Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bizar probleem aan honda cbr 600 f2 j92

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bizar probleem aan honda cbr 600 f2 j92

ik hoor een tikkend geluid als ik er mee rijd dus ik denk de ketting, controleer deze en ze hangt slap ik draai mijn band een halve toer ketting staat ineens perfect en na een tijdje stilstaan merk ik een kleine lek met als gevolg dat ik van ver kan zien dat het bij de versnelingen wel smerig is heeft er iemand raad? grtz ...
    go hard or go home!!!

Re: bizar probleem aan honda cbr 600 f2 j92

Tandwielen die versleten zijn en daardoor ovaal geworden zijn , daarom hangt de ene moment de ketting te slap en de andere moment strak .
    Het lek daar ga ik mij niet overuitspreken maar mss ook slijtage .
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

Comment

mja ik ben echt een leek met moto's kan ik hier nog me voort rijden of beter even late staan tot het vervangen is ?
      go hard or go home!!!

Comment

Nieuwe ketting set er op

Kijken wat hij lekt.. motor olie? Fourche olie? Als dit motor olie is kan je beter stoppen tot lek gedicht is.

Je zegt "van ver kan zien dat het bij de versnelingen wel smerig is" dan denk ik dat je je voorste tandwiel en daar in de buurt bedoelt.. dat is 9 van de 10 ketting vet.. en niet erg maar omdat zeker te zijn zulde u handen is moeten vuil maken

succes ermee
        cbr 600 rr repsol
        cbr 600 rr eurobet

Comment

de ketting heeft altijd droog gestaan heb hem van begin december deze week pas me gereden het loop langst een overloop van iets.van die ketting en tandwiel afstellingen ken ik niks met moto's ben ik een groentje
          go hard or go home!!!

Comment

Haal uw tandwiel deksel er eens af, misschien is het wat kettingvet dat wat uitloopt of in het ergste geval een olielek (wat kan meevallen aan de hand van lekkage).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door benzyke
              de ketting heeft altijd droog gestaan heb hem van begin december deze week pas me gereden het loop langst een overloop van iets.van die ketting en tandwiel afstellingen ken ik niks met moto's ben ik een groentje

ketting speling is al gezegd geweest: uw kettingset is versleten, nieuwe set erop en probleem opgelost.
              het vet (veronderstel zwarte brij) aan het voorste tandwiel (versnellingspedaal) wilt zeggen dat ge uwe moto is moet kuisen .
              en het lek, als ik het goed begrijp, is langs 1 vd overloop buisjes. dit zijn de overloop nafttank, en ontluchting nafttank.
              soms juist gaan tanken en teveel ingetankt?
              Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

Als het echt vloeibare olie is,kan het zijn dat de dichting van de uitgaande as van de versnellingsbak lekt.
                Dat is dus de as waar het voortandwiel op zit,mogelijk zit er speling op dat lager waardoor de dichting begint te lekken.
                Als het kettingvet is,is dat dik en plakkerig.
                Laat dat eens bekijken door iemand die er iets van kent.
                BOCHTENPIKKER

Comment

het is echt vloeibaar denk dat het is wat lucasfalt zegt en ja teveel tanken zou wel eens kunnen dat da een keertje gebeurt is vooral de plaatsen da je opnoemt claus heb al een afspraak gemaakt om er een nieuwe kettingset op te leggen en naar die lek te kijken maar wa gaat mij da kosten die lek ga ik me hier blauw betalen mischien? grtz...
                  go hard or go home!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door YannickCBR
                    Nieuwe ketting set er op

Kijken wat hij lekt.. motor olie? Fourche olie? Als dit motor olie is kan je beter stoppen tot lek gedicht is.

Je zegt "van ver kan zien dat het bij de versnelingen wel smerig is" dan denk ik dat je je voorste tandwiel en daar in de buurt bedoelt.. dat is 9 van de 10 ketting vet.. en niet erg maar omdat zeker te zijn zulde u handen is moeten vuil maken

succes ermee
                    Honda CR250 > Kawa KX250 > Yamaha DT400 > Yamaha R6 2008 > Honda Fireblade 2008 > Yamaha R1 2009
                    Projectbike : Suzuki GSX600F 1990

Comment

het lek hangt een beetje af wat juist het probleem is.
                      Indien het teveel tanken zou zijn: moet ge banzine rieken, als ge uwe vinger er eens indopt, & moet het UIT het dikkere buisje komen. (da kost u niks)
                      ivm teveel tanken: normaal hebt ge onder uwe tankdop een dwarslopend profieltje steken. Das de limiet, hoger loopt het eruit.
                      Indien het de versnellingsbak zou zijn: ik denk een zwart bruine olie (redelijk dik wrs) en dan komt het niet uit het buisje (het kan er eventueel wel langs aflopen).

nog, als het de overloop is: normaal als de moto even heeft gestaan en je verzet hem dan mag er geen plasje meer verschijnen na een dag.

moest mijne moto zijn zou ik beginnen met heel het vettig gedeelte goed op te kuisen (onvetter), een ritje van een half uurke gaan doen (motorblok goed warm rijden) en dan nog is kijken. Dan ga je kunnen zien waar het probleem ligt (als het de motor of transmissie is).

een dichting kost u bijna niks, maar de werkuren is meestal een andere zaak
                      Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

motor is kurk droog en proper het is aan de versnellingen waar een dunne olie afdruipt dus overloop is het zeker niet kettingvet is het ook niet dus ben terug naar de dealer gereden en om uiteg en eventueel garantie 1jaar staat er op het aankoop factuur maar die mens trekt zijn handen terug en zegt dat ik de ketting harder en harder moet aan trekken zodat het tandwiel zich zelf recht trekt ipv ovaal nu zijn moto's nieuw voor mij maar ben ni dom he ik rijd er morgen nog mee naar men werk en dan gaat hij zaterdag binne bij iemand da dus wel betrouwbaar is met de hoop dat het me ni al te veel gaat kosten voor die kettingset en plaatsings kosten is het 250€
                        grtz...
                        go hard or go home!!!

Comment

motor is kurk droog en proper het is aan de versnellingen waar een dunne olie afdruipt dus overloop is het zeker niet kettingvet is het ook niet dus ben terug naar de dealer gereden en om uiteg en eventueel garantie 1jaar staat er op het aankoop factuur maar die mens trekt zijn handen terug en zegt dat ik de ketting harder en harder moet aan trekken zodat het tandwiel zich zelf recht trekt ipv ovaal nu zijn moto's nieuw voor mij maar ben ni dom he ik rijd er morgen nog mee naar men werk en dan gaat hij zaterdag binne bij iemand da dus wel betrouwbaar is met de hoop dat het me ni al te veel gaat kosten voor die kettingset en plaatsings kosten is het 250€
                          grtz...
                          Zit al 35 jaar in het brommer en moto gebeuren maar dat is de eerste keer dat ik zoiets hoor " ketting harder aanspannen zodat het tandwiel zichzelf terug rechttrekt " maar een mens is nooit te oud om bij te leren.
                          En wat zegt hij dan over het olielek ?
                          I feel the need 4 the speed
                          speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
                          streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
                          MT09 SP 2018

Comment

uwen uitgaande as kromtrekken dat zal rapper gebeurt zijn dan dat het tandwiel recht komt
                            dichting laten vervangen duurt +/-15a30min.
                            if you obey all the rules
                            you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
                            yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                            suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

zegt dat ik de ketting harder en harder moet aan trekken zodat het tandwiel zich zelf recht trekt ipv ovaal
                              ge moogt gerust openbaar maken welken onnozelaar dat gezegd heeft, kwestie dat de mensen hier weten waar ze hunne moto niet moeten binnen brengen

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎