Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vast zittende bouten uitlaatophanging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vast zittende bouten uitlaatophanging

Ik heb een demper voor m'n circuitmoto waar de bouten in de demper waar de beugel om aan het frame op te hangen zijn afgeslepen tot tegen de demper zelf.
    Die bouten zitten ook vast... Het zijn die met rode cirkel op de prent.

Heb al een gat geboord in de bouten om met een linkse tap eruit te krijgen, maar krijg er geen pak op met de tap. Kan wss niet diep genoeg boren in de bout om genoeg vlees te voorzien voor de tap. Als ik in de demper zelf boor, mag ik ze waarschijnlijk weggooien.

Iemand nog tips om die los te krijgen of die mij er mee kan helpen?
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Oorspronkelijk geplaatst door DME3 Bekijk Berichten
    Ik heb een demper voor m'n circuitmoto waar de bouten in de demper waar de beugel om aan het frame op te hangen zijn afgeslepen tot tegen de demper zelf.
    Die bouten zitten ook vast... Het zijn die met rode cirkel op de prent.

Heb al een gat geboord in de bouten om met een linkse tap eruit te krijgen, maar krijg er geen pak op met de tap. Kan wss niet diep genoeg boren in de bout om genoeg vlees te voorzien voor de tap. Als ik in de demper zelf boor, mag ik ze waarschijnlijk weggooien.

Iemand nog tips om die los te krijgen of die mij er mee kan helpen?
    Kan het op het beeld ni direct zien
    Maar als je dempers aan de uiteinden gerivetteerd zijn misschien de rivetten uitboren en langs binnen proberen?
    Als je ze langs buiten al niet meer loskrijgt met een tap...
    sigpic

Comment

Kan idd de rivetten eens losboren om te zien of ik binnenin meer vlees over heb om mee te werken. Zal misschien wel enkele mm meer zijn.
      Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3 Bekijk Berichten
        Kan idd de rivetten eens losboren om te zien of ik binnenin meer vlees over heb om mee te werken. Zal misschien wel enkele mm meer zijn.

Ik heb onlangs een setje van "grab-it" gekocht.
        Zijn bits die je op een boor zet waarmee je eerst de bout uitholt en daarna de bit omdraait om de bout uit te draaien.
        Werkt heel goed , als je wil moogt ge dat altijd is gebruiken.

Verblijf momenteel in Linden ( Holsbeek ) dus is niet zo ver van Heverlee.
        Honda CR250 > Kawa KX250 > Yamaha DT400 > Yamaha R6 2008 > Honda Fireblade 2008 > Yamaha R1 2009
        Projectbike : Suzuki GSX600F 1990

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dysfunktional Bekijk Berichten
          Zijn bits die je op een boor zet waarmee je eerst de bout uitholt en daarna de bit omdraait om de bout uit te draaien.

is dat het setje van op tv?heb zoiets gezien maar was aant denken dat gewoon tv-praat zou zijn....
          @dme3taat er op die tekening geen lengte van die bouten?als ze bv 30mm zijn kun je toch 25 diep boren hoor om uwe linkse tap te gebruike...
          Last edited by rossifan46; do. 14 jun. '12, 17:34.
          one life,ride it...!!!

Comment

Heb je al geprobeerd te tikken met een puntslag ?
            ZX6R 2011

Comment

De kans is groot dat dat een soort van revet is die in de demper gezet wordt,en daarin zit schroefdraad waar je die bouten in draait.
              Bos gebruikt dat ook,dat is aluminium en een stalen bout kan daar echt keihard in vast rotten.
              Als je er hard gaat aan wringen is de kans groot dat die revet gaat rond draaien in je demper,in plaats van dat die bout los komt.
              Uitboren en opnieuw tappen is volgens mij de beste manier,in een absorbtiedemper zit alleen wat vulling,je kan daar niets in beschadigen vanbinnen.
              In het slechtste geval die steun vervangen door één die volledig rondom de demper zit.
              BOCHTENPIKKER

Comment

De vorige eigenaar heeft al vanalles geprobeerd om die los te krijgen (behalve uitboren/linkse tap), daar heeft die de kopper eraf geslepen om de boel los te krijgen.

Kga die rivetten losboren en kijken hoe het er vanbinnen uitziet en eventueel uitboren en zo'n nieuwe rivet erin laten steken ergens.
                't is btw een reflectiedemper (een originele ).

Comment

als er geen kop meer boven de beugel zit kan die toch niet vasthangen? Of is hij gelast?
                  anders gewoon uitboren, gaatjes dichtlassen en strak zetten, en universele demperbeugel er op...
                  Take care upstairs Joeri!!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dysfunktional Bekijk Berichten

Dat is dat van de tv Heb mij eveneens altijd afgevraagd hoe goed dat zou werken. Werkt dat zo goed???

misschien eens de moeite om ook eens te kopen
                    The Race NEVER Ends!!

Comment

Die grab-it is eigenlijk een soort linkse tap, zou wel z'n ding moeten doen dus.

Zo'n univerele demperbeugels vind ik wel, maar meestal te klein (voor scootertjes...). Diameter van de demper is 110mm.
                      't is niet de beugel zelf die vast zit, maar de bouten die de beugel op de demper houden.

De oplossing van Lucasfalt ga ik wss proberen en dan zo'n nieuwe rivet met schroefdraad. Juist nog zien te vinden waar ik dat kan laten doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motoaddict88 Bekijk Berichten
                        Dat is dat van de tv Heb mij eveneens altijd afgevraagd hoe goed dat zou werken. Werkt dat zo goed???

misschien eens de moeite om ook eens te kopen
                        Yep tis da van op TV en hoewel ik nooit zo koop heb ik dat nu wel gedaan op aanraden van iemand.

Heb ze al is kunnen gebruiken en dat is heel goe meegevallen , op 2 min was die gebroken bout eruit bij mij
                        Honda CR250 > Kawa KX250 > Yamaha DT400 > Yamaha R6 2008 > Honda Fireblade 2008 > Yamaha R1 2009
                        Projectbike : Suzuki GSX600F 1990

Comment

[QUOTE=DME3;1018698]Die grab-it is eigenlijk een soort linkse tap, zou wel z'n ding moeten doen dus.

Zo'n univerele demperbeugels vind ik wel, maar meestal te klein (voor scootertjes...). Diameter van de demper is 110mm.
                          't is niet de beugel zelf die vast zit, maar de bouten die de beugel op de demper houden.

bij een motorafbraak kan je mss zo een beugel vinden of alles vast lassen
                          if you obey all the rules
                          you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
                          yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                          suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎