Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kostenraming VFR750 '97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kostenraming VFR750 '97

    Heb dus deze ochtend een VFR 750 voor een prikje kunnen kopen. Nu zijn er omgekeerd evenredig met dat prikje wel wat kosten aan voor hij volledig in orde is.

    Eerste kosten de remmerij: De vorige eigenaar had niet beter gevonden om 2 verschillende remschijven vooraan te plaatsen omdat dat waarschijnlijk beter zou remmen voor de prijs. Hoeveel kosten OEM remschijven voor zo een motor? Ik ben er al van Lucas tegengekomen voor een +-210 euro per schijf. Remblokjes moet ik uiteraard ook vervangen. Daarnaast zou ik er stalen remleidingen op willen. Toch alleszins vooraan. De voorrem schokt ook enorm hard, zowel bij hard als zacht remmen. Ik vermoed dat een schijf krom kan staan of de remklauwen eens rereinigd moeten worden? Nu als het aan de blokjes of de schijven ligt, dat maakt toch niet uit want die gaan toch vervangen worden, maar zo een remklauw kan je dat zelf eens nakijken of beter aan een specialist laten

    Daarnaast slipt de koppeling wat door bij het doortrekken dus die platen moeten ook vervangen worden.

    Verder zou ik ook hyperpro vering willen steken vermits dit mijn huidige cbr een betere ligging in de bocht gaf en een pak stabieler maakte bij het doorremmen. De motor duikt er minder van wat me toch het gevoel geeft dat ik meer controle heb over mijn voorkant. Dus Hyperpro voor en achter.


    Kort samengevat
    2 remschijven = +-420 euro
    2 paar remblokjes voor = +-60 euro
    1 paar remblokjes achter= +-30 euro
    koppelingsplaten= +-100 euro
    hyperpro voor en achter = 273 euro (toch iets schappelijk op bike-design )
    linker voetsteuntje = rammelen op 2dehands of ebay

    Totaal dus van een 883 euro aan hardware.

    Mijn vraag naar jullie toe, hoeveel zou dit aan werkuren kosten bij de garagist? Ik ben bang dat ik de vfr meteen in brand steek als ik een offerte krijg. Daarnaast, wat zou ik zelf kunnen doen? De lastigste klus lijkt me de vering.

    Iemand suggesties?

  • #2
    Re: Kostenraming VFR750 '97

    De ene dealer is de andere niet als het op werkuren enzo aankomt maar dit gezegd zijnde, voor zoiets zou ik de moto op de remorque zetten en naar een dealer rijden waar ge goeie ervaring mee hebt of aar ge bekend zijt en gewoon vragen wat het kost om die dingen te fiksen. Vragen staat vrij en 't is nu ook niet echt dat het echt moeilijke dingen zijn om te maken.
    Om een idee te geven, ik heb gisteren een andere boite in mijn R1 gestoken, uit nieuwsgierigheid eens bij iemand gevraagd wat dat zou kosten om dat te doen en hij gaf een prijs die bijna het dubbele was van wat mijn dealer aanrekent voor zo'n werk. Maakt niet veel uit omdat ik het toch allemaal zelf doe maar 't geeft toch aan dat er blijkbaar dealers zijn die niet staan te springen om hun sleutels boven te halen...
    The Last Privateers

    Comment


    • #3
      Re: Kostenraming VFR750 '97

      ik heb een vfr in de afbraak met veel goede delen,je stuurt maar pm bij intresse

      Comment


      • #4
        Re: Kostenraming VFR750 '97

        Het enige wat voor mij vrij moeilijk lijkt is de voorvering..

        Klauwen reviseren is helemaal niet moeilijk eigenlijk, maar je mag er geen schrik voor hebben.
        aan de hand van deze tutorial kan al niks foutlopen:
        http://www.magnamaniac.com/forum/forum/ ... ?f=6&t=397

        2 klauwen reviseren heeft me aan onderdeeltjes 2x18 euro gekost voor de 0-ringen, stofkappen en andere (zit in een setje).
        Kleine tip: gebruik geen haak om die vuiligheid eruit te krijgen, een kleine ronde borstel op je dremel doet prima z'n werk met minder kans op beschadigingen. Opblinken met chroompoets of wat hij daar ook gebruikt is meestal ook niet nodig (enkel als het éééécht smerig en oneffen staat maar ik heb dat nog niet gezien, zelf niet in klauwen die nog nooit waren opengeweest).

        Kleine tip: kijk eerst of de koppeling wel goed is afgesteld (dus niet teveel opgespannen). Klinkt idioot maar zou kunnen..

        succes!

        Comment


        • #5
          Re: Kostenraming VFR750 '97

          273 Euro voor de VOOR én ACHTER veer?!!! Das een koopje!!! Remschijven kan je op Ebay kopen voor nog géén 200 Euro voor een set (2 schijven) Heb zelf zo een setje en kben er héél content van
          Ride like a devil,... Feel like a God!
          Ride it like you stole it!
          http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

          Comment


          • #6
            Re: Kostenraming VFR750 '97

            schijven zijn al binnen voor een 81 euro met verzending inbegrepen. Ze zijn nog recht op de koop toe!! :-)

            Comment


            • #7
              Re: Kostenraming VFR750 '97

              Oorspronkelijk geplaatst door Vladje

              2 remschijven = +-420 euro
              2 paar remblokjes voor = +-60 euro
              1 paar remblokjes achter= +-30 euro
              koppelingsplaten= +-100 euro
              hyperpro voor en achter = 273 euro (toch iets schappelijk op bike-design )
              linker voetsteuntje = rammelen op 2dehands of ebay
              Remschijven en remblokken voor en achter en linker voetsteuntje zijn zelfs voor iemand die nougabollen van techniek kent gemakkelijk te doen.
              Koppelingsplaten zijn ook redelijk simpel voor zover'k weet, al weet'k niet of dit verschilt van VFR tot andere moto's.
              Voor en achtervering is volgens mij ook niet supermoeilijk(maar pin me er wederom niet op vast ), laten afstellen is echter wel aan te raden door iemand die er verstand van heeft, want goede veren steken die slecht afgesteld staan ben je niets mee.

              Geen idee hoe technisch je bent, en of je zin en tijd hebt om het te leren, maar indertijd heb'k mijn moto ook voor een prikje gekocht, ook veel kosten aan gehad, en merendeel zelf gedaan, en ben content dat'k het zelf heb kunnen doen (en al helemaal aan een moto die me niet teveel gekost heeft, met een splinternieuwe zou ik sommige werkskes waarschijnlijk niet aangedurft hebben). Dus misschien wel de moeite om het zelf te doen
              Veel succes ermee!
              TL1000S kwijler, SV650s rijder
              "She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself." - Han Solo

              Comment


              • #8
                Re: Kostenraming VFR750 '97

                Is veel tweedehands voor te vinden hoor, voor dat model .. En hier, handboek, en starten maar
                Vering laten reviseren zou ik toch laten doen door iemand die er wat verstand van heeft en indien nog nooit gedaan, vraag ook eventueel wat hulp aan nen techneut voor de remmen. Zijn toch 2 niet onbelangrijke zaken op ne moto

                http://www.carlsalter.com/pdfs/Honda_VF ... Manual.pdf
                [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

                Comment

                Working...
                X