Als ik contact op "on" zet brand mijn rood olielampje op dashbord en knippert dan 10 keer,kleine pauze en dan weer 10 keer enz en enz... is R1 van 2008,iemand raad?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
olie lampje knippert
Collapse
X
-
Re: olie lampje knippert
als ik mij nie vergis is het bij Yamaha meestal een oliedruk lampeke ipv een olieniveau lampeke.
Ik zou het oliepeil eens checken en indien ok, de druk eens laten nameten, zo weet je of het de sensor of de pomp is.ZX6R 2011
Comment
-
-
Dit is het zelf diagnose systeem dat ergens een fout detecteerd.
Lampje gaat 10 keer aan 2.5 seconde uit en opnieuw 10 keer.
Best eens naar laten kijken ja.It's Not the Size of the Dog in the Fight; It's the Size of the Fight in the Dog.
sigpic
Comment
-
-
is da ni een fout code die hij aangeeft .als er ergens iets is laat de computer zo weten wat er is. ken ze ni vanbuiten hoeveel keel het knippert voor welk probleem. kan je wel ergens op internet vinnen of naar de garage die lezen da uit of weten da wel.
grtz WhiteR.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
maar hou het daar wel proper he mannen.
Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P
make choises and don't look back
Comment
-
-
raar,doe er 125 ml olie bij,terwijl de olie mooi tussen plus en min stond,en probleem lijkt opgelost??
Heeft nooit olie verbruikt en de olie is pas vervangen zo'n 2000km geleden.
ik heb wel pas k&n luchtfilter gestoken,maar dat lijkt me sterk dat dat er iets mee te maken heeft,of wel?15/05 Mettet-01/06 Zolder-07/06 Mettet-17/09 Mettet
Comment
-
-
Waarschijnlijk heeft het toch met het oliepeil te maken.
Yamaha heeft al vele jaren een oliepeil lampje,i.p.v. een oliedruklampje.
Bij mijn kameraad zijn '99 R6 gaat dat lampje ook al aan,als het peil ongeveer half tussen min. en max. staat,het is dus een extra veiligheid.
Dat knipperen is waarschijnlijk weer een iets nieuwere versie,dat moet toch in je instructieboekje staan?BOCHTENPIKKER
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door LucasfaltWaarschijnlijk heeft het toch met het oliepeil te maken.
Yamaha heeft al vele jaren een oliepeil lampje,i.p.v. een oliedruklampje.ZX6R 2011
Comment
-
Comment