Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke veer is dit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke veer is dit?

    kan er iemand op het zicht zeggen welk merk van vering dit is?

    er staat niets van merk op vermeld.
    enkel nr's op de veren, maar daar wordt ik ook niet wijzer van via google.

    ik zou willen te weten komen welke veer voor welk gewicht is.
    het is een vering voor een R6 '01




  • #2
    laatste 2cijfers zijn telkens anders mss staan die voor het gewicht
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

    racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

    kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

    Comment


    • #3
      dat was ook mijn eerste gedacht, maar ze verspringen per 5.(70 - 75 - 80 - 85)
      dus maar 5 kg verschil per spiraal lijkt mij sterk

      ik denk eerder dat het een onderdeel nr is

      Comment


      • #4
        Kijk hier eens even : http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/192722// . Daar hebben ze het over de verhouding Newton/cm. 180 Newton zou dan overeenkomen met 18kg druk. Dwz dat de veer onder een gewicht van 18kg, 1cm inzakt. Als je nu het getal 100 pakt voor een inzakking van 1cm, dan kunnen die andere getallen het volgende voorstellen : 70 voor 0.70cm inzakking, 75 voor 0.75cm, 80 voor 0.80cm en 85 voor 0.85cm. Dus volgens mijn theorie zou de veer met het laagste cijfer, de meest harde moeten zijn. Kzou zeggen, pak eens een gewicht van 18kg, bijvoorbeeld een kannister met 18l water erin, plaats die op de veer en zie hoeveel ze meegeeft. Meet dit af en duid het aan Doe dit met ze alle 4, en dan weet ge of dit overeenkomt met de aanduidingen op de veer.
        Probeer het eens en laat me weten of dit klopt.
        I feel the need, the need for speed
        R1 2005

        Comment


        • #5
          Oh ja, en tis maar ne theorie hé, dus me niet afschieten als die niet klopt !
          I feel the need, the need for speed
          R1 2005

          Comment


          • #6
            180 zou de lengte van de veer moeten zijn, en 75-85-... is de sterkte van de veer.

            hoe lager het getal, hoe softer de veer. Kan je trouwens goed zien op de foto's : hoe meer wikkelingen, hoe zachter een veer is (als al de rest hetzelfde blijft).

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
              180 zou de lengte van de veer moeten zijn, en 75-85-... is de sterkte van de veer.

              hoe lager het getal, hoe softer de veer. Kan je trouwens goed zien op de foto's : hoe meer wikkelingen, hoe zachter een veer is (als al de rest hetzelfde blijft).

              klopt
              laatste cijfer staat idd voor 70kg 75kg 80kg
              Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

              Comment


              • #8
                yes wat heb ik gewonnen
                if you obey all the rules
                you miss all the fun

                racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

                kawasaki z1000 '07
                yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
                suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

                Comment


                • #9
                  stemt het laatste getal (80-85, ...) overeen met de balasting?
                  maw het gewicht van de bestuurder of zit daar nog een formule achter?

                  zie er iemand adhv de kleuren welk merk dit kan zijn?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door buuntje Bekijk Berichten
                    stemt het laatste getal (80-85, ...) overeen met de balasting?
                    maw het gewicht van de bestuurder of zit daar nog een formule achter?

                    zie er iemand adhv de kleuren welk merk dit kan zijn?
                    het laatste getal is de veerconstante (of de kracht nodig voor een bepaald verplaatsing te doen, in dit geval is 80kg dus 80kg om 1cm in te drukken)
                    Hoeveel ge de veer werkelijk kunt belasten is afhankelijk van de overbrengingsverhouding. Een persoon van 80kg kan dus voor eenzelfde negatieve veerweg op de ene moto een veer van 80kg nodig hebben en op een andere moto (met ander linksysteem of overbrenging) een veer van 100kg.

                    Merk van de veer weet ik niet zeker maar het lichaam ziet er alu uit dus denk ik dat we sachs al mogen uitsluiten. Paioli of marzocchi misschien?
                    The Last Privateers

                    Comment

                    Working...
                    X