Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vacuüm valve zoek?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • vacuüm valve zoek?

    Hey allemaal.

    Ben bezig met een groot onderhoud van mn toekomstig circuitmotoke.

    Carbs zijn gereinigd, alles was vrij proper, morgen kleppen stellen.

    Nu kwam ik het volgende tegen:

    Vergis ik me nu zo fel of hoort hier normaal de vacuumklep tussen??
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    Dat is uw carterontluchting, die gaat normaal gezien naar uw luchtfilter om die dampen nog eens te verbranden wegens milieu eisen.

    Zou daar een T-stuk opzetten en dan een slang richting de ketting geleiden.

    Comment


    • #3
      Ja, volgens het wph zit daar nog een vacuumklep op.
      Heb in de archieven gevonden dat die vaak verwijderd wordt omdat er dan betere gasrespons zou zijn.

      Nu zitten er gewoon 2 stoppen op de uiteinden...
      Beter een open slang opzetten dan?

      Comment


      • #4
        Best wel ja want anders kan de overdruk niet weg uit uw blok en gaat ge van alles om zeep doen (zuigerveren,dichtingen, olie verstoken,...).

        Ook gaat je motor zéér slecht lopen.

        Ik hoop dat je nog niet hebt gereden zo?

        Comment


        • #5
          Die foto is zo klein,dat ik amper iets kan zien,plaats eens een grotere foto.
          Maar ik denk eerder dat daar normaal een leiding op zit die vanaf je luchtfilter komt,en waar zo'n klep tussen staat die inderdaad vacuum aangestuurd wordt.
          Dat zorgt er dan voor dat er verse lucht in het uitlaatkanaal gezogen wordt,om eventuele onverbrande benzine te laten verbranden in de uitlaat.
          Dat systeem wordt nog al eens verwijderd,maar die gaten moeten dan wel afgedicht worden.
          BOCHTENPIKKER

          Comment


          • #6
            Dat kan ook wat lucasfalt zegt, zie je nog een dikke slang uit je kleppendeksel vertrekken?

            Bij Srad zat ook zo'n systeem dacht ik.

            Comment


            • #7
              Ikzelf heb maar een korte testrit gemaakt, heb em pas.
              Motor voelde goed in elk geval.

              De stoppen zien er uit alsof ze er al lang zitten dus ik veronderstel dat vorige eigenaar zo veel heeft gereden.

              Srr voor de foto, zal proberen straks een grotere te posten zodra ik thuis ben.
              Snap er niets meer van sinds forum is veranderd.


              Ivm de dikke slang uit kleppendeksel moet ik morgen even checken

              Comment


              • #8
                Even opgezocht, omdat ik wel curieus was naar de werking van zo'n systeem, en inderdaad daar hoort een vacuüm klep op dit vanaf je luchtfilterkast verse lucht aanvoert naar de uitlaten.

                Zou die dan inderdaad dicht laten.

                Carter ontluchting zou vanaf een lager punt moeten komen.

                http://www.pdevos.nl/ZX6Rbegrenzing/

                Carter ontluchting is onderdeel 92005.

                http://www.cmsnl.com/kawasaki-1998-g...1.html#results

                Ik zou deze herleiden naar de ketting want oliedampen in uw benzine/lucht mengsel is niet goed voor de prestaties.

                Wel het gat dan dichtmaken in de luchtfilterkast.

                Ik heb ook al verhalen gehoord van mensen die wel de carterontluchting aansluiten op de luchtfilterkast voor betere werking van de motor maar daar nog een waterafscheider van perslucht tussen plaatsen om de oliedampen eruit te halen.



                Dit zie ik wel eens zitten om te proberen na croix en zolder.

                Maar bij een ram-air filterkast zou ge dan ommeduur overdruk beginnen steken terug naar het blok?

                Ik denk toch niet dat die 50-60 milibar in de luchtfilterkast hoger is dan de carterdruk.

                Of kan de lucht maar in 1 richting lopen bij zo'n vochtafscheider.
                BenjaminDG
                2fast4u.be Senior Lid
                Last edited by BenjaminDG; vr. 3 aug. '12, 20:14.

                Comment


                • #9
                  de carterontluchting zit idd gewoon aangesloten zoals in de how-to-link die je gepost hebt.

                  Aan de voorkant van de luchtfilterkast zit een gelijkaardige slang (volgens het wph de vacuum valve hose),
                  deze gaat rechtstreeks naar de carbs via een T-slang.

                  Ik veronderstel dat deze normaal via de vacuumklep loopt (die er niet is) en dan naar de carbs



                  foto geprobeerd groter te maken, denk dat em iets groter is nu
                  Bijgevoegde bestanden

                  Comment


                  • #10
                    Voor wat zijn eigenlijk al die aansluitingen op de spruitstukken?

                    Comment


                    • #11
                      bedoel je de 3 kabels die op de foto naar beneden lopen?

                      Of de slangetjes met de plastic kapjes op?

                      Comment


                      • #12
                        ondertussen gevonden dat dit is wat er gedaan werd
                        http://www.zx7rmods.co.uk/#/clean-air-mod/4551020810

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG Bekijk Berichten
                          Voor wat zijn eigenlijk al die aansluitingen op de spruitstukken?
                          Om de carburateurs te synchroniseren.
                          BOCHTENPIKKER

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                            Om de carburateurs te synchroniseren.


                            De rest zijn gewoon kabels die even verlegd zijn (gas, choke)

                            Comment

                            Working...
                            X