Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeren maar niet los te krijgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Moeren maar niet los te krijgen

Ik wil de voorste pinkers veranderen in aftermarket pinkers. Maar de vijzen van de kuipen krijg ik maar niet los, ook niet m.b.v. smeerolie. Ze zijn niet veroest, maar zitten gewoon rotsvast. Ik moet de kuipen verwijderen om aan de bedrading vd pinkers te kunnen en om de pinkers te kunnen verwijderen, kan ze moeilijk verbrijzelen he :-)

Nu lukt het dankzij de smeerolie wel bij de meeste vijzen, maar er zijn nog een tweetal die maar niet willen lossen. Het resultaat is nu zelfs dat de kruis al is 'losgeweekt' door de veelvuldige pogingen, waardoor mijn schroevendraaier er geen volle 100% meer in heeft.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor (zonder mijn kuipen te beschadigen natuurlijk!)?
    '99 Yamaha YZF-R6

Re: Moeren maar niet los te krijgen

probeer me cola eens

Comment

heb je een slagbits?

daar heb ik al veel zaken mee losgekregen

Comment

Awel, van de week de valbaren op mijne smt gemonteerd. 1 torx echt ni los te krijgen en zelfs mijn torx bit naar de botten. Had enkel nog een bit voor op de boormachine. Dus erop gezet en boormachine zelfs op kloppen gezetven heel stillekes geprobeert. Ging ineens gelijk niets los. Dus zo kunt get het ook es proberen.

Zo een setje dat buuntje voorsteld is wel nog altijd de beste oplossing. Moet ik me ook es aanschaffen.
        I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

Als de kop eruit steekt, zet er dan een vise-grip op. De vijs zal wel NDK zijn, maar dat is ze nu ook al
          ZX6R 2011

Comment

Als je weet wat moeren dat het zijn, en je hebt of kan andere krijgen, dan kan je ze nog altijd uitboren met een linkse boor.
            Hope against hope, living on a dream

Comment

Voorzichtig de kop afboren met een boor en als de kuip eraf is met een tang de overschot eruit draaien
              Never forget who helped you!
              Never forgive who fu*ked you.
              Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MacDutch
                Als je weet wat moeren dat het zijn, en je hebt of kan andere krijgen, dan kan je ze nog altijd uitboren met een linkse boor.
                Waarschijnlijk bedoel je gaatje boren en dan een linkse tap er indraaien
                En waarschijnlijk bedoel je ook bouten ipv moeren ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Z146
                  Waarschijnlijk bedoel je gaatje boren en dan een linkse tap er indraaien
                  En waarschijnlijk bedoel je ook bouten ipv moeren ?
                  Als ge met een linkse boor werkt, hebt ge dan geen rechtse tap nodig?
                  The Last Privateers

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎