Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vindt het contact van de ventilator niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vindt het contact van de ventilator niet

Hey

Ik heb de indruk dat mijn ventilator niet aan slaat van mijn Gixxer K6 (600)
    Er werd mij gezegd dat ik het contact op de radiator moest overbruggen om zo snel te weten te komen of deze werkt of niet.
    Maar ik vindt dat temp.contact dus nergens hè.
    weet iemand waar dit kan zitten???
    Intussen ga ik maar even de massa doorverbinden, dan moet het ook werken.
    Kan zijn dat het temp.contact stuk is, daarom dat ik dan nog steeds moet weten waar het zit.
    [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Re: vindt het contact van de ventilator niet

Denk dat ik het al gevonden heb.
    Zit aan de achterkant van het blok zelf.
    Maar krijg er geen stroom aan, dus dan kan de boel niet werken.
    Dan maar rechtsreeks 2 nieuwe draden trekken via een schakelaar aant stuur, dan kan ik hem zelf bedienen.
    [FONT=Arial Black]SUZUKI[/FONT] GSX-[FONT=Arial Black][/FONT]R[FONT=Arial Black][/FONT] K7[FONT=Arial Black][/FONT]

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

zekering en relais nagekeken?
      The Last Privateers

Comment

dieje achteraan het blok is normaal gezien de temperatuursensor, staat voor de radiator.

die om de ventilator te doen aanslaan, staat bijna altijd "na" de radiator . "na" = als het water de koelribben reeds gepasseerd is. meestal staat hij in de radiator aan de kant waar het water er terug uit gaat, dicht bij die pijp.

Comment

aha, k'heb verleden zomer zo ne 750 op de brug gehad. In principe klopt het wat Jan hierboven zegt, maar....

ik ga er gemakshalve vanuit dat de 600 volgens t'zelfde principe werkt, degene die ik hier had daar sloeg de radiator ook niet aan, mijn zoektocht naar het thermocontact leverde ook niks op
          Dus ik ---> RTFM
          De ecu regelt het gedoe afgaande op de informatie dat ie krijgt van de temp-sensor, rpm en gear, stijgt de temp boven 105° (meen ik mij te herinneren) dan stuurt de ecu het relay aan.

enfin, om kort te gaan, degene die ik hier had daarvan was het relay de boosdoener, de contacten waren behoorlijk geoxideert. Het relay zit links-voor op de airbox, in de manual staat de procedure/testpunten/simulatie...

edit, de sensor die jij hebt gevonden is dus idd de temp sensor, daar meet je uiteraard geen stroom op hé
          http://www.yumenowracing.be/

Comment

Indd. ben daarjuist bij men neef in de garage geweest, en blijkbaar word deze gestuud door de ecu.
            Maar hij stelde ook voor om het handgeschakeld te maken (ik rij toch enkel circuit)

WWW.INTER-TRACK.BE

Comment

Working...
            X