Ik heb iets vreemd voor met m'n moto.
Nieuwe remblokken gemonteerd, sinds het vervangen heb ik last van een trillende voorrem. Meer schokken dan trillen eigenlijk.
Ik merk het voornamelijk bij lage snelheden, bv. afremmen voor rood licht. Dan is het op constant ritme schokken. Hop.... hop.... hop. Schokken vertragen met de snelheid. Ik wip half van m'n moto af
dus niet ideaal. Bij hogere snelheid remmen, merk ik het niet tot nauwelijks.
Op 't eerste zicht geen speling in het balhoofd.
Tijd geleden ook al eens gehad, toen andere remschijven gestoken en 't was opgelost. Dacht toen aan kromme schijven. Maar nu zitten die "kromme" schijven op een andere velg en merk ik op 't eerste zicht niets meer (nog niet uitvoerig getest, enkel een paar meter gereden en geremd om te checken).
Maar: het wiel dat er nu inzit had geen remschijven gemonteerd toen de band erop ging en het wiel werd geballanceerd.
Zou het schokken kunnen komen doordat m'n voorwiel in onbalans is?
Nieuwe remblokken gemonteerd, sinds het vervangen heb ik last van een trillende voorrem. Meer schokken dan trillen eigenlijk.
Ik merk het voornamelijk bij lage snelheden, bv. afremmen voor rood licht. Dan is het op constant ritme schokken. Hop.... hop.... hop. Schokken vertragen met de snelheid. Ik wip half van m'n moto af

Op 't eerste zicht geen speling in het balhoofd.
Tijd geleden ook al eens gehad, toen andere remschijven gestoken en 't was opgelost. Dacht toen aan kromme schijven. Maar nu zitten die "kromme" schijven op een andere velg en merk ik op 't eerste zicht niets meer (nog niet uitvoerig getest, enkel een paar meter gereden en geremd om te checken).
Maar: het wiel dat er nu inzit had geen remschijven gemonteerd toen de band erop ging en het wiel werd geballanceerd.
Zou het schokken kunnen komen doordat m'n voorwiel in onbalans is?
Comment