volledig nieuwe klauw
                        Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Hebt ge de remschijven van velg verwisselt toen ge het ander wiel hebt gemonteerd?
                          Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Jep, 't zijn de vermoedelijke kromme schijven op een andere velg.
                            Dus dezelfde schijven als gisteren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janbros
                              ... beter niets zeggen

Heb het misschien verkeert uitgelegt.
                              Eer het wiel volledig is vast gedraaid moet men toch best een paar keer door de vering duwen en een paar keer remmen. Allee.. of is de workmanual dan verkeert
                              Waarom zou je dit moeten doen ? het voorwiel staat toch enkel met een as erin die kan toch ni voor of achteruit gecentreerd worden, en zoals janbors al zei als je enkel de remblokken veranderd hebt en niets aan de vork, spacers, etc. is toch alles al in lijn
                              Dus telkens gij uw voorwiel terug vast zet afbokken, inveren, remmen terug opbokken en centreren, as vast zetten, asborgingsvijzen vast zetten of zie ik dat verkeerd ??

Zou eerder denken kromme schijven, vuil in klauwen, remblokken die ni degelijk geborgt zijn of scheef zitten, rembokken die op slechte schijven moeten inlopen

Of iemand da ni gewoon is van een abs systeem maar aangezien we over nen ouwen duc spreken
                              Never forget who helped you!
                              Never forgive who fu*ked you.
                              Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Working...
                              X