Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ijzervijsel aan oliebatmoer.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ijzervijsel aan oliebatmoer.

Na het vervangen van de motorolie van de RAD600. Merk ik op dat de moer van de oliebat, wat ijzervijzel aanhang.
    Van wat kan dit zijn? Moet ik ergens nog meer controle uitvoeren. Of kan dit niet zo'n kwaad??

Alvast bedankt

kleine deeltjes (vijlsel zoals je dat noemt) ga je vaak opmerken (verschijdene metalen delen die op elkaar inwerken, ook al zijn ze van een oliefilm voorzien) en is niet meteen gevaarlijk.
    grote delen of de hardingslaag van bv tandwielen, vormt een probleem.
    wss zal die je meteen opvallen.

Comment

oliebatmoer? ik neem aan dat je bedoel het moer om olie af te laten zo ja is dit tussen de draad in? als dit wel het geval is kan het zijn dat de draad in de carterpan
      R.I.P Marco #58
      http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

Bij sommige motoren is de moer van de carterpan in magnetisch metaal . Dan blijven alle bramen aan de moer hangen en vallen dus harder op dan ze in het carter rond zwerven. Bij mijn Ducske hangen der daar ook altijd aan .
        Ja ja . Begint maar te lachen . Bij Ducati is dat normaal zekers !

Comment

Ja inderdaad de moer van de oliepan. En daar tapt je olie af.
          Het stukje ijzer zat op het magnetisch stuk en niet op de draad.
          Ik ga er direct niet te veel zorgen om maken. Maar volgende week moet ik toch met de andere naar
          de dealer kan ik dat is vragen.

Comment

Dat is vrij normaal hoor, soms springen er wat kleine stukjes van uw tandwielen af tijdens het schakelen ofzo en die blijven dan kleven aan die moer.

Zolang het geen hele tanden zijn zou ik er mij niet teveel zorgen om maken.

Comment

Working...
            X