Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen stationair draaien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemen stationair draaien

    Ik heb een Kawa ZR7 met een aardig probleem. Motor is niet van mij maar van kameraad.

    Probleem stelling:
    Motor kan gestart worden MAAR enkel met de choke volledig open. Wanneer je dan een fractie gas geeft valt hij gewoon uit. Choke afzetten resulteert uiteraard ook in uitvallen.

    Vaststellingen:
    Luchtfilter is proper
    Olie niveau = OK
    CO = niet te meten door mezelf
    Naft kraantje staat open en laat naft door

    Ik weet niet hoe het gesteld is met de sproeiers omda'k de carbu's er te moeilijk (lees niet) van onder krijg, idem voor vlotterkamers.

    Iemand een suggestie over wat de oorzaak kan zijn en wat ik nog kan testen?
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Problemen stationair draaien

    Ik zou toch de caburateurs er proberen van onder te halen en eens goed uitkuisen.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen stationair draaien

      Carburators reinigen, heeft de motor lang stilgestaan?

      Comment


      • #4
        Re: Problemen stationair draaien

        carburators reinigen en zekers synchronizeren . Is beter voor het stationair draaien en het verbruik .
        Dit kun je zelf doen mits wat handigheid en juiste toestel 4 cylinder toestel kost je 80 euro ong

        Comment


        • #5
          Re: Problemen stationair draaien

          carburateurs synchroniseren doe je niet op ralenti ...

          Comment


          • #6
            Re: Problemen stationair draaien

            de moto heeft inderdaad al heel lang stilgestaan, denk een jaar of 2 ondertussen.

            Ok, dan zit er niks anders in dan die carbu's er ne keer van onder te halen, whish me luck boys.
            Thanks

            Comment


            • #7
              Re: Problemen stationair draaien

              Oorspronkelijk geplaatst door janbros
              carburateurs synchroniseren doe je niet op ralenti ...
              Ik volg je nu niet even.

              In het handboek van mijn motor staat dat de carburateurs op ralentie worden gesychroniseerd.

              Want als je wat gas geeft met zo'n vacuum meter (kwik kolom,....) krijg je direct maximum uitlezing.

              Niet echt ideaal voor af te stellen, derbij heeft synchroniseren toch het meeste nut voor stationair draaien dacht ik?

              Swat, om de carburateurs al redelijk goed te kunnen synchroniseren moet ge nie persé een vacuummeter kopen.

              Gewoon wat op het zicht gelijk zetten aan de hand van de stationairgaten lukt ook al aardig.

              Als de 1 vlinderklep 0.5mm open staat en de ander 2mm weet je al waar je problemen kunt verwachten

              Comment


              • #8
                Re: Problemen stationair draaien

                carburateurs synchroniseren doe je best rond de 1500 a 2000 toeren is me geleerd..

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen stationair draaien

                  Ik heb de carburateurs ook gesynchroniseerd van mijn vorige motor met zo'n metertje van bij Hein Gericke. Kostte me 59 euro. Voor de prijs zou ik het dan al zeker niet laten, want komt altijd wel eens te pas. Ik heb mijn gashendel serieus opengedraaid en kreeg nog steeds niet maximum uitlezing. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is wanneer je zo een meter zelf maakt met een darm met wat water of olie in, dat je motor de vloeistof kan opzuigen als hij niet goed synchroon staat. Of als je er zelf 1 maakt met waterkolom dan zal het helemaal niet lukken, of je moet een opstelling maken van ettelijke meters hoog!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen stationair draaien

                    om u eens en idee te geven hoe het er uit kan zien binnen in de carburator na een jaar stilstand
                    is van een Yamaha Grizzly

                    https://picasaweb.google.com/Hunter8978 ... 8131726034

                    heb er nog eentje deze was van AXR Buggy na een winter stop

                    https://picasaweb.google.com/Hunter8978 ... 3296379138

                    zo ziet u maar eens wat voor brol van benzine ons word aan gesmeerd

                    Om jullie eens te laten zien hoe u carburators kan reinigen met een ultrasoon reiniger
                    plaats ik enkele foto's (KZ650 1984)





















                    hopelijks hebben jullie nu een idee hoe dat in zijn werk ga
                    en ja alle kanaaltjes in de carburators zijn vuil en vet vrij zoals nieuw
                    Suzuki M1800R - no rules great fun

                    Comment


                    • #11
                      Re: Problemen stationair draaien

                      Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
                      Ik heb de carburateurs ook gesynchroniseerd van mijn vorige motor met zo'n metertje van bij Hein Gericke. Kostte me 59 euro. Voor de prijs zou ik het dan al zeker niet laten, want komt altijd wel eens te pas. Ik heb mijn gashendel serieus opengedraaid en kreeg nog steeds niet maximum uitlezing. Wat jij waarschijnlijk bedoelt is wanneer je zo een meter zelf maakt met een darm met wat water of olie in, dat je motor de vloeistof kan opzuigen als hij niet goed synchroon staat. Of als je er zelf 1 maakt met waterkolom dan zal het helemaal niet lukken, of je moet een opstelling maken van ettelijke meters hoog!!
                      Nee hoor was met een meter van morgan carbtune (met metalen staven).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Problemen stationair draaien

                        Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG
                        Oorspronkelijk geplaatst door janbros
                        carburateurs synchroniseren doe je niet op ralenti ...
                        Ik volg je nu niet even.

                        In het handboek van mijn motor staat dat de carburateurs op ralentie worden gesychroniseerd.

                        Want als je wat gas geeft met zo'n vacuum meter (kwik kolom,....) krijg je direct maximum uitlezing.

                        Niet echt ideaal voor af te stellen, derbij heeft synchroniseren toch het meeste nut voor stationair draaien dacht ik?

                        Swat, om de carburateurs al redelijk goed te kunnen synchroniseren moet ge nie persé een vacuummeter kopen.

                        Gewoon wat op het zicht gelijk zetten aan de hand van de stationairgaten lukt ook al aardig.

                        Als de 1 vlinderklep 0.5mm open staat en de ander 2mm weet je al waar je problemen kunt verwachten
                        als je je moto wil verkopen, moet je ze synchroniseren op ralenti, dan kan je stoefen hoe mooi hij wel draait
                        wil je dat je moto optimaal presteert, synchroniseer je ze best op een licht verhoogd toerental, zoals ritchi zegt : een 2.000 toeren
                        Ik vind het belangrijker dat hij goed rijdt, dan dat hij mooi op ralenti draait.

                        vlinderkleppen op zicht regelen is larie, dat zal nooit ok zijn. Dat is goed als beginpunt, maar als ge dan uw meters eraan hangt (en 't zijn goei) gaat ge wel zien wat ik bedoel

                        als ge echt geen meters hebt, kunt ge "uwe plan trekken" door ze te regelen door iets (voelermaatjes bv, of ne schroevendraaier, of een stukske volle koperen elektriciteitsdraad) onder de vlinderkleppen door te steken en ze dan te regelen dat die er maar juistekes onderdoor geraakt.

                        zelf gebruik ik geen vacuum-meters, maar een doorzichtige darm die in een "U" op een plakske bevestigd is, met kwik in tot halverwege. als het kwik in beide delen gelijk staat, zuigen ze even hard. Veel nauwkeuriger volgens mij, en sluit elk mogelijk onderling verschil tussen de meters uit .

                        en als afsluiter een doordenkertje voor de gevorderden : hoe synchroniseer je best de carbu van een 1-cylinder ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Problemen stationair draaien

                          Oorspronkelijk geplaatst door janbros
                          en als afsluiter een doordenkertje voor de gevorderden : hoe synchroniseer je best de carbu van een 1-cylinder ?
                          nen tweede moto ernaast zetten ?
                          Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                          Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                          als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Problemen stationair draaien

                            en nog vergeten te zeggen : kleppen regelen voor je synchroniseert.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Problemen stationair draaien

                              Al eens de bougies bekeken?
                              Die vervangen kan een moto ook al eens deugd doen.

                              Carburateurs ga je sowieso moeten uitkuisen. Die gaan vol vergomde naft zitten.
                              Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

                              Comment

                              Working...
                              X