Mededeling

Collapse
No announcement yet.

achterband slijtage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • achterband slijtage

    Zondag voor de eerste maal op zolder gereden met dunlop slicks was echt een verschil maar merk nu op dat mijn rechterkant abnormaal verslijt
    mijn achtervering staat waarschijnlijk niet goed afgesteld denk ingaande demping maar ben niet zeker wat kan ik er aan doen om dit zelf op te lossen ?
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Volgende keer Zolder omgekeerd circuit afrijden zal de enigste oplossing zijn vrees ik

    Comment


    • #3
      Is den bandendruk wel juist?
      Kawa ER6-N int orange (sold)= Candy lime green Z750(sold) = Kawasaki ZX6RR(sold)=Triumph speed triple SE (sold)
      Aprilia RSV 1000r Factory 2004 motorschade R.I.P = Suzuki GSX-R750 Circuit + BMW E36 M3+ BMW E82 135i

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door schnitzer Bekijk Berichten
        Is den bandendruk wel juist?
        yep bandendruk is perfect inorde meet 10 keer op een circuit dag met de voorgeschreven druk die is opgegeven

        Comment


        • #5
          ik zou er mij ni te druk om maken
          mss heb je gewoon meer vertrouwen in bochten naar rechts en ga je sneller op het gas
          u slicks es omdraaien dat ze ook langs links wat afslijten e
          "Perfection is in the mind that makes mistakes"

          Comment


          • #6
            ingaande demping achteraan eens met 4 clicks verminderen.
            eventueel ook uw bandenspanning nog wat verminderen.
            gebruik je bandenwarmers?

            Comment


            • #7
              ingaande demping zeker niet met 4 klicks verminderen zoals hierboven wordt beweerd.
              bandenspanning vermeerderen of verminderen hangt af van de temperatuur van de track. dus daar zou ik ook niet op gissen.
              ik zou om zeker te zijn even op uw motor moeten kunnen drukken en heffen maar ik veronderstel uw ingaande 1a2klikken zachter en uw uit gaande ook maar zorg ervoor dat uw uitgaande sneller uitkomt dan uw ingaande inzakt.
              er mee leren leven zoals sommigen beweren of een typisch zolder spoor zoals wel is wordt gezegd is bullshit met een goed afgestelde motor heb je dit fenomeen NIET..

              grtz
              Last edited by Chr-Re-ie; di. 24 jul. '12, 20:50.
              Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

              Comment


              • #8
                Ik ben geen specialist maar deel graag mijn ervaring:
                Ik had hier ook last van het zolderspoor en heb toen de veervoorspanning (met die speciale sleutel) 1 klik verhoogd. Daarna perfecte slijtage.
                Is life real or just a dream?
                Yamaha R1 '08
                Zolder - Mettet - Franco - ...
                A racer never looks back

                Comment


                • #9
                  Ik gok er op dat het een Coldtear is. Goed warm rijden.
                  http://www.bikeshop-online.be/
                  www.trackdays.be

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Stijn14 Bekijk Berichten
                    Ik ben geen specialist maar deel graag mijn ervaring:
                    Ik had hier ook last van het zolderspoor en heb toen de veervoorspanning (met die speciale sleutel) 1 klik verhoogd. Daarna perfecte slijtage.
                    daarom net dat ik zeg dat ik eigenlijk op de motor zou moeten kunnen duwen.
                    het is bijna of helemaal onmogelijk in te schatten waar je nu net aan moet draaien met enkel informatie op een forum.

                    grtz
                    Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door brino Bekijk Berichten
                      Ik gok er op dat het een Coldtear is. Goed warm rijden.

                      is niet noodzakelijk..

                      grtz
                      Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

                      Comment


                      • #12

                        op 18:30 zien we ongeveer hetzelfde slijtage patroon
                        Moss noemt dit een hot tear

                        te weinig bandendruk volgens de video
                        Last edited by Carlito; wo. 25 jul. '12, 01:03.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
                          daarom net dat ik zeg dat ik eigenlijk op de motor zou moeten kunnen duwen.
                          het is bijna of helemaal onmogelijk in te schatten waar je nu net aan moet draaien met enkel informatie op een forum.

                          grtz

                          Comment


                          • #14
                            Had het vroeger ook op zolder, maar zoals chris zegt indien de vering en de bandendruk juist staan is het weg
                            Aangezien vering niet zomaar een gokspel is heb ik samen met mijne maat de WDRS gevolgd waar ook steven casaer aanwezig is, die heeft effe aan de voorkant gedraaid en alles was in orde, de moto stuurde veel beter en banden slijtage was weg Nogtans was de bandenslijtage aan de achterkant en hier heeft hij niet aan geweest weird ain't it ?
                            Wat ook wel kan is dat omdat je te traag de bocht ingaat je nadien meer op de gas moet om te versnellen en dat je minder slijtage krijgt naarmate je sneller rijd omdat dit soepeler zou zijn. Is ook maar iets wat de snelle manne is gezegd hebben waar of niet er word zoveel gezeverd
                            Naar het schijnt moet je de vering wel meer bijstellen met de dunlop slick's dan met de pirelli en de bridgestone slicks.
                            Never forget who helped you!
                            Never forgive who fu*ked you.
                            Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

                            Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
                              Had het vroeger ook op zolder, maar zoals chris zegt indien de vering en de bandendruk juist staan is het weg
                              Aangezien vering niet zomaar een gokspel is heb ik samen met mijne maat de WDRS gevolgd waar ook steven casaer aanwezig is, die heeft effe aan de voorkant gedraaid en alles was in orde, de moto stuurde veel beter en banden slijtage was weg Nogtans was de bandenslijtage aan de achterkant en hier heeft hij niet aan geweest weird ain't it ?
                              Wat ook wel kan is dat omdat je te traag de bocht ingaat je nadien meer op de gas moet om te versnellen en dat je minder slijtage krijgt naarmate je sneller rijd omdat dit soepeler zou zijn. Is ook maar iets wat de snelle manne is gezegd hebben waar of niet er word zoveel gezeverd
                              Naar het schijnt moet je de vering wel meer bijstellen met de dunlop slick's dan met de pirelli en de bridgestone slicks.
                              Heb ik overlaatst ook te horen gekregen van mijne garagist "ge gaat te traaag door de bocht en ver na de apex gooit ge het kot ineens open".

                              Soepelere rijstijl aangemeten nadat ik mijn nieuwe moto en de extra poeier wat gewoon werd en er is al veel van weg (niet alles maar veel) - dunlop gp racer endurance.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎