Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kettingset plaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kettingset plaatsen

Hoihoi,

Ik heb willen merken dat het toch wel tijd gaat worden voor een nieuwe kettingset op mijn fietsje te plaatsen.
    Nu vroeg ik me eigelijk af of dit iets is dat zelf makkelijk te doen is?
    Ik ben niet super technisch aangelegd, maar meestal lukt het me wel om iets te repareren.
    Echter een kettingset steken lijkt me op dit ogenblik een brug te ver om zelf te doen.

Wat zou het me kosten in de garage om dit te laten doen (prijs kettingset + plaatsing)
    Iemand een idee van?

Het is voor een 2006 Kawasaki Eliminator 125cc

thx
    biker born, biker bred, when i die i'll be biker dead

als je dit al eens leest kan je inschatten of voor uzelf haalbaar is.
    http://www.didchain.com/chainTools.html

ik heb mijn laatste kettingset online besteld en zelf gemonteerd.
    viel me prima mee, zowel qua prijs al qua werk.
    Ready to

Comment

Zo ziet het er inderdaad niet moeilijk uit.
      Maar ik heb me laten vertellen dat je best van al nieuwe tandwielen steekt ook bij een nieuwe ketting, en op de manier van in de link gebeurd dat niet.
      en dat lijkt me net het moeilijkste aan nde hele zaak, die tandwielen vervangen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kawaminator Bekijk Berichten
        Zo ziet het er inderdaad niet moeilijk uit.
        Maar ik heb me laten vertellen dat je best van al nieuwe tandwielen steekt ook bij een nieuwe ketting, en op de manier van in de link gebeurd dat niet.
        en dat lijkt me net het moeilijkste aan nde hele zaak, die tandwielen vervangen.
        das maar een paar vijzen lossen zenne, ketting is dan moeilijker (is ook ni veel aan)
        Current Bike: Ducati Multistrada 950S

Comment

Als ge een ketting steekt vervang je best van al ook de tandwielen anders krijg je een ongelijke slijtage tegenover de tandwielen en zoveel kost dat niet meer.
          Honda cbr 600f 2006
          circuit:yamaha r6 2004

Comment

Ketting plaatsen is niet moeilijk, enigste stuikelblok is de kettingpons. Of je moet er eentje kopen.
            Grtzzzz

Comment

ik neem alleen gesloten kettingen en bouw de achterbrug eruit .dan kuis ik de lagers van de brug en het linksysteem en voorzie ze van nieuw vet .en geloof me maar na 25000km en vele wasbeurten zit er bijna niks van vet meer in allee toch bij mijne bandit niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
                ik neem alleen gesloten kettingen en bouw de achterbrug eruit .dan kuis ik de lagers van de brug en het linksysteem en voorzie ze van nieuw vet .en geloof me maar na 25000km en vele wasbeurten zit er bijna niks van vet meer in allee toch bij mijne bandit niet
                Soms loopt een ketting ook door de achterbrug, en dan kan je niet anders dan een open ketting te kopen. Ik vermoed echter dat dit voor de TS niet het geval zal zijn, want dergelijke achterbruggen zitten meestal maar op de "zwaardere" motoren.

Comment

Vandaag nieuwe ketting gaan laten plaatsen.
                  Man, wat een verschil in rijden tegenover de oude ketting.
                  Bij de oude waren een paar "kleine" probleempjes (heb de oude set te zien gekregen...)

Zat een scheurtje (of barstje) in het voorste tandwiel.
                  En de ketting zelf was redelijk uitgesleten

Bij het plaatsen van de ketting hebben ze ook gemerkt dat er een bout van de ophanging stuk was, dus deze hebben ze ineens ook vervangen

De laatste tijd hoorde ik wel wat rammelen als ik aan het rijden was, maar had geen idee wat dat was.
                  Nu dus wel he

Thx allemaal voor de tips trouwens

PS: was voor alles maar €127 kwijt, was zelfs minder dan ik had verwacht

Comment

Working...
                  X