Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VFR 750

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• VFR 750

Ik heb een VFR 750 gekocht van 1991 mar denk dat ik een probleem heb met stuurinrichting.Het is niet dat ik veel ervaring heb met rijden maar zo een leek was ik ook weer niet. maar de moto wringt echt tegen bij heel stil rijden en dacht eerst dat ik het was maar aan andere gevraagd eens te rijden en die zeggen dat ook.Als ik de moto op grotte staander zet zodanig dat ik voorwiel los krijg van grond en met stuur over en weer ga dan merk ik dat die op de stand rechtdoor rijden echt wringt.Is dat normaal in die rechtdoor stand of niet.Heb er geen speling op en er kraakt niets of wat ook.Veert ook perfect af en is geen enkele schade of lekken of wat ook aande vork te merken.Er is duidelijk ook nog ni echt gevallen met de moto.Normaal of niet in die stand?want weet wel dat VFr nogal aan de zware kant rijdt .Te hard aangedraaid of weet er iemand waar ik eens moet naar zien.De bus juist onder stuur bvb maar zoals ik zei geen speling veert perfect at en niks merkbaars hoe dan ook.Dus heel moeilijk en heel zwaar werk in de file en denk ni dat het aan mij ligt.?,

welkom op dit forum:biggrin: en proficiat met je aankoop,heb je al gekeken of er een regelbare stuurdemper opstaat,als deze op maximum staat wringt het stuur net zoals jij zegt

Comment

vfr

Zichtbaar staat er niets op.juist onder stuur wel zoiets als precies oliekoeler maar inderdaad had ik ook al aan gedacht.zichtbaar uitwendig niets.Kan die centrale bout op stuur te sterk zijn vastgezet?

Comment

vfr

Bedankt al in ieder geval voor die reactie Guido.Misschien is het toch normaal voor op hoge snelheid en als ik andere band steek die iets harder is dan het beter gaat.Het probleem is alleen in de middenstand want anders gaat hij wel vlot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Asja
          Zichtbaar staat er niets op.juist onder stuur wel zoiets als precies oliekoeler maar inderdaad had ik ook al aan gedacht.zichtbaar uitwendig niets.Kan die centrale bout op stuur te sterk zijn vastgezet?
          het is mogelijk dat die bout te vast is aangedraaid,best door mekanieker laten nazien,misschien zijn de lagers van de kopserie versleten en heeft de vorige eigenaar die bout dan gewoon vaster gezet.

Comment

yip,

lijken me stuurlagers te zijn die het begeven hebben, en tegenwringen bij het draaien.
            Best laten nakijken, en laten vervangen. no biggie
            http://www.mojomoto.be/logo.gif

Comment

Idd, welkom trouwens!!

Comment

Vfr

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie
                Idd, welkom trouwens!!
                Thanks allen.Inmiddels in orde gekregen.lager zonder vet en de met de tegenmoer was de eerste tesamen veel te vast gezet.

Comment

Working...
                X