Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

olieverbruik ktm smt 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• olieverbruik ktm smt 2012

Hallo forumgangers,mijne nieuwe smt verbruikt naar mijn goesting toch teveel olie zenne ik had op dit forum al vernomen da ik ni den enige ben maar toch.Ben dan ne keer langs mijne dealer gegaan die mij vertelde da ik wss ni correct had gerodeerd,zever volgens mij,hij vertelde zelfs da roderen me duo passagier ni goed is.Ik heb zeker ni gerodeerd als en slak MAAR heel veel variatie in toeren,ni vol open gegaan en zeker ALTIJD gewacht tot de motor voll op temperatuur was.Het toeval wil da mijne maat ook nen smt heeft OOK olieverbruik,en nen andere maat heeft en maand geleden zijne smr gaan afhalen bij nen andere dealer,OOK olieverbruik,nu ne keer 100ml bijvullen vind ik ni erg maar vanaf 500ml per 1000km vind ik toch al heel veel,wat denken jullie

Re: olieverbruik ktm smt 2012

Misschien een kwaaltje van dat type?

Yamaha FZR1000's stonden ook bekend als oliezuipers (1L op 1000 km).

Wat olieverbruik kan geven zijn:

Versleten zuigerveren of klepsteeldichtingen lek.

Dat lijken mij de voornaamste oorzaken, heeft u motorfiets nog genoeg vermogen?

Maar hoe dan ook, ne moto van 2012 en nu al problemen?

Zit daar geen garantie op voor zo'n dingen?

Comment

De smt's staan bekend voor oliezuipen lees heel het forum over de smt maar is door. Na verloop van tijd zou het verbruik verminderen maar verdwijnen doet het niet, enkel de olie
      Zolang ge optijd uw olie checked is er geen probleem.
      Ik ben met de schussboelie is op congé geweest met de moto en onderweg een buske van ne L gekocht wat hij er toch wel helemaal ingekapt heeft tijdens de +/- 4000km
      Never forget who helped you!
      Never forgive who fu*ked you.
      Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Allee vooruit,staan der goed voor-) zal dan maar een reserve oliebuske meepakken binnenkort naar D'Ardeché,en ja vermogen genoeg!!! Maar nu eerlijk,da gezever over slecht roderen das toch dikke zever he

Comment

in het begin verbruiken ze olie ja, goed op letten. Typisch LC8 fenomeen. Niks verkeerd aan.

Ik moest geen olie meer bijkappen na mijn 15.000km onderhoud, vanaf dan gewoon van onderhoud tot onderhoud rijden. Nu 53.000km, moto loopt absoluut perfect.

Correct roderen zou helpen bij het olieverbruik op latere leeftijd. Ik heb de mijne 100% perfect volgens het boekje gerodeerd (geen slak, maar toch nooit boven XXXX toeren, altijd afwisselende belasting, veel schakelen, nooit autostrade).
          http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Voor KTM is de 10W50 toch goed, begrijp niet waarom dealer 10W40 er telkens in kapt bij onderhouds beurt.
            My talent outweighs my ambition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vortex2
              Voor KTM is de 10W50 toch goed, begrijp niet waarom dealer 10W40 er telkens in kapt bij onderhouds beurt.
              das hun standaard (lees: waar ze het meest winst op hebben) olie he
              ZXR 750 89' KTM SMT 10'
              ZX9-R 99' BMW R1200RS 16'
              GSX650F 09'

Comment

Tussen 2 beurten in 500 a 750 ml olie ... en ik geef toch soms eens gas ;o)) ...
                Die hoeveelheid die jij aanhaalt is wel veul zale ;o))

Comment

Working...
                X