Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sputteren, inhouden, vlammen uit de pijp

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sputteren, inhouden, vlammen uit de pijp

Beste forumleden

Ik rij nu al iets meer dan een jaartje met een Yzf-r 600 thundercat (bj 1997, 28000km). Tot dusver zijn er nooit problemen mee geweest (heb ook niet echt veel km gebold: +/- 4000). Onmiddellijk na aankoop werden (preventief) olie+filter vervangen, en dit werd nog eens herhaald een tweetal maand geleden.
    4tal weken terug zijn de problemen begonnen:
    Moto wilde plots niet meer starten, batterij gaf niks meer => dus, boeltje in gang gelopen... Toerenteller sloeg ook tilt, ging constant op en neer.. Motor haperde ook op onregelmatige tijdstippen. Na een aantal km was echter alles terug normaal. Dag erop nogmaals proberen rijden bij wijze van test=> zelfde verhaal maar ditmaal ook zware knallen en steekvlammen uit de pijp en vervolgens volledig in panne gevallen. Daarom binnengestoken bij de garage, die vertelde dat een kabeltje onder benzinetank slecht contact maakte, en de batterij volledig leegzoog. Dit werd verholpen + nieuwe batterij gestoken.

De twee weken erop ging alles goed, tot ik (na goed warmrijden) een halfuurtje flink aan de gashendel ben gaan hangen. Plots volgde een erg harde knal (zwaarder dan ervoor).. Daarna terug sputteren/haperen en vervolgens ook stilgevallen. Starten wilde hij toen ook niet meer.. Na aantal minuten ging starten plots wel weer, dan maar naar huis gereden (zeer lage toeren & zonder problemen).
    Bougies uitgehaald, zien er (volgens mijn beperkte kennis) nog goed uit. Afstanden zijn allevier dezelfde en zijn donkerbruin van kleur...

Kan iemand mij zeggen waar het schoentje knelt?
    Bedankt op voorhand!

Grtz

neen, zo simpel is het niet.

maar vermits de symptomen dezelfde zijn, zou ik toch maar eens naar uwen dealer gaan, die heeft er blijkbaar al ervaring mee

Comment

is uw benzinefilter al vervangen geweest?
      Yamaha R6 '99
      Suzuki GSXR750 K9
      Suzuki GSXR1000 K10
      Honda CBR600RR 2004

Comment

heb da is gehad met ne gsxr 750 waar ik is een weekske mee mocht rijden.
        sputteren en stilvallen en ni meer willen starten.
        wel geen knallen uit de uitlaat.
        daar stond toen blijkbaar een mapping van nen hayabusa op, die der iemand is zelf opgezet had.
        is wel een kut probleem
        YAMAHA FAZER 600 2002 SOLD
        YAMAHA FZ6 SA 2007 SOLD
        YAMAHA MT09 2015

Comment

Hello,ik denk een vuile benzinefilter of vuil in de carburators,vermits het al om een oude moto gaat hé kan dat.Ofwel staat de ontsteking niet meer 100% afgesteld.
          Honda cbr 600f 2006
          circuit:yamaha r6 2004

Comment

heb de zelfde problemen ook gehad ook met dezelfde moto. moto is uiteindelijk gecracht mee mij erop dus probleem niet echt gevonde ma wel andere gekocht

Comment

Persoonlijk gok ik op verstopte sproeiers van jouw carbu's aangezien je zelf aangeeft niet veel te rijden. Als die lang stilstaan zonder leeg/schoon te maken koekt die benzine aan in de sproeiers...
              http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

A-gang Member

Comment

Working...
              X