Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afmetingen bovenste radiateur suzuki tlr1000

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Afmetingen bovenste radiateur suzuki tlr1000

Wat zijn de afmetingen van de bovenste radiateur?

Deze dus.

Zou deze als extra radiateur boven het achterwiel willen steken en deze heeft al een mooie gebogen vlak wat dus meer speling moet geven tov het achterwiel.

Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDG Bekijk Berichten
    Wat zijn de afmetingen van de bovenste radiateur?

Deze dus.

Zou deze als extra radiateur boven het achterwiel willen steken en deze heeft al een mooie gebogen vlak wat dus meer speling moet geven tov het achterwiel.
    Ik kan de foto niet zien . Maar ik versta hieruit dat je de afmeting zou willen v/d radiator van een TL1000R ?
    2013 : ......VOLLENBAK GAAAZZZZZZZZZZ!!!
    http://s16.postimage.org/lbn0ccui9/minisica.jpghttp://s15.postimage.org/5lh1mgx47/rossi_simo.jpg

Comment

Ja van de bovenste radiator (de gebogen).

Comment

Ja van de bovenste radiator (de gebogen).
        Boog van begin tot einde 48cm.
        En 15cm hoog. ( zonder aansluiting slangen pake nog 1 cm bij dan )

grtz
        2013 : ......VOLLENBAK GAAAZZZZZZZZZZ!!!
        http://s16.postimage.org/lbn0ccui9/minisica.jpghttp://s15.postimage.org/5lh1mgx47/rossi_simo.jpg

Comment

die 15cm is goed maar 48cm zal wat aan de lange kant zijn, bedankt voor de meting.

30cm lang is eigenlijk beter, weet iemand welke gebogen radiator aan deze afmetingen voldoet?

Comment

voor ge eraan begint, al bedacht hoe je daar lucht door gaat laten stromen ? ter vergelijking moet je maar eens een Benelli Tre bestuderen.

kortom : vrij zinloos, ge gaat veel betere resultaten behalen door een andere vooraan te monteren

Comment

Vooraan een grotere steken is geen optie, dikker zou misschien wel lukken maar die vindt ik nie direct. Toch nie voor een redelijke prijs.

Zit met een niet origineel uitlaat systeem (aangepast oliegekoelde 1100) en motorblok is ook niet origineel voor het frame.

Voorvork is ook iets korter dan origineel dus radiateur zit dan nipper op de voorband.

Veel koelen moet die 2de niet doen hoor, gewoon een beetje zodat de temperatuur iets zakt.

Geeft de achterband niet wat wind bij iet of wat snelheden?

Dan zal ik boven de radiateur een luchtkanaal voorzien dat uit de achterkont gaat zodat de warmte uit de radiateur kan.

Ik weet bv dat airtech een special bedekplaat maakt dat onder de achterkant van de motor wordt gemonteerd om minder turbulentie te krijgen van de achterband.

Zeggen ze, of dit daadwerkelijk waar is is een andere vraag.

Weet iemand welke motoren nog een gebogen radiateur hebben van max 20cm op 30cm?
              Last edited by BenjaminDG; wo. 29 aug. '12, 14:09.

Comment

De achterband zal vooral steenslag geven en uw radiator lek slaan. Zet je daarentegen een spatbord over het achterwiel, dan zal je geen luchtstroom over de radiator hebben.
                Hou er bovendien rekening mee dat uw oliepomp niet voorzien is op al die extra weerstand, waardoor je veel kans hebt dat het debiet door de radiatoren veel te laag wordt, de luchtbellen niet meegenomen worden en er dus eigenlijk veel minder koeling gegenereerd wordt.

Comment

ik heb zowat dezelfde problemen als u gehad : ZZR600 blok in ZXR400. blok is groter, komt verder naar voor en uitlaten beginnen hoger, dus minder plaats voor een radiator. originele ZZR600 radiator ging erin, maar stond vlak boven de uitlaatbochten. rijdend viel het mee, maar van de moment dat ik het circuit af kwam, sloeg de hitte van de uitlaten in de radiator waardoor hij aan de kook ging.

vergeet die 2de radiator, veel te veel werk voor iets dat waarschijnlijk niet gaat helpen.trouwens : een gebogen van maar 30 lang ga je toch niet vinden. 30 is heel kort, en korte moeten niet gebogen zijn

wat ik gedaan heb :

- dikkere radiator die iets minder hoog was, daardoor is water al minder warm en heeft dus minder last van de uitlaten.
                  - een alu plaat tussen uitlaten en radiator geplaatst, en zo vorm gegeven dat de onderkant nog wat extra lucht aanvoert, en aan de achterkant wat omhoog loopt, zodat de hitte van de uitlaten achter de radiator omhoog gaat (mijn probleem was vooral bij stilstand) ipv direkt tegen de onderkant van de radiator.
                  - zorgen dat er geen openingen zijn tussen kuip en radiator, zo moet alle lucht die binnenkant kuip passeert effektief door de radiator ipv dat er een hoop er naast/onder/boven gaat.

Comment

Ik denk dat ik toch die 2de radiateur ga proberen, de oliegekoelde suzuki superbikes hadden zelfs 4 radiateurs.

Hoofdradiateur isoleren is wel een goed idee, moet dit een alu plaat zijn of is wat alu isolatietape ook goed?

Comment

Ik denk dat ik toch die 2de radiateur ga proberen, de oliegekoelde suzuki superbikes hadden zelfs 4 radiateurs.

Hoofdradiateur isoleren is wel een goed idee, moet dit een alu plaat zijn of is wat alu isolatietape ook goed?
                      Ik blijf het een erg slecht idee vinden...
                      Ik herhaal, als uw tegendruk te groot wordt gaat uw debiet te laag worden en zet je de koeling van gans uw blok op het spel!

Om het heel eenvoudig uit te leggen, een pomp heeft een bepaalde kracht (vast bepaald), daarvan gaat er een stuk naar het debiet en een stuk naar de druk (opvoerhoogte). Verhoog je de opvoerhoogte, dan gaat je debiet verlagen.

Zolang je de pomp niet zwaarder maakt, doe je er alleen maar slecht mee.

Comment

tape zou ik niet gebruiken, is nogal lastig als de kuip eraf moet
                        ik heb langs de zijkant stijve rubber flappen aan de kuip gereveteerd die tot tegen de radiator komen.

voor de rest kan ik Tjeuke alleen gelijk geven, + het maakt alles veel te ingewikkeld. vergeet niet dat dan ook de vulopening onder de kont moet komen vermits dat het hoogste punt gaat zijn.

Comment

Vulopening gaat in de kont komen, tlr1000 radiateurdop zit wel op een slechte plaats dus ga ik zo'n universele gebruiken die je tussen 2 slangen kunt monteren.

Waar zijn deze te verkrijgen?

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎