Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GSXR 1000 K6 temperatuur (circuit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • GSXR 1000 K6 temperatuur (circuit)

    Vraagje:

    Tijdens mijn dagje vrij rijden werd men GSXR 1000 K6 100° in het droog.
    Hebben hier mensen nog last van? buiten temp. was 20-25°.

    Bij nat weer werd hij opt circuit 75°
    http://traxracingteam.be/
    Trax Racing Team #86 Megabike kampioen 2015!!

  • #2
    ik vin dat precies niet echt abnormaal.
    mijn K3 werd ook zo warm.

    greets
    BMW R1100GS!
    RIP Hellraiser!
    ONLY THE GOOD DIE YOUNG!

    Comment


    • #3
      Lijkt mij ook normaal. Je vergt ook veel op't circuit van je beestje op een toch warme dag. (25graden)
      sigpic

      Comment


      • #4
        Vond dit toch niet normaal. Dit weekend eens checken of men thermostaat nog werkt.
        http://traxracingteam.be/
        Trax Racing Team #86 Megabike kampioen 2015!!

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Niels_dax Bekijk Berichten
          Vond dit toch niet normaal. Dit weekend eens checken of men thermostaat nog werkt.
          is dit bij binnenkomen of rijden? als het bij binnenkomen is, is dit geen probleem, iedere moto loopt tot tegen 100 of zelfs erboven.
          Als dit tijdens rijden is, is het idd niet normaal. Dat is +/- 10 graden te warm en heb je pk verlies. dan is er iets mis met je thermostaat, je radiator of je je koelvloeistof. Het kan zijn dat je thermostaat niet open gaat, je radiator verroest is of dicht is van voor dat em niet genoeg koelt, maar het kan ook zijn dat er lucht in zit. Als je koelvloeistof bruin is, roest water, dan kan je die een paar keer spoelen.

          Ik had hetzelfde probleem en mijn radiator was volledig verroest en met een zgan radiator was mijn probleem opgelost.

          heb je moto pas? of is dit een probleem die ineens kwam? hoe was het ervoor?
          R.I.P Marco #58
          http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door skippy79 Bekijk Berichten
            is dit bij binnenkomen of rijden? als het bij binnenkomen is, is dit geen probleem, iedere moto loopt tot tegen 100 of zelfs erboven.
            Als dit tijdens rijden is, is het idd niet normaal. Dat is +/- 10 graden te warm en heb je pk verlies. dan is er iets mis met je thermostaat, je radiator of je je koelvloeistof. Het kan zijn dat je thermostaat niet open gaat, je radiator verroest is of dicht is van voor dat em niet genoeg koelt, maar het kan ook zijn dat er lucht in zit. Als je koelvloeistof bruin is, roest water, dan kan je die een paar keer spoelen.

            Ik had hetzelfde probleem en mijn radiator was volledig verroest en met een zgan radiator was mijn probleem opgelost.

            heb je moto pas? of is dit een probleem die ineens kwam? hoe was het ervoor?
            Dit is tijdens het rijden.
            De radiator heb ik deze winter volledig uitgespoten met water dus deze zit niet dicht.
            Heb de motor sinds deze winter maar na 1 ronde op zolder heeft het blok het begeven en zit nu een 2de hands blok in met 20.000km waarvan 0 circuit km's
            http://traxracingteam.be/
            Trax Racing Team #86 Megabike kampioen 2015!!

            Comment


            • #7
              als het een nieuwe blok is, kan het zijn dat de koppakking lek is, heb ik toen ook iets van gehoord, ik heb engine ice in de mijne gestoken, samen met een nieuwere radiator en komt niet meer boven 82gr, dit was met 20gr buiten temp
              R.I.P Marco #58
              http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

              Comment


              • #8
                Had dat ook voor en bij Tovami hadden ze mij gezegd dat dat redelijk normaal is voor die modellen. Ik hoor men water zelfs koken in de reservoir als ik van de baan kom...

                Niets om mij zorgen over te maken zegt em...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Niels_dax Bekijk Berichten
                  De radiator heb ik deze winter volledig uitgespoten met water dus deze zit niet dicht.
                  Skippy bedoeld langs voor :dat er teveel vuiligheid inzit zodat er geen afkoelende lucht door kan

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lionel Bekijk Berichten
                    Had dat ook voor en bij Tovami hadden ze mij gezegd dat dat redelijk normaal is voor die modellen. Ik hoor men water zelfs koken in de reservoir als ik van de baan kom...

                    Niets om mij zorgen over te maken zegt em...
                    als je van de baan komt, staat alles nog superheet, maar krijgt de radiator nog nauwelijks koelende lucht. normaal dat de temperatuur dan oploopt. vooral als de uitlaatbochten dicht bij de radiator staan, slaagt die hitte in de radiator.

                    oplossing = van de moment dat je weet dat je binnen moet komen, toerental drastisch verminderen (zonder overdreven traag te rijden, gewoon overal 1 of 2 versnellingen hoger) zodat alles al een pak kan afkoelen, en ipv direkt naar je plaats te rijden , nog even een toerke rond/over de parking doen.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
                      als je van de baan komt, staat alles nog superheet, maar krijgt de radiator nog nauwelijks koelende lucht. normaal dat de temperatuur dan oploopt. vooral als de uitlaatbochten dicht bij de radiator staan, slaagt die hitte in de radiator.

                      oplossing = van de moment dat je weet dat je binnen moet komen, toerental drastisch verminderen (zonder overdreven traag te rijden, gewoon overal 1 of 2 versnellingen hoger) zodat alles al een pak kan afkoelen, en ipv direkt naar je plaats te rijden , nog even een toerke rond/over de parking doen.
                      Ah, heel goeien tip! Heb een paar keer een ventilator direct op de radiator gezet, maar dat gaat misschien niet hard genoeg...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
                        Skippy bedoeld langs voor :dat er teveel vuiligheid inzit zodat er geen afkoelende lucht door kan
                        idd

                        als tovami zegt dat het normaal is voor deze modellen, zou ik die tovami links liggen en een andere dealer zoeken.... het is niet normaal dat tijdens het rijden je water kookt, zeker niet in de overloop flesje

                        idd wat Janbros zegt, laatste ronde in 2 vitesse hoge rijden in lage toeren, dat helpt, maar ook niet geweldig, maar tenminste loopt de temp niet nog hoger....

                        Gezien je deze winter de radiator ververst heeft van water, zit er geen lucht in? dit kan ook het geval zijn... kijk eerst de thermostaat, beter nog verwijder die als je alleen maar circuit rijdt
                        R.I.P Marco #58
                        http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door skippy79 Bekijk Berichten
                          idd

                          als tovami zegt dat het normaal is voor deze modellen, zou ik die tovami links liggen en een andere dealer zoeken.... het is niet normaal dat tijdens het rijden je water kookt, zeker niet in de overloop flesje

                          idd wat Janbros zegt, laatste ronde in 2 vitesse hoge rijden in lage toeren, dat helpt, maar ook niet geweldig, maar tenminste loopt de temp niet nog hoger....

                          Gezien je deze winter de radiator ververst heeft van water, zit er geen lucht in? dit kan ook het geval zijn... kijk eerst de thermostaat, beter nog verwijder die als je alleen maar circuit rijdt
                          Is dat niet gevaarlijk, dan heb je toch totaal geen controle meer....

                          @Niels_dax: ik heb ook een 1000 K6, mijn temperatuur komt niet eens in de buurt van 100°.
                          Mijn moto is wel 100% standaard, dus geen powercommander ofzo.

                          Comment


                          • #14
                            Thermostaat verwijderen is ook niet altijd goed hé, sommige motoren blijven dan te lang te koud.

                            Comment


                            • #15
                              Is een standaard motor... maandag kan ik de thermostaat checken.
                              http://traxracingteam.be/
                              Trax Racing Team #86 Megabike kampioen 2015!!

                              Comment

                              Working...
                              X