Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem Cbr 89

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Probleem Cbr 89

Hallo

Ik heb Dus nog een Honda Cbr 600 van 1989
    Nu heb ik al een tijdje een probleem als je rond de 2000 a 3000 toeren zit of een kort snokje gas geef Hoor gerammel vanuit de motor. Na veel rondhoren dacht ik aan het bekende probleem nokkenasspanner , heb ik gisteren vervangen met een nieuwe nog steeds zelfde probleem , Dus het blijkt de ketting te zijn.
    Maar dat zie ik niet direct zitten om die te gaan vervangen en als je het door de winkel laat doen ben je denk ik wel wat geld kwijt.
    Zou het nog wat anders kunnen zijn of zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben ?
    Want als ik de ketting tog zou laten vervangen , heb ik gelezen dat het snel kan terug komen

Alvast Bedankt

Re: Probleem Cbr 89

Geluid kan ook nog van de alternator komen.

Heeft mijn gsxr ook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG

Heeft mijn gsxr ook.
      Is het ook een geratel lijkt op dat de ketting rammelt , paar seconden en dan heb je er geen last meer van .
      is terug als je vb gaat tanken hoor je het weer eventjes

Comment

Hebt ge die rammel ook als je net vertrekt (dus van stationair vertrekken)?

Wanneer je rond de 3000 toeren komt zou die rammel weg moeten zijn?

Maakt anders een filmpje van het geluid als je kan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG

Heeft mijn gsxr ook.
          natuurlijk, want alle 4-cylinders ooit gebouwd zijn identiek ...

bij een CBR600 '89 zit de alternator rechtstreeks op de krukas. als die lawaai zou maken heb je grotere problemen dan een beetje getik rond 3000 toeren ...

Comment

Het is het meeste als ik smorgens vertrek , als je gewoon stationair laat draaien hoor je niets abnormaals.
            Maar vertrek je rond de 3000 toeren hoor je een soort gerammel kan wel paar seconden duren.
            Als je de koppeling even loslaat is het meestal eventjes weg of gewoon even blijft doorrijden valt het weg.
            als hij echt warm staat heb je er helemaal geen last meer van.
            Maar als je vb even gaat tanken en je legt hem stil , je vertrekt terug heb je weer even gerammel en dan is het probleem weer weg.
            Daarom vind ik het vreemd dat het niet blijvend is maar met momenten.

Ik zal proberen een filmpje te maken als het lukt en goed hoorbaar is op camera

Comment

hoeveel km heeft het blok ?

geratel van een distributieketting kan verschillende oorzaken hebben :
              -spanner
              -gerokken ketting
              - gebroken ketting geleider

enigste om te weten wat het is, is open doen.

Comment

Hij heeft iets meer dan 20000kmters

Kettingspanner heb ik net vervangen met een nieuwe.
                dus dat is het probleem al niet.

Ketting vervangen kan idd ook oplossing zijn , maar lijkt me niet simpel
                en in de winkel laten doen gaat me iets te veel kosten denk ik

Comment

tjah, ne moto van 22 jaar oud, met 20.000km op de teller. ik weet niet of gij dat geloofd, maar ik heb het daar moeilijk mee ...

ik heb al distributiekettingen vervangen door ze open te maken, de nieuwe aan de versleten te hangen en ze gewoon door het blok te trekken en terug te klinken. maar dat is iets dat je puur op eigen risico doet !

Comment

Ja dit heb ik ook al regelmatig gehoord dat dit de beste manier is.
                    Maar ik zie dat niet zitten om zelf de blok open te gooien en de ketting door te slijpen en proberen te vervangen.
                    Moest er iets fout lopen ben ik nog verder van huis , en heb mijn moto dagelijks nodig voor vervoer.
                    En als er een nieuwe ketting opzit hoelang duurt het miss weer voor ik hetzelfde probleem terug krijg.
                    Ik had al gedacht om hem te verkopen en andere te kopen , maar zoals je zegt 22 jaar oud krijg je niets meer voor.

Comment

Heb het probleem nog steeds .
                      Maar nu heb ik nog meer en grotere problemen met deze moto.
                      Plots dat ik wou vertrekken naar werk , moto start moeilijker , maakt helemaal ander geluid heel de tijd een constant pruttelend geluid . lijkt wel een 3 cilinder , ook al werken alle 4 cilinders . Gaat hoog in toeren voor 70 te halen moet je voorbij de 7000 toeren gaan , en vibreert ook heel hard , en vermogen heeft hij ook niet meer veel .
                      wat zou dit kunnen zijn ?

Bougies al nagekeken
                      Naftslangen ook
                      miss ? benzinepomp kapot of carburateur vuil.

als het probleem blijft aanhouden ga ik hem tog maar wegdoen , aanhoudende problemen

Comment

Biel door? Dat kon het rammelen ook al geweest zijn. Ligt er ijzer in de oliefilter?
                        http://www.bikeshop-online.be/
                        www.trackdays.be

Comment

als em in dezelfde versnelling hoger in toeren moet gaan voor de zelfde snelheid, zit ge met slip ==> koppeling ???
                          Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
                            als em in dezelfde versnelling hoger in toeren moet gaan voor de zelfde snelheid, zit ge met slip ==> koppeling ???
                            kan maar wat met het moeilijk starten en het rammelen?
                            http://www.bikeshop-online.be/
                            www.trackdays.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brino
                              Oorspronkelijk geplaatst door Retr0
                              kan maar wat met het moeilijk starten en het rammelen?
                              wat met heel die uitleg/beschrijving van de problemen ? is het nu rammelen of pruttellen ? ne 4 cylinder die klinkt als nen 3-cylinder maar waarvan ze toch alle 4 werken

"gaat hoog in toeren om 70 te halen" + "weinig vermogen" -> wil dat zeggen dat hij in 1ste nog net 70 haalt door hoog in toeren te gaan, of dat hij in dezelfde versnelling als vroeger nu meer toeren moet draaien om 70 te halen ?

moeilijk om op basis daarvan een iet of wat nuttig/deftig oordeel te vellen

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎