Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

analyse van mytach gps-laptimerrecordings.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • analyse van mytach gps-laptimerrecordings.

    Wie heeft er verstand van de analyse van mytach gps-laptimerrecordings?

    Bitter weinig handleiding te vinden en de weergegeven waarden zeggen mij niet direct veel. Ik zoek een verklaring waarom ik vorige week donderdag (terwijl ik rechtdoor reed) net voor de busstop plots op de grond lag. Er is op de recording op die plaats vuurrode verkleuring te zien en 4.65g als waarde en das merkelijk hoger dan bij de andere passage daar.

    Ik doe het hele verhaal wel aan diegenen die er iets van snappen.

    franco280612.jpg

  • #2
    Ik denk niet dat je echt veel verklaring gaat vinden in die data tenzij je volledige datalogging hebt.
    Wat je wel zou kunnen vergelijken is het punt waar je begint te remmen en de snelheid op het punt dat je op andere ronden begint in te sturen. Ik heb een vermoeden dat je daar op die moment later bent beginnen remmen of dat je snelheid een klad hoger lag dan ander rondes. Op het moment dat je dat beseft zal je misschien nog harder beginnen remmen zijn of misschien toch beginnen insturen.

    Die hoge G-waarde zal vermoedelijk dan weer het punt zijn waar je effectief gevallen bent. De manier waarop die G-kracht berekend wordt door GPS timer software is de versnelling/vertraging, snelheid en radius van een bocht of een combinatie ervan.

    Kan natuurlijk ook zijn dat ik er compleet naast zit.

    Comment


    • #3
      Die snelheid en dat rempunt verschilt niet zoveel met de andere rondes.
      Op de motor voelde het aan alsof de rem bijna niet pakte en er plots doorschoot, terwijl ik dus even hard bleef knijpen en er dus van gedoseerd remmen op dat moment even geen sprake was. Dat moment was genoeg om het voorwiel kwijt te zijn en tegen de vlakte te gaan. In dezelfde remzone hield de moto al ies plots 2 fracties van seconden kort in en dan ineens alles dicht en pats.

      Volgens de dealer kan het niet dat de rem eerst "niet" pakt en er dan toch "doorschiet". Desondanks is voor alle veiligheid de remolie intussen vervangen (rbf600 zat er 8 circuitdagen op) en zijn de klauwen eens grondig gekuist (was nodig) en zijn de blokken vervangen van EBC HH naar originele Honda-blokken. Op de schijven was ook duidelijk afzetting te zien van de remblokken en das al niet normaal.

      Ik weet zeker dat ik (behoudens door externe factoren) mezelf niet onderuitgeremd heb en wil dit niet nog ies tegenkomen. Mocht het iets mechanisch zijn ipv de remmen, zou mijn motor daarna niet meer deftig draaien en das niet het geval. Ik heb hem rechtgezet en hij startte terug en draait normaal. Er zijn tevens geen sporen op de achterband van een schuiver achteraan, dus de kans dat het iets in het blok of met de ketting was is klein.
      De clou is dat ik dit niet meer wil tegenkomen op één van volgende circuitdagen en daarom zoek ik dus een verklaring.

      Comment


      • #4
        Heb je de oude remblokken niet meer? Kans is groot dat er een stuk remvoering is losgekomen(of een steentje) en tussen de remschijf en blok blijven steken is. Op die moment pakt de rem natuurlijk heel slecht. Als vervolgens dat stuk er terug uitkomt of doorgetrokken wordt heb je ineens geen remdruk meer omdat er dan een blok niet meer tegen de schijf zit tot je pompt of nog verder kan trekken tot de spatie weg is.

        De situatie hierboven gaat in ieder geval sporen nalaten op de remvoering en misschien zelfs op de schijf. Daarom dat het belangrijk is dat je die oude blokken eens kan bekijken.

        Comment


        • #5
          De moto is momenteel binnen voor nazicht en de voornoemde werkzaamheden.
          Ik heb de blokken dus nog niet gezien (als ze al niet in de vuilbak liggen natuurlijk).
          Dat er resten van de blokken op de schijven zitten is in ieder geval niet de normale gang van zaken.

          Comment


          • #6
            ik snap niet wat je nog meer uit die analyse wil tevoorschijn toveren, terwijl je al perfekt weet waarom je gevallen bent : een te plotse en te snelle stijging van de remdruk heeft ervoor gezord dat je voorwiel grip heeft verloren. einde verhaal.

            Comment

            Working...
            X