Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hij sputtert :-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hij sputtert :-(

    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, heb het nu ne keer of 3 aan de hand gehad. Ik trek vanuit men (meestal 2de) op in laag toeren en er gebeurt niks, maar als ik in een keer de gashendel open terk sputtert em eerst een paar seconde voor dat em doorgaat.
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? injectoren, bougies??

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer750
    Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, heb het nu ne keer of 3 aan de hand gehad. Ik trek vanuit men (meestal 2de) op in laag toeren en er gebeurt niks, maar als ik in een keer de gashendel open terk sputtert em eerst een paar seconde voor dat em doorgaat.
    Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? injectoren, bougies??
    Awel ik heb da bij de mijne ook al ne keer voorgehad, was echt raar gewoon blijven haperen voor ne seconde en dan pas trekken. En tis begot ne nieuwe

    Comment


    • #3
      Heb ik ook meegemaakt met mijn eerste moto.Sputteren,stilvallen.Toen ik mijn moto kocht schakelden de benzinestations over op loodvrije.Je kan eens proberen van benzinemerk te veranderen en een hoger octaangehalte.Ik tank nu 98 ron en de problemen zijn opgelost.Je kan ook eens andere bougies steken.Wat ook zeer goed is ,een dynojetkit .Op mijn moto zit een dynojetkit en ik heb een zeer goede verbranding.Het scheelt ook 10 pk meer.
      Groeten,Nafte

      Comment


      • #4
        Ik heb dat ook int begin gehad toen ik mijne gixxer kocht. Ik heb er andere bougies ingedraad en twas opgelost.
        Van welk jaar is jouw gixxer?
        [font=Arial Black]Gixxer-Rules [/font]

        Comment


        • #5
          kan veel oorzaken hebben.
          eerst moet je kijken wat je hebt: carburator of injectie.
          bij carburatie: heb je andere (sport)demper gemonteerd en/of luchtfilter? zoja dan is je carburatie niet(goed) afgesteld hierdoor een loopt ie te arm (of te rijk als ie slecht is fgesteld, maar dat zou je vooral moeten horen bij het afkomen van versnellingen)
          Volledig standaard motoren staan meestl ook al slecht afgesteld wegens emisie eisen.
          Een dyno kitje is geen slecht idee, maar laat hem eerst eens gewoon goed afstellen (bij carburatie heeft een goede mecanicien daar maar een 5 minuutjes voor nodig!

          Als je een injectie fiets hebt dan loopt het een beetje gelijk: andere demper of filter gemonteerd dan moet je eens uitzien voor een (race)ecm (centrale aanstuurcomputer voor de injectie)

          In ieder geval: als je iets veranderd aan het inlat of uitlaat traject dan moet je de carburatie/injectie ook aanpassen!!
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            Het is er een van 99 dus injectie en heeft pas 2000km terug zijn grote beurt gehad, mss best is terug langsgaan bij die mannen

            Comment

            Working...
            X