Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk soort vet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• welk soort vet

welk vet kan ik het beste gebruiken voor de moto in basisconditie te houden?

hierbij bedoel ik voor het smeren van bvb:

-koppeling en remhendel draaipunten
    -lagers
    -bewegende onderdelen
    -assen van de wielen
    -enz ...

gr night devil
    2004 - 2006 suzuki bandit 400 (bj 1998)
    2006 - 2010 suzuki gsxf 750 (bj 2003)
    2010 - 20.. suzuki gsx r 1000 (bj 2002)

Ik lees op Amerikaanse fora vaak dat men het heeft over elbow grease, dus dat moet wel goed spul zijn!
    Weet enkel niet waar je dat kan kopen.
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

teflonspray!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DME3 Bekijk Berichten
        Ik lees op Amerikaanse fora vaak dat men het heeft over elbow grease, dus dat moet wel goed spul zijn!
        Weet enkel niet waar je dat kan kopen.
        “I fear the man who drinks water and so remembers this morning what the rest of us said last night.”
        Aprilia RS125 2000 (project)
        Vespa PX125 2006 (for sale)
        KTM 690 Duke 2010 (for sale)
        Husqvarna TE310 2011
        KTM 1290 Super Adventure 2015

Comment

ja, haal u maar wa elbow grease bij auto 5, da kunde voor alles bezigen.
          VFR800 '98 V4
          R6 2007
          Teamtrashtalk => Witzmann

Comment

En nu ff serieus

Ik doe lagervet aan lagers (duh), maar ook aan de wielassen (heel dun laagje maar).
            Scharnierende dingen gewoon teflonspray en gelijkaardig gebruiken.
            En scharnierende dingen die veel vuiligheid en nat zien, doe ik met kettingvet Bv. m'n pikkel.

Al de rest doe ik met elbow grease
            Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wittmann Bekijk Berichten
              ja, haal u maar wa elbow grease bij auto 5, da kunde voor alles bezigen.
              prijs is ook heel schappelijk.. bijna verniet
              Bike History: - GSXR600 Srad 1998 - GSXR750 Srad 1997 - GSXR600 K1 - FZ1 2009 - Tracer 900 2015 - vandaag: MT-09 2019 Ice Fluo.
              Track: GSXR600 K1 - R1 2005 - Niets meer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $l@k! Bekijk Berichten
                prijs is ook heel schappelijk.. bijna verniet
                ja kost enkel wa bloed, zweet en tranen zeker

ma ff serieus, suzuki raadt hun eigen merk van vet aan natuurlijk
                maar zoek een universeel merk van vet (merk gebonden vet betaal je toch direct meer dan een vet van een universeel merk van dezelfde kwaliteit)

gr night devil

Comment

Als je vet voor je remklauwen schikt te gebruiken kun je het best keramisch vet nemen. (spoelt niet weg en bestand tegen zeer hoge temperaturen)
                  Voor het invetten van je binnenste glijpennen.

Kopervet voor de achterkant van remblokken, buitenste glijpen(nen) en bouten van de remklauwen

lagervet voor lagers (deuh) en gebruik ik ook voor het invetten van elke bout die ik de- en hermonteer.
                  ook je wielassen kan je invetten met lagervet of keramisch vet

Comment

bouten van de remklauwen doe ik met MOS2 vet (wegens de temperatuur die die dingen krijgen) doe dat ook wel eens aan bouten van de uitlaat enzo.
                    wielassen doe ik olie op ipv omdat ze der zo regelmatig uitgaan.

Voor vet kunt ge eigenlijk met nen pot lagervet ongeveer alles doen...
                    The Last Privateers

Comment

Met een goede kwaliteit lithium vet kun je zowat alles aan een moto smeren.
                      Alleen voor zaken die heet worden (pinnen en achterkant remblokken,uitlaatbouten) gebruik ik meestal kopervet.
                      Ik heb nog enkele potten topkwaliteit Motul vet staan voor een zacht prijsje,ik wilde je een pb sturen maar je inbox zit vol.
                      Last edited by Lucasfalt; za. 7 jul. '12, 09:05.
                      BOCHTENPIKKER

Comment

eindelijk deftige antwoorden
                        ja had idd een volle inbox (is nu leegemaakt)

gr night devil

Comment

wiellagervet voor de meeste toepassingen (ook aan bouten etc.)
                          hittebestendig vet voor... dingen die heet worden ;-) Ik gebruik vet van Metaflux (grijs) dat tot 1400graden kan.

Ik koop ook altijd tube vet, en geen pot. Als een pot blijft open staan komt daar stof en vuil in.
                          The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese!

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎