Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuurmeter stijgt niet tijdens rijden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Temperatuurmeter stijgt niet tijdens rijden

Hi,

Ik heb een Hornet CB 600F Hornet uit '99 en heb volgend probleem:

tijdens het rijden gaat namelijk de warmtemeter bijna niet omhoog. Sta ik een tijdje stil dan komt die heel snel naar het midden toe. Vertrek ik terug dan zakt die weer naar bijna helemaal beneden.

Enig idee aan wat dit kan liggen?

Ander probleem:

mijn signalisatielampje voor de rechterpinker werkt niet, is dit gemakkelijk zelf te repareren? Ik ken namelijk nog niets van motortechniek. (Heb mijn eerste motor net gekocht)

Bedankt!

Re: Temperatuurmeter stijgt niet tijdens rijden

over de temp kan ik ni veel zegge, sorry. (denk thermostaat)
    ivm de pinker zal je er ergens een vijsje zien zitten in het oranje glasje wsl, opendraaien zodat je het lampje er kan uithalen en dan gewoon vervangen, meer is da niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roax
      Hi,

Ik heb een Hornet CB 600F Hornet uit '99 en heb volgend probleem:

tijdens het rijden gaat namelijk de warmtemeter bijna niet omhoog. Sta ik een tijdje stil dan komt die heel snel naar het midden toe. Vertrek ik terug dan zakt die weer naar bijna helemaal beneden.

Enig idee aan wat dit kan liggen?

Ander probleem:

mijn signalisatielampje voor de rechterpinker werkt niet, is dit gemakkelijk zelf te repareren? Ik ken namelijk nog niets van motortechniek. (Heb mijn eerste motor net gekocht)

Bedankt!
      Met de uitleg die jij gegeven hebt lijkt het mij dat je motor teveel gekoeld wordt. Ik gok dus op de thermostaat die te snel aangrijpt(lees: thermostaat die bij een lagere temperatuur dan standaard in werking treed en daardoor de motor teveel afkoelt).
      08- GSX 750 F '00

Comment

denk ook thermosstaat die niet meer sluit

Comment

Moet dit zo snel mogelijk gerepareerd worden of kan ik er nog even mee voort doen tot hij binnen gaat bij de garage?

En bij die pinker bedoelde ik het controlelampje op het 'dashboard'. Het openvijzen lijkt me niet zo simpel, als ik de manual lees..

Comment

Bij ne auto durf ik diene thermostaat daar al is uitlaten in afwachting van ne nieuwe.
            Maar met moto's heb ik daar geen ervaring mee.

Ik zou het allesinds niet te lang laten aanslepen , ne thermostaat kost 2x niks en een goede werking van het koelsysteem is toch belangrijk he.
            Honda CR250 > Kawa KX250 > Yamaha DT400 > Yamaha R6 2008 > Honda Fireblade 2008 > Yamaha R1 2009
            Projectbike : Suzuki GSX600F 1990

Comment

Working...
            X