Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minimale ruimte nodig band - achterbrug

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Minimale ruimte nodig band - achterbrug

Door een groter achtertandwiel + band van 55 hoog is de plaats tussen mijn achterbrug en middelpunt van de band nog maar iets minder dan 1 cm.

Is dat erg?
    Kan de band bij acceleratie tegen mijn achterbrug lopen?

Bijkomend vraagje:
    Welke bandendruk zou best zijn (koud gemeten) voor Metzeler Interact K3?
    Onlangs op Zolder deed ik er 2.1v en 1.9a in en heb achteraan een serieuze zolder streep die lijkt op hot tear.
    (zal nog een foto proberen te maken of volgende week op Mettet aan iemand raad vragen)
    - ik gebruik bandenwarmers

Alvast Bedankt
    Is life real or just a dream?
    Yamaha R1 '08
    Zolder - Mettet - Franco - ...
    A racer never looks back

Re: Minimale ruimte nodig band - achterbrug

die slijtage op zolder is redelijk normaal, ik ken heel weinig mensen die dat niet krijgen als ze met pirelli SC's of metzelers race/interacts. 1cm is misschien net gnoeg ruimte, maar let wel op als je na de eerste keer binnen komt. kan goed zijn dat er een streep in het midden van de band zit.
    2.1 warm Voor en 1.9 warm achter is goed voor de metzelers
    R.I.P Marco #58
    http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

heb je vooraan ook kleiner tandwiel ? dan kan het zeker geen kwaad.
      maar zelfs nu, ik dacht dat een R1 08 geleverd werd met nen 55 achteraan standaard.
      druk lijkt me ok, mss achteraan paar klikjes harder zetten.

Comment

Als ik uw vraag goed begrijp komt het probleem (of mogelijk probleem) voort uit het feit dat je een andere tandwiel verhouding hebt gekozen maar geen rekening hebt gehouden dat uw ketting dan langer moet zijn. Ge kunt bij elke moto garage uw ketting laten verlengen (als je weet welke ketting: merk, type, X of O of...ring ketting,...) door er één of indien nodig meer schakels er extra tussen te zetten. Dan kan uwe ketting spanner op zijne "minimum" stand gezet worden. Die minimum stand is dus niet volledig tegen de achterbrug he (das wrs nu het geval) -> géén enkele moto wordt zo geleverd vanuit de fabriek.
        Ik zou dus opteren om de ketting te laten verlengen.
        Of ge kunt het gewoon int oog houden dat uwe band niet tegen uw achterbrug aanschuurt
        Dat schuren kan soms pas gebeuren als je héél snel rijdt (boven de 200km/h) omdat de band dan door de middel punt vliegende kracht "groter" wordt
        http://www.youtube.com/watch?v=LNszt39F ... re=related -> kijk maar vanaf 26 sec zie je de band echt groter worden in diameter (tis dan wel ne auto, dragster, maar dat geeft toch een idee hoe een band reageert op snelheid)
        Ride like a devil,... Feel like a God!
        Ride it like you stole it!
        http://s1.postimage.org/2nsnld3wk/20..._race_0848.jpg

Comment

krijgt ge er nog nen bandenwarmer tussen?

Comment

Comment

minder dan 1 cm = toch best effe checken of al uw ziekteverzekeringen en hospitalisatie in orde zijn voor ge het gaat uitproberen.

Comment

Hij heeft dus net 1 - 1.2cm op het hoogste punt van de band (midden), verder naar buiten toe wordt dit enkel meer.
                De bandenwarmer gaat er nog goed tussen.

Vooraan heb ik idd -1.
                Deze verhouding ga ik enkel voor Mettet gebruiken - boven de 200km/u zal ik daar wss niet of maar heel even bereiken.

Ben al even gaan testen op de weg en voel/zie toch niets speciaal. (heb nu ook wel geen topsnelheden gereden )
                Ik zal de raad van Bo en Skippy volgen.
                Zo proberen en na de sessies goed uitkijken dat er geen streep midden op de band zit.

Ik dacht trouwens dat kettingen verlengen niet goed was - dat je altijd een volledig nieuwe moest steken. (?)
                Omdat mijn ketting nu nog goed is dacht ik hier nog even mee te wachten.
                Is life real or just a dream?
                Yamaha R1 '08
                Zolder - Mettet - Franco - ...
                A racer never looks back

Comment

eerst nekeer nen burn-out doen
                  http://www.yumenowracing.be/

Comment

Working...
                  X