Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bleed remolie bij ABS

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bleed remolie bij ABS

Hoi,

even informeren bij de ervaren rotten. In een ander topic kwam ik er al uit de stofringen uit de remklauwen moesten vervangen worden. D.w.z. een volledige bleed van de remolie. Nu was ik eens in het werkplaatshandboek van een FJR aan het lezen, en daarin staat dat je een aantal handelingen moet uitvoeren met gebruik van een speciale stekker wanneer je ABS hebt. Die stekker is niet veel meer dan een kortsluiting tussen twee pinnen om een diagnose uit te kunnen voeren (heb ik van een amerikaans forum). Volgens sommigen echter ook om er voor de zorgen dat er een bypass is die het ABS reservoir open zet, om zodoende het beetje remolie dat daar in zit, ook te kunnen bleeden.

Weet iemand daar meer van? Lijkt me allemaal nogal ingewikkeld. Nu ben ik zelf niet te min om de handen uit de mouwen te steken (heb de remolie al eens vervangen, maar dat abs gedoe heb ik toen langszij gelaten) en vind ik dit zelfs interessant, maar als ik bovenstaande lees ben ik toch eerder van plan om dit deze keer eens door de dealer te laten uitvoeren.
    Tracer GT - Hypermotard 950 SP

Re: Bleed remolie bij ABS

Gaat wa van merk tot merk afhangen vrees ik, bij ne nieuwe abs blade zou het 1,5u duren voor het volledige systeem te bleeden nu had ik de vraag ook al is gepost voor een ZX10R abs versie niemand die hier een degelijk antwoord op kon geven maar nu heb ik de service manual gelezen en voor dit type moto is het gewoon bleeden zoals een non abs versie
    Dus als ge de service manual van uw moto vind kunt ge daar de info uithalen
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Working...
    X