Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sputteren/inhouden SRAD 750 model 96-97

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sputteren/inhouden SRAD 750 model 96-97

Hopelijk zit hier iemand die dit reeds heeft meegemaakt, of toch nog een gokje kan wagen wat betreft mijn probleem:

In oktober zijn we tijdens de NBC gevallen en daarna is de motor beginnen sputteren/inhouden, vooral in de hoogste versnellingen. In de lagere versnellingen heeft ie het ook, maar iets minder. Dus hoe hoger de belasting van de motor, hoe erger het wordt.

Ondertussen zijn de carbs opengeweesd en gekuisd, heb ik de bougies er uitgehaald vandaag op circuit en zagen er perfect uit, airbox en luchtfilter gecontroleerd ... maar niets te vinden. Ook wanneer de motor niet belast wordt (er niet mee gereden wordt), neemt hij perfect mooi op en kun je van het inhouden of sputteren helemaal niets horen of merken. Ook heb ik hiervoor de motor op de testbank gezet, om te kijken of ie het nog had. Op de testbank liep de motor perfect, maar op straat/circuit onder echte belasting dus niet.

Zou voor het moment niet weten wat er aan schort? Wie kan me mss helpen? Deze week zal ik de benzinetoevoer en filters controleren.
    superduken is de max!

Re: sputteren/inhouden SRAD 750 model 96-97

slechte massa
    If you can take one,you can give one

Comment

Als ik goe begrijp heeft hij carbs? Want 97 was het al injectie dacht ik.

Iets dat het ook zou kunnen veroorzaken is dat er in de carbs speling is ontstaan tussen de naalden en de bussen waarin ze glijden. Heb dat ooit voorgehad aan mijne gsxf destijds en kreeg hem nauwelijks nog boven de 200. Bussen en naalden vervangen en reed als nieuw.

Ik geef het maar mee zodat ge dit eventueel ook ff kunt controleren. Ge weet maar nooit. Echter lijkt het me wel sterk dat deze slijtage ineens kan optreden na een valpartij.
      I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
        Eerste model SRAD 750 met injectie was volgens mij in 1999. Dit was ook mijn eerste motor ineens en dat was de eerste generatie injectie. Ik had hem wel als overjaars model dus mogelijk dat het injectie vanaf 98 zal zijn. Alles daarvoor was carbs.

Comment

Is misschien een domme opmerking want vermoed dat je dat al gecontroleerd hebt, maar zijn alle lucht- en overloopslangetjes vrij? Niks gekneld of verstopt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
            Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
            Eerste model SRAD 750 met injectie was volgens mij in 1999. Dit was ook mijn eerste motor ineens en dat was de eerste generatie injectie. Ik had hem wel als overjaars model dus mogelijk dat het injectie vanaf 98 zal zijn. Alles daarvoor was carbs.

Zal wel te vinden zijn ergens. Maar ik dacht de 750 in 97 injectie en de 600 in 98
            I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Slangetjes enz van de airbox zitten niet gekneld of verstopt. Volgens mij kunnen het nog een paar dingen zijn: hij krijgt niet genoeg benzine omdat de benzinefilter verstopt zit, cdi mankeert of de bobines haperen tijdens de belasting omdat de temp oploopt en de weerstand te hoog wordt. Vandeweek de tank open en alles controleren op lekken, verstoppingen en vuil. Daarna de carbs open en ga ik een nieuw setje sproeiers en naalden steken en zorgen dat daar echt niets aan mankeert. Als het dan nog niet opgelost is ga ik de bobines en de cdi vervangen. En als het dan nog niet opgelost is, dan steek ik er een stekske aan
              superduken is de max!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door astroboy
                Slangetjes enz van de airbox zitten niet gekneld of verstopt. Volgens mij kunnen het nog een paar dingen zijn: hij krijgt niet genoeg benzine omdat de benzinefilter verstopt zit, cdi mankeert of de bobines haperen tijdens de belasting omdat de temp oploopt en de weerstand te hoog wordt. Vandeweek de tank open en alles controleren op lekken, verstoppingen en vuil. Daarna de carbs open en ga ik een nieuw setje sproeiers en naalden steken en zorgen dat daar echt niets aan mankeert. Als het dan nog niet opgelost is ga ik de bobines en de cdi vervangen. En als het dan nog niet opgelost is, dan steek ik er een stekske aan

dan zal ie wel goed knallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door niko
                  Oorspronkelijk geplaatst door astroboy

dan zal ie wel goed knallen
                  Gemakkelijk van achter uwe PC hè Als ie domme commentaar wou had hij daar wel om gevraagd hoor. Met zo'n idiote opmerkingen help je hem niet verder

Comment

de opmerking kwam hem zelf é ik geef hem alleen maar mee wat er dan kan gebeuren . tja sommige hebben last met lezen é !!!

door u word ne mens anders ook niet verder geholpen !!

Comment

En we zijn vertrokken...

Comment

wij hadden hetzelfde met de 9 en bleken vuile sproeiers te zijn... met het vallen van den brommer waren er vuile stukjes losgeraakt en gaan rondzweven. Alle sproeikoppen goed doorgeblazen?
                        http://www.bikeshop-online.be/
                        www.trackdays.be

Comment

Geen ruzie maken he gasten voor zo iets onozel hé

Probleem opgelost: nieuwe bougies gestoken en een heel vuile benzinetank (vellen van 5 op 3 cm zaten er in!)

Testrit gedaan en bleek opgelost. Ga toch eens zoeken voor een andere tank, want ik denk dat er nog wel wat kan loskomen.

Toch bedankt om mee te denken!
                          superduken is de max!

Comment

Working...
                          X