Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koelvloeistof leiding in twee?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• koelvloeistof leiding in twee?

hoi

Ik heb net een mindere ontdekking gedaan aan men 250R
    terwijl ik aan het tanken was merkte ik een vreemd plasje onderaan de moto en zag deze leiding gewoonweg hangen.
    Wat er juist gebeurt is weet ik niet maar het lijkt wel alsof er een onderdeel tussenuit is?

het gaat om een bruine en zwarte leiding. ik neem aan dat het de koelvloeistof is aangezien men motortemperatuur was aan het schommelen(of is het iets anders?) Nu weet ik niet echt wat doen aangezien de dichtsbijzijnde kawasaki dealer in stabroek is( +- 20km)

Zou ik simpelweg naar daar rijden of zelf repareren?

een foto: DSC00753.jpgDSC00754.jpg
    Ninja 250R*

you drive a 250 like you stole it.
    throttle wide open all the time

kan je nergens dichter gaan
    20km is echt wel te ver zonder koeling
    Harley rijden is als een sprookje... Hans en grietje strooiden ook spullen om de weg naar huis te vinden

Comment

Hoe groot was da plasje? Want als echt al je koelvloeistofwegloopt dan is dat wel een serieuze plas hoor.
      Is het niet een afvoer uit de luchtfilter of benzinetank?

Comment

Hoe groot was da plasje? Want als echt al je koelbloedig wegloopt dan is dat wel een serieuze plas hoor.

Edit: zie et niet duidelijk op de foto maar de slang lijkt me niet gescheurd? Kijk dan eens of het niet gewoonweg een klem is die is losgegaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HendrikZx6r Bekijk Berichten
          Hoe groot was da plasje? Want als echt al je koelvloeistofwegloopt dan is dat wel een serieuze plas hoor.

Helemaal ni groot dermee datk ook twijfel of het de koelvloeistof leiding is...
          De moto reageerde ook helemaal niet anders. Ik kan enkel niet zien naar waar deze leidingen juist lopen.
          Ninja 250R*

Comment

Als de motor draait en ge houdt uw vinger er op, merkt ge dan iets van druk of vacuüm? Zit uw reservoir nog vol?
            Over hoeveel schommeling spreken we van temperatuur? Want met dit weer schommelt da altijd wa ivm rijwind tov stilstaan

Comment

is dat niet simpelweg de overloop?
              met deze temperaturen is het blok mss heel ff heel warm geworden en is er wat koelvloeistof ontsnapt via de overloop
              ik zou er mij niet te veel zorgen over maken
              loopt het darmpje naar uw koelvloeistofreservoir?
              "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Als de motor draait en ge houdt uw vinger er op, merkt ge dan iets van druk of vacuüm? Zit uw reservoir nog vol?
                Over hoeveel schommeling spreken we van temperatuur? Want met dit weer schommelt da altijd wa ivm rijwind tov stilstaan

kben even gaan checken en ik voel een lichte vacuüm. en er kwam een geel kleurig goedje uit. men reservoir zit verstopt achter de kuipen.
                Ninja 250R*

Comment

fluo geel - groen, dat is koelvloeistof
                  en als het maar een klein plasje was, niet te veel van aantrekken
                  het zal wel gewoon de overloop geweest zijn
                  "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door realnuts Bekijk Berichten
                    is dat niet simpelweg de overloop?
                    met deze temperaturen is het blok mss heel ff heel warm geworden en is er wat koelvloeistof ontsnapt via de overloop
                    ik zou er mij niet te veel zorgen over maken
                    loopt het darmpje naar uw koelvloeistofreservoir?

ja maar da leidingske heeft daar nooit zo gehangen? alee ja kheb da nog nooit gezien. Ik ben wel een leek op dit gebied dus kzou het niet weten
                    Ninja 250R*

Comment

Als er geen vloeistof uitloopt (constant) met motor aan, zal het idd de overloop zijn.

Als u reservoir nog vol is toch :-)

In dat geval kunt Gé gerust 20km naar de garage rijden voor dubbelcheck

Comment

Als er geen vloeistof uitloopt (constant) met motor aan, zal het idd de overloop zijn.

Als u reservoir nog vol is toch :-)

In dat geval kunt Gé gerust 20km naar de garage rijden voor dubbelcheck

Hmm kgaan eens ne toer de zwijndrecht doen...

Anyway bedankt voor de hulp mannen!

Drinks are on me
                        Ninja 250R*

Comment

Hou wel u temp in de gaten. Moest ie toch warmer als normaal lopen; rode lichten vermijden en met lage toeren rijden

Comment

Hou wel u temp in de gaten. Moest ie toch warmer als normaal lopen; rode lichten vermijden en met lage toeren rijden

eind goed al goe.

de mechanieker zei dat nx te serieus was maar datk em wel moest binnedoen. toch zeker omdat em vrij hoog oploopt qua temperatuur.

Langs de andere kant is het ook enorm warm dus moest ik me ni druk maken

Hendrikzx6r en realnuts bedankt voor de reactie
                            Ninja 250R*

Comment

Volgens mij zijn deze darmkes:

1) de overloop van uw tank
                              2) de afloop van de airbox (airbox staat in verbinding met kleppendeksel -> olie-/benzinedampen condenseren in de airbox; anybody correct me if i'm wrong)

Waarschijnlijk heb je een beetje bezine gemorst of is er in ieder geval bezine in de overloop terecht gekomen.

Comment

Working...
                              X