Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Optimate - accu aan het koken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Optimate - accu aan het koken?

Zette vanavond de optimate op m'n accu, zoals ik wel vaker doe.
    Kom nu in de garage en m'n benzinetank voelt warm aan (accu zit onder de tank).

Leg m'n oor naast de tank en hoor m'n accu pruttelen en knetteren.
    Beetje geluid zoals 't gas in een glas cola.

Game over waarschijnlijk voor m'n accu?

Zou normaal toch niet mogen dat een optimate de accu doet koken?
    Accu is vrij nieuw, nog geen jaar oud. En zoveel is er nu ook niet mee gereden...
    Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Nergens een kortsluiting?
    Meet eens de weerstandswaarde tussen de polen

Slecht contact? Alsof de optimate constant contact-geen contact maakt met de batterij

Zijn mijn eerste twee gedachten
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

batterij terug brengen onder garantie
      R.I.P Marco #58
      http://WWW.INTER-TRACK.BE[/color]

Comment

accu aan het koken

Oorspronkelijk geplaatst door DME3 Bekijk Berichten
        Zette vanavond de optimate op m'n accu, zoals ik wel vaker doe.
        Kom nu in de garage en m'n benzinetank voelt warm aan (accu zit onder de tank).

Leg m'n oor naast de tank en hoor m'n accu pruttelen en knetteren.
        Beetje geluid zoals 't gas in een glas cola.

Game over waarschijnlijk voor m'n accu?

Zou normaal toch niet mogen dat een optimate de accu doet koken?
        Accu is vrij nieuw, nog geen jaar oud. En zoveel is er nu ook niet mee gereden...
        heb dit ook al voorgehad met accu van 5jaar , maar weet niet de oorzaak , mogelijk de lader maar hoe uittesten?

Comment

ik heb dat ook voorgehad en het lag aan mijn lader dat is een optimate 3 van de eerste versie .ik ken iemand die bij optimate in tienen werkt en die heeft de mijne meegenomen en gerepareerd. in de eerste versies zit ergen iets electronisch dat niet tegen vocht kan. en dus na een zekere tijd op hol slaat.in de nieuwere versies is dat onderdeel volledig ingekapseld en kan er geen vocht meer bij die zitten nu in mijn optimate en tot nu toe is alles nog ok

Comment

Geen idee of het een kortsluiting is, moto start wel nog en het waterniveau in de accu is nog goed.
            Zal de multimeter maar eens uit de verhuisdoos vissen.
            De snelkoppeling van de optimate is wel een beetje gecorrodeerd. Staalborsteltje ook maar s opvissen.

De garage is wel redelijk vochtig (ondergrondse garagebox), dus misschien dat daar het probleem zit.

Ik heb die optimate wel al een tijdje. Dus garantie zal dat niet meer zijn...
            Triumph Street Triple R '16 | Triumph Street Triple '13 (RIP) | Ducati 900 Superlight MK1 n° 92 | Ducati 900SS '94 (bouwpakket)

Comment

heverlee tienen is niet ver van mekaar ge kunt hem laten controlleren bij de reparatie dienst van optimate

Comment

Zal eerst eens de weerstand op de accu en de snelkoppeling meten om die al uit te sluiten.
                Doen ze dat daar gratis dat testen (en herstellen)?
                Als ze een werkuur rekenen kan ik al beter een nieuwe kopen.

Comment

Working...
                X