Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2takt projectje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2takt projectje

    hallo idereen ik ben fre van roesbrugge, 26j
    en ben bezig met een rd350 projectje (allu frame, kortom een veel moderner omhulseltje)
    nu moeten er daarvoor 2 nieuwe uitlaten gemaakt worden, wie kan er dit in belgie en liefst in west-vlaanderen?
    prestatie's tellen natruurlijk mee, moet geen bom zijn maar toch iets boven de 60pk zijn

    de uitlaten die er nu opzitten zijn er van jim loms speciaal voor de rd350 maar er klopt niks qua steunen, achterrempedaal, en zijsteun

  • #2
    Re: 2takt projectje

    Die project zal ik zeker volgen

    Eind jaren '80 heb ik zo'n RD350 mogen proberen, sensaties van een 600 cc racer van nu
    2006 Yamaha FJR 1300
    ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

    Comment


    • #3
      Re: 2takt projectje

      En kun je niet gewoon die steunen (laten) aanpassen?
      Of zit de uitlaat in de weg voor voetsteunen enz. ?
      Complete 2-takt uitlaten maken is specialisten werk,en zal niet goedkoop zijn.
      De enige die ik ken is Van Hasselt in Wuustwezel.
      BOCHTENPIKKER

      Comment


      • #4
        Re: 2takt projectje

        Op ebay die uitlaat van DG performance gevonden
        http://www.ebay.com/itm/140699695564?it ... cc&vxp=mtr
        Prijs lijkt me wel ok.
        2006 Yamaha FJR 1300
        ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

        Comment


        • #5
          Re: 2takt projectje

          het beste zou idd zijn als je u steunen wat zou kunnen aanpassen aan de uitlaat, want een fatsoenlijke expansieuitlaat maken dat is idd een werkje dat aardig wat geld gaat kosten en werk is voor een specialist.
          [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

          Comment


          • #6
            Re: 2takt projectje

            aaah ierse...de Frederik ;-)
            http://www.yumenowracing.be/

            Comment


            • #7
              Re: 2takt projectje

              Oorspronkelijk geplaatst door wazaa
              Op ebay die uitlaat van DG performance gevonden
              http://www.ebay.com/itm/140699695564?it ... cc&vxp=mtr
              Prijs lijkt me wel ok.
              '73-'75 zijn luchtgekoelde blokjes van een decenium eerder dan wat TS heeft

              en als hij dezelfde uitlaten maakt voor een 250 en een 350 ... ik zou er in alle geval niet teveel van verwachten dan

              @ TS : Jim Lomas zijn normaal gezien héél goede uitlaten, dus ik zou toch proberen om die te behouden en de rest aan te passen

              Comment


              • #8
                Re: 2takt projectje

                Hehe ne mito 350

                Thuis heb ik ook nog een RD350LC staan en ne mito 125, ooit ook het gedacht gehad om daar ne mito 350 van te maken maar is tot op vandaag nog niet gekomen

                Comment


                • #9
                  Re: 2takt projectje

                  dit zijn de uitlaten voor een rd, in het midden komen ze iets te breed waardoor de ene tegen de zijstandaart komt en door de andere heb ik geen achterrem meer
                  ben nu bezig metde waterdarmen, waterbakje is al aangepast, en de ketting ligt erop, moet dan enkel nog de eletriciteit doen en eens test rijden
                  @ BenjaminDG; zeker doen een mito weegt minder dan een rd en heeft een steviger frame, gaat een soort wolfje zijn in schapenvacht, er zullen er veel van verschieten

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2takt projectje

                    Kunt ge die zijstandaard en de voetsteun/rempedaal dan niet eenvoudiger aanpassen ? Als ik het driehoekje bekijk waar uw pootje en achterrem opzit lijkt dit geen onoverkomelijk probleem ... Eventueel zelfs met een aftermarket verstelbare voetsteuncombinatie?? Zijpikkel kan ik op de foto niet zien maar die twee aanpassen lijkt me simpeler dan de uitlaten aan te pakken ... Veel succes ermee !
                    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2takt projectje

                      heb de voetsteun iets verplaatst
                      nu nog waterdarmen scoren

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2takt projectje

                        Voila se ... vergeet niet af en toe een update te posten en vergeet zeker niet dat wij hier graag veel FOTOOO'S zien !!!
                        Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
                        Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
                        als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

                        Comment


                        • #13
                          heb er ondertussen al veel van genoten, is een leuke sound door die inoxen uitlaatjes
                          nog beetje gefoefeld met de tandwielverhouding (op filmpjes was dit 13-39) nu is het 15-39 maar eigenlijk zou 16 of 17 perfect zijn
                          http://www.youtube.com/watch?v=ANmrF4BlOBU
                          http://www.youtube.com/watch?v=smKroswyngk
                          topsnelheid was iets boven de 200 (teller loopt maar tot daar)
                          toerenteller is de gewone mito eenheid waarbij hij dus maar een 10.000rpm zou draaien (moet nog een koso opkomen)
                          verder geen waterlek, rij met mengsmering
                          moet wel zeggen boven de 180km/u begint hij te tankslappen waarschijnlijk teveel olie in de vork en de geometrie iets aanpassen
                          ook heb ik op een zondag uit noodzaak eens goedkope scooterolie erbij gegoten (nog extra veel gemengd zelfs) en de dag erna is m'n big-end vast gelopen
                          nu is dit reeks een paar maand geleden maar ben nog steeds aan het twijfelen ofwel een nieuw setje drijfstangen erin ofwel een ypvs of banshee blokje erin steken

                          Comment

                          Working...
                          X