Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer remleidingen vervangen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wanneer remleidingen vervangen

Ik heb mijn motor in december gekocht en het gaat hier om een VTR firestorm van 2001. Nu heb ik hiervan geen onderhoudsgeschiedenis maar ik wil mijn motor wel in perfect veilige staat stellen. Eerst en vooral ziet mijn remvloeistof er heel donker uit vooraan, bijna bruin dus denk ik best dat ik deze kan vervangen. Ik heb echter nog totaal geen problemen met remmen maar ik wil uiteraard niet wachten tot het te laat is. Maar hoe kan ik weten wanneer mijn remleidingen zelf ook aan vervanging toe zijn?

Re: Wanneer remleidingen vervangen

voor de kost van stalen remleidingen zou ik het niet laten ... gewoon ineens andere steken, nieuwe olie erop en je bent gerust !
    Motorcycle history : '91 Suzuki GS 500E ,crashed and sold '98 HD Sportster, sold '01 Buell X1, sold Aprillia RS 125 sold '09 Buell 1125R Carbon Special Sold ! triumph tiger Sport !!
    Circuit Stukgatie 748 ... and yes it did ...
    als ik ooit 1/4 vd snelheid van Bo haal zal ik ooooh zo gelukkig zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
      Ik heb mijn motor in december gekocht en het gaat hier om een VTR firestorm van 2001. Nu heb ik hiervan geen onderhoudsgeschiedenis maar ik wil mijn motor wel in perfect veilige staat stellen. Eerst en vooral ziet mijn remvloeistof er heel donker uit vooraan, bijna bruin dus denk ik best dat ik deze kan vervangen. Ik heb echter nog totaal geen problemen met remmen maar ik wil uiteraard niet wachten tot het te laat is. Maar hoe kan ik weten wanneer mijn remleidingen zelf ook aan vervanging toe zijn?
      Ik wil je gerust mee helpen, Bart.
      Firestorms en Sp1 hebben geen geheimen meer voor mij
      2006 Yamaha FJR 1300
      ex Suzuki GSX1400 - ex Honda VTR SP1 - ex Honda Firestorm - ex Yamaha R1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
        voor de kost van stalen remleidingen zou ik het niet laten ... gewoon ineens andere steken, nieuwe olie erop en je bent gerust !
        As ge het zelf doet zijt ge voor +/- 150€ gesteld
        Never forget who helped you!
        Never forgive who fu*ked you.
        Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Maximum 90 tot 100 euro zelfs. Remleidingen kosten normaal rond de 45 euro per stuk, en de olie kost 2x niks.. Achteraan een stalen remleiding steken lijkt me niet eens nodig..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sherrif
            Heb ik ook gedaan met mijne zx6r van '98
            Was gefikst voor zo'n 135 euro
            Kawasaki ltd450 ' 88, Honda cx' 650 '96 ,Kawasaki zx6r '98

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal. Ik ga ze bestellen. Heb een setje van Hel gezien, voor en achter voor een 110 euro. Denk da da nie veel is eigenlijk..

Oorspronkelijk geplaatst door wazaa
              Ik wil je gerust mee helpen, Bart.
              Firestorms en Sp1 hebben geen geheimen meer voor mij
              Thanks Jean. Ik laat u iets weten als ik ze heb. Dan kan ik nog iets leren van u. Bedankt voor het aanbod!

Comment

Kan er mij iemand zeggen welke remvloeistof ik moet nemen aub? Ik heb verschillende soorten gezien gaan van dot 5, 5.1, en enkele race-varianten BREMBO LCF600 REMOLIE, IPONE FLUID 300 REMOLIE.

Comment

Kijken wat er op uw reservoir deksel staat, meestal is dat dot 5

die 'race' vloeistof heeft waarschijnlijk een iets hoger kookpunt dus niet echt nodig voor straatgebruik.

Comment

dot 4 zal er wsl wel opstaan...
                    ik rijd daarmee op circuit ook en geen problemen
                    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Ah is dat dot4?

Mja kan, ik heb juust de vroege gedaan dus ben ik nog wat maf

Comment

mijn remolie ziet altijd bruin en ik vervang hem om de 5 racedagen, bruine remolie wil dus niet altijd zeggen dat deze versleten is.

Comment

Op Ebay vind je al een setje voor een 50euro bij Goodridge

Comment

Nu kan ik nie meer volgen... Ik dacht altijd da je in stalen remleidingen minimum dot 5 moest doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BartElias
                              Nu kan ik nie meer volgen... Ik dacht altijd da je in stalen remleidingen minimum dot 5 moest doen?
                              Dot 5 Speciaal ontwikkeld voor Harley Davidson en Buell met hydraulisch remsysteem.
                              Niet combineerbaar met DOT3, 4 en 5.1 of remolie op basis van glycol. Enkel te gebruiken indien voorgeschreven door de fabrikant.
                              I feel the need 4 the speed
                              speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
                              streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
                              MT09 SP 2018

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎