Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tandwielverhouding aanpassen Firestorm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tandwielverhouding aanpassen Firestorm

    Ik moet een nieuwe kettingset steken en dacht om daarom mijn tandwielverhouding een beetje aan te passen. Origineel heb ik een 16 voor en 41 achter steken. Nu dacht ik om te veranderen naar 16 voor en 43 achter.
    Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel voorstellen? Mijn bedoeling is gewoon om nog een beetje sneller op te trekken dan voordien. En eventueel mijn voorwiel niet meer op de grond te zetten van vertrek tot aankomst
    Dat mijn topsnelheid iets naar beneden gaat, maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Verbruik liefst te veel naar boven want we hebben het hier over ne vtr firestorm hé. Die rijden al van de ene benzinepomp naar de andere.

  • #2
    Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

    Als het de bedoeling is om konstant wheely's te maken ,achteraan groter en vooraan kleiner steken.
    En om het verbruik te minderen zal dat aan je eigen liggen hoe soepel je pols is aan het gas.
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

    Comment


    • #3
      Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

      een goede vriendin van mij heeft gewoon 1 tandje minder gestoken vooraan op hare VTR, en die was daar supercontent van: rapper optrekken, maar ook veel handelbaarder in 't stad.

      verbruik maakt idd niks uit, hangt af van de rijstijl.
      http://www.mojomoto.be/logo.gif

      Comment


      • #4
        Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

        inderdaad, -1 of +2 of beiden
        Verbruik hangt er inderdaad vanaf.
        Als je moet kiezen is +2 iets beter optie. -> makkelijker zelf te doen, voortandwielen durven nogal eens sukkelen zijn en alleen een +2 is minder sletig dan een -1 van voor.
        Ook met een +2 achteraan is het kettingeffect groter.
        http://www.bikeshop-online.be/
        www.trackdays.be

        Comment


        • #5
          Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

          Ik zie dat hier in Belgie de DID kettingen duurder zijn en in Nederland de RK kettingen duurder zijn. Wat is nu eigenlijk het beste merk want op de prijs afgaan kan je dus blijkbaar ook niet..

          Comment


          • #6
            Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

            En dan ook misschien nog een laatste vraag. De ene webshop zegt dat de ketting 2 tanden langer moet zijn als je van een 41 naar 43 gaat achteraan en de andere dan weer niet. Wat moet ik nu geloven?

            Comment


            • #7
              Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

              Wat de beste zijn weet ik niet maar ik heb RK gold race ketting en renthal lightweight alu tandwielen omdat je die in verschillende kleurtjes kan krijgen.
              Rk die doen mee in de GP dus ze zullen wel ergens iets goed doen.
              http://www.bikeshop-online.be/
              www.trackdays.be

              Comment


              • #8
                Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                ketting maak je zelf zolang of zo kort als je wil hé. Ik heb de langste versie gepakt omdat ik plus 4 heb ook.
                Da past allemaal wel
                http://www.bikeshop-online.be/
                www.trackdays.be

                Comment


                • #9
                  Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                  Thanks Brino. Hein gericke is blijkbaar de enige die alles op stock heeft maar die werken met Max Mtech tandwielen of zoiets volgens ik heb kunnen verstaan aan de telefoon. Enig idee wat ik hieronder kan verstaan en of dit goede tandwielen zijn?

                  Comment


                  • #10
                    Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                    je kan best eens op gearingcommander.com kijken. met veranderen van de tandwielverhouding zal ook de verhouding schakel-tand veranderen (hoe vaak komt dezelfde schakel op dezelfde tand). Is ook belangrijk ivm slijtage. Ik zou wel een langere ketting pakken, anders evt risico dat je je achterband er moeilijker (of slechtste geval niet) er uit krijgt vr een bandenwissel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dawg
                      je kan best eens op gearingcommander.com kijken. met veranderen van de tandwielverhouding zal ook de verhouding schakel-tand veranderen (hoe vaak komt dezelfde schakel op dezelfde tand). Is ook belangrijk ivm slijtage. Ik zou wel een langere ketting pakken, anders evt risico dat je je achterband er moeilijker (of slechtste geval niet) er uit krijgt vr een bandenwissel.
                      Cool! Wist niet dat deze website bestond maar is wel handig! Thanks

                      Comment


                      • #12
                        Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                        mjah... ik weet nie in hoeverre dat echt een rol speelt, normaal mogen u tandwielen niet perfect deelbaar zijn. Maar toch worden er motoren zo origineel geleverd...
                        Take care upstairs Joeri!!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                          Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
                          mjah... ik weet nie in hoeverre dat echt een rol speelt, normaal mogen u tandwielen niet perfect deelbaar zijn. Maar toch worden er motoren zo origineel geleverd...
                          omdat dit eigenlijk is voor tandwielen die direkt in mekaar grijpen, zoals in een vesnellingsbak. Als de verhouding perfekt deelbaar is (bv 20/40), en er is 1 tand wat beschadigd op het kleine tandwiel, gaat die steeds ingrijpen op 2 dezelfde tanden van het grote, waardoor die 2 ook rapper gaan slijten dan al de andere.
                          is je verhouding echter 21/40, gaat die tand ingrijpen op alle tanden van het grote, waardoor de slijtage gelijkmatiger gaat zijn, en de tandwielen dus langer zullen meegaan

                          Comment


                          • #14
                            Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                            @Jan, i know...

                            Maar iedereen zegt dat 't niet goed is bij kettingobverbrengingen, terwijl er veel motoren zo uitgerust worden vanuit fabriek.

                            Maw, zo heel erg zal't wel nie zijn imho.
                            Take care upstairs Joeri!!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: tandwielverhouding aanpassen Firestorm

                              Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
                              @Jan, i know...

                              Maar iedereen zegt dat 't niet goed is bij kettingobverbrengingen, terwijl er veel motoren zo uitgerust worden vanuit fabriek.

                              Maw, zo heel erg zal't wel nie zijn imho.
                              tjah... ik geef de info, wat de TS ermee doet zal mij een zorg zijn.
                              Er zijn idd motoren met gelijke verhoudingen.

                              Je leest het op heel wat sites; als je op gearingcommander.com een verhouding ingeeft die een kleine tand-schakel verhouding heeft wordt het vakje rood; heb't er ook al eens met een maat van me (industrieel ing) die bij een autoconstructeur werkt over gehad en die beaamde dat.
                              Voor mij genoeg redenen om me eraan te houden.

                              btw: hier de info op de gearingcommander site http://www.gearingcommander.com/base/gc_howto27.htm
                              In general, the more chain rotations it takes to hit the same tooth-link or link-tooth combination, the better.
                              This way you can check if your chosen sprockets and chain are a better or worse combination then to one you have of was stock. So it is relative compared to the other combination, it is no absolute indication for chain wear.

                              Comment

                              Working...
                              X