Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KTM 990 SMT subframe kapot!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• KTM 990 SMT subframe kapot!

Mijn subframe is dus in twee gebroken.
    Het laatste stukje, vlak achter het zadel en vlak achter het laatste dwarsbalkje is dus gewoon langs beide kanten over.
    Mijn bagagedrager hangt enkel nog met het plastiek van de kont aan mijne moto.

Google leert me dat dat geen totaal onbekend probleem is en dat het komt doordat het subframe op die plaatsen doorboord is met boutgaten waardoor het frame de extra druk van de topcase niet meer aankan.
    Op het 2011 model is het subframe dan ook anders, zonder die gaten dus.

Ik ben eens benieuwd of KTM dat gaat aanvaarden onder garantie.
    Ik heb zo'n verlengde fabrieksgarantie en de moto is steeds en volgens voorschrift bij een officiële dealer op onderhoud geweest dus ze zouden eigenlijk wel moeten maar ik ken dat.

Op goed geluk dan. Hopelijk regelen ze da snel en ni da ge maanden op herstelling moet wachten omda er no over garantie gepraat moet worden.

Die van de 2011 zal wel passen zeker zn hopelijk krijgt ge dan zo een.
    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_....c0.m270.l1313

Comment

Ik hoop het ook dat ik er één van 2011 krijg, dan is 't ineens tegoei opgelost.
        Ik weet echter niet of ze dat zomaar zullen doen want dan moet er ook een andere undertray onder, bevestigingspunten zijn anders, batterij zit elders...

En bij de Stef heeft het toch ook een paar weken geduurd voor hij bevestiging kreeg dat zijn uitlaten onder garantie vervangen zouden worden. En eer die dan geplaatst waren...

Swat, ik wacht voorlopig rustig af maar ik ben echt niet van plan om nog weken zo rond te rijden want dan zou de schade wel eens ernstiger kunnen worden.

Comment

Ik zal de link doorsturen naar KTM.

Comment

Da nu ook weer ni
            Moest Gé geen garantie krijgen...

Ik hoop natuurlijk van wel!

Comment

Eigenlijk trekt da op niks. Stel u voor dat er een pasagier achter op zit en da knakt
              Eigenlijk moest KTM hier een terugroepactie doen en die vervangen of een manier zoeken om het te verstevigen.
              Last edited by Ducky; vr. 3 aug. '12, 13:33.
              sigpic

Comment

Eigenlijk wel maar ja.
                Op zich loopt de passagier hier eigenlijk geen risico hoor, het deel van het zadel voorzien voor de duo zit nog net voor de breuk.
                De bevestiging van de duohandvaten zit wel achter de breuk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Ik hoop het ook dat ik er één van 2011 krijg, dan is 't ineens tegoei opgelost.
                  Ik weet echter niet of ze dat zomaar zullen doen want dan moet er ook een andere undertray onder, bevestigingspunten zijn anders, batterij zit elders...

En bij de Stef heeft het toch ook een paar weken geduurd voor hij bevestiging kreeg dat zijn uitlaten onder garantie vervangen zouden worden. En eer die dan geplaatst waren...

Swat, ik wacht voorlopig rustig af maar ik ben echt niet van plan om nog weken zo rond te rijden want dan zou de schade wel eens ernstiger kunnen worden.
                  Succes Roel en inderdaad die bijkomende garantie valt onder een andere maatschappij en niet de fabrieksgarantie van KTM zelf ;o))
                  Al bij al was bij alles korrekt afgehandeld ...

mvg

Stef

Comment

Ik wist ni da er zoveel verschillen waren tussen de 2010 en ervoor en de 2011.

Qua terugroepacties is KTM niet echt van de partij. Ook da los komen van de middenbok is een gekend kwaaltje en daar doen ze ook niets aan.
                    I'll keep my guns, freedom & money ... You can keep the "change"!

Comment

damn schuss, ge zijt precies niet alleen, en toch is het de eerste keer dat ik hiervan hoor.

Ik rijd al 4j rond met keizwaar gevulde topkoffer, soms dik dik over de 10kg...nog niks gevoeld van breuk, straks toch eens kijken.

wel stupied dat ze een 46L topkoffer verkopen die ge dus blijkbaar niet moogt gebruiken...
                      http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

ik rijd wel continu met de zijkofferrekken van sw-motech erop...wie weet helpt dat met ondersteuning.

ik vrees voor garantie, maar ge kunt proberen. Herstellen gaat de wereld niet kosten hee, 2plaatjes alu ertegen lassen, en klaar.
                        http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wreckah Bekijk Berichten
                          damn schuss, ge zijt precies niet alleen, en toch is het de eerste keer dat ik hiervan hoor.

Ik rijd al 4j rond met keizwaar gevulde topkoffer, soms dik dik over de 10kg...nog niks gevoeld van breuk, straks toch eens kijken.

wel stupied dat ze een 46L topkoffer verkopen die ge dus blijkbaar niet moogt gebruiken...
                          Jawel, ge moogt die vol handdoeken steken...
                          Assemocheilischmachallys!

Comment

De moto is nu binnen bij de dealer, zij verwachten deze week nog uitsluitsel van KTM België/Europ Assistance (deze laatsten leveren de verlengde garantie).

Volgens de mannen van Motocare zou dat geen probleem mogen zijn maar ik ben eens benieuwd.

Comment

Tussenstand:
                              Blijkbaar steekt Europ Assistance het op een te zwaar beladen topcase en doen ze nog even moeilijk.
                              Een nieuw 2011 subframe kost € 516
                              KTM is blijkbaar ook van plan om met een andere partij dan Europ Assistance samen te werken omdat ze blijkbaar nogal vaak moeilijk doen.
                              Ik heb ondertussen wat links doorgestuurd van fora waarop hetzelfde probleem besproken wordt.

Als dat allemaal niet helpt zal ik eens naar mijn rechtsbijstand bellen denk ik.

Comment

Working...
                              X