Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vanzelf van neutraal naar 1ste?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vanzelf van neutraal naar 1ste?

Ik heb al een tijdje iets heel raar voor : af en toe, als ik de moto wil starten, staat hij in 1ste, terwijl ik hem ALTIJD eerst in neutraal zet alvorens ik hem afzet. Da kan toch nie zomaar? En het is niet dat iemand het achter mijne rug doet, want in mijne garage komt niemand anders als ik. En als ik bijm'n ouders passeer zoals vandaag, zie ik nog nie ene die efkes op de moto gaat zitten terwijl hij op den oprit staat en em in 1ste zet

Ben ik de enige met zulk 'probleem', of komt dat meer voor?
    When in doubt, gas it ! sigpic

Oorspronkelijk geplaatst door De Lorre Bekijk Berichten
    Ik heb al een tijdje iets heel raar voor : af en toe, als ik de moto wil starten, staat hij in 1ste, terwijl ik hem ALTIJD eerst in neutraal zet alvorens ik hem afzet. Da kan toch nie zomaar? En het is niet dat iemand het achter mijne rug doet, want in mijne garage komt niemand anders als ik. En als ik bijm'n ouders passeer zoals vandaag, zie ik nog nie ene die efkes op de moto gaat zitten terwijl hij op den oprit staat en em in 1ste zet

Ben ik de enige met zulk 'probleem', of komt dat meer voor?
    Kabouters? Nee, soms is e klein tikske van de bot al genoeg e Lorre, gebeurt hier ook wel eens ... Of special van BMW??
    [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
    [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
      drinkt ge per toeval nogal veel die " af en toe " keren ??
      Ik drink af en toe nogal veel ja Maar nooit een druppel als ik met de moto rijd, dus daar kan het nie aan liggen ;-)
      When in doubt, gas it ! sigpic

Comment

Ik heb dit ook met mijn r6 van 2000 als ik hem stationair laat warmdraaien op zen poot, dan valt hij uit zen eigen door de beveiliging van de poot stil.
        Als ik er dan ga opzitten en de poot inklap en koppeling induw dan zie je dat het lampje van de neutraal soms een beetje flikkert en van tijd zelfs uitvalt.
        Ik hoor dan ook vanachter een soort electrisch geklik.

Kan ik hier iets aan verhelpen? als dit niet gaat moet ik bij het voorwarmen altijd de poot inklappen en erop gaan zitten
        is nogal stom voor jas en handschoenen aan te doen.

Ik hoop dat er iemand kan helpen want wil toch dat dit verholpen kan worden.

grtz ron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R6 Ron Bekijk Berichten
          Ik heb dit ook met mijn r6 van 2000 als ik hem stationair laat warmdraaien op zen poot, dan valt hij uit zen eigen door de beveiliging van de poot stil.
          Als ik er dan ga opzitten en de poot inklap en koppeling induw dan zie je dat het lampje van de neutraal soms een beetje flikkert en van tijd zelfs uitvalt.
          Ik hoor dan ook vanachter een soort electrisch geklik.

Kan ik hier iets aan verhelpen? als dit niet gaat moet ik bij het voorwarmen altijd de poot inklappen en erop gaan zitten
          is nogal stom voor jas en handschoenen aan te doen.

Ik hoop dat er iemand kan helpen want wil toch dat dit verholpen kan worden.

grtz ron
          motor stationair laten warmdraaien is niet goed. starten en direct rustig rijden. voila u probleem is verholpen
          [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frederik_w Bekijk Berichten
            motor stationair laten warmdraaien is niet goed. starten en direct rustig rijden. voila u probleem is verholpen
            Bedoel je dat ik rustig moet rijden terwijl de choke nog aanstaat en de motor op 3000 rpm draait?
            Want zonder choke valt hij gewoon stil, eenmaal boven de 40 C blijft hij wel aan, en na de winter moet je hem stationair goed laten warmdraaien vooralleer te rijden.

Plus het probleem van 1ste naar 2de vitesse geen neutraal lampje brand dus lijkt dat hij in 2de staat en dan koppeling lossen en gaas en geen klote gaan. Fuck en opnieuw schakelen. Heb al iets opgevangen over een gear sensor die kan vervangen worden.

Maar wie ben ik, moet eigenlijk eens met iemand kunnen praten die ervaring heeft met de eerste generatie r6

Comment

als je direct rijd kunt ge u choke toch minder zetten, of volledig af ?
              [FONT=Arial Black]Suzuki GSX-R600[/FONT] + [FONT=Arial Black]GSX-R750[/FONT][FONT=Arial Black]srad[/FONT]

Comment

als je direct rijd kunt ge u choke toch minder zetten, of volledig af ?
                Ik begrijp wel waar je naartoe gaat, maar ik heb toch liever dat de motor een minuutje kan voorwarmen voor ik vertrek, Miss ben ik verkeerd, maar bij mijn weten is dat beter voor de motor, en de beveiliging is ook niet voor niets, zou niet willen dat het andersom is dat hij in vitesse staat en ik het nietr zie door het lampje en dat hij van de poot gaat,

Als het niet iop te lossen is zou ik er toch maar op gaan zitten en zo even wachten.

Miss nodeloos, maar miss ook niet, dat zal de tijd wel uitwijzen

Comment

ja die beveiliging is er idd niet voor niets en die moet je idd laten maken. maar dat warmdraaien is echt niet goed, warmrijden is veel beter. u motoronderdelen worden beter gesmeerd omdat u olie veel beter rondgaat wanneer ge rijd dan wanneer ge stilstaat. maar ieder doet zijn zin natuurlijk

Comment

ja die beveiliging is er idd niet voor niets en die moet je idd laten maken. maar dat warmdraaien is echt niet goed, warmrijden is veel beter. u motoronderdelen worden beter gesmeerd omdat u olie veel beter rondgaat wanneer ge rijd dan wanneer ge stilstaat. maar ieder doet zijn zin natuurlijk

Nu ik ben geen koppige ezel en sta er voor open om bij te leren, ik ga dit zeker in mijn achterhoofd houden en ga er wat meer opzoekwerk over doen, dus zal u miss toch nog gelijk moeten geven, maar daar kom ik nog wel achter ;-)

Ben nu toch eerst op mijn remblokken aan het wachten, zijn besteld via moto-Racing.co.uk
                    Als ik die binnen krijg kan ik er mee beginnen te rijden, en nadien die beveiliging herstellen.
                    en dan nog een beetje plezieren vooralleer de winter echt van start gaat

Comment

Kan zeker geen kwaad. Ik zet choke op, direkt weg, choke toe en gaaas...
                      :-)
                      [font=Comic Sans MS]R.I.P Joeri aka Racer! [/font]
                      [font=Comic Sans MS]Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag !![/font]

Comment

Het verhaal dat stationair warm draaien slecht zou zijn voor de motor komt grotendeels nog uit ver vervlogen tijden toen de meeste motoren luchtgekoeld waren. De cilinders werden bij stationair warmdraaien heet door gebrek aan koellucht, en als er dan ineens in de winter bij lage temperaturen mee werd gereden kregen die een zulke abrupte afkoeling dat ze een thermoshock te verwerken kregen. En dat was niet goed voor koppakkingen, cilinderkoppen, zuigerveren, cilinderwanden enz. Met de huidige thermostaatgestuurde waterkoelingen heb je dat probleem niet.
                        S1000XR

Comment

ik vertel alleen maar wat ze mij op de avondschool wijsmaken natuurlijk ieder doet ermee wat hij wil

Comment

Working...
                          X