Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cruise control

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• cruise control

Ik ben op zoek naar een universele cruise control.Er bestaat zo iets dat je op het handvat van de moto kunt plaatsen.Heeft er iemand ervaring mee?
    Waar kan ik er aan geraken.
    Greetz,Nafte

Cruise control op de moto?? dat lijkt mij alles behalve fijn maja:biggrin:

Comment

Wel als ge 1000 km aan 1 stuk wilt doen.Denk in elke motowinkel

Comment

gsm beringen kan da zeker bestellen weet ik, alhouwel ze het afraden
        Oprichter 2fast4u 2004
        #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

-------------------------------------------
        hoe gekker hoe liever

Comment

mmmm cruise control is al te krijgen op een gold wing en consoorten.

Ook HD heeft een soort cruise control. Het gaat hier over een vijs die je met de hnd kan aanspannen en lossen. met deze vijs kan je dan de gashendel van soepel over stroef tot vast zetten.
          Mijn persoonlijke mening en ervaring: Het is gevaarlijk als je de schroef volledig vast zet omdat je dan in noodsituatie bijna niks kan doen (ook geen gas geven)
          Als je de hendel stroef zet gaat dat wel nog maar veel zoden aan de dijk brengt het niet.
          Ik heb maar 1 pf 2 keer gebruik gemaakt van dat ding om te testen, tijdens mijn rit op mijn sporty naar oostenrijk heb ik deze nooit gebruikt (870 KM)
          op mijn Buell ben heb ik tijdens een 1312Km durende trip nooit een cruisecontrol gemist.

Duseuh, laat maar zo

trouwens: cruise control is een grote oorzaak van kopstaart aanrijdingen!!!!
          keep that in mind
          tis altijd ombouwtijd ....

Comment

BMW R1150RT heeft er ook één.

Levensgevaarlijk, moet je maar eens een noodstop doen aan 120km/hr en dit terwijl je gashendel vastgeschroefd staat?

Comment

ma er bestaan toch ook systeempjes die automatisch de gashendel loslaten
              Oprichter 2fast4u 2004
              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

hoe gekker hoe liever

Comment

volgens mij enkel op die slagschepen (oeps sorry)
                volgens mij is dit zeer moeilijk te vinden laat staan te monteren.

Beeld je maar in dat je een draadje slecht aansluit en het gas niet lost of zo????

Ik blijf bij mijn standpunt: cruiscontrol is levensgevaarlijk op een motor!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fred kroket
                  BMW R1150RT heeft er ook één.

Levensgevaarlijk, moet je maar eens een noodstop doen aan 120km/hr en dit terwijl je gashendel vastgeschroefd staat?
                  Dat is geen probleem, daarvoor heb je een koppelling.
                  Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nafte
                    Ik ben op zoek naar een universele cruise control.Er bestaat zo iets dat je op het handvat van de moto kunt plaatsen.Heeft er iemand ervaring mee?
                    Waar kan ik er aan geraken.
                    Greetz,Nafte
                    Heb het in de prijsboek van H.G. zien staan.
                    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDM
                      Dat is geen probleem, daarvoor heb je een koppelling.
                      Tuurlijk, en je motorrem dan????
                      Aangezien het geen gewoonte is om te remmen en te ontkoppelen ga je dat bij een noodstop zeker niet doen!
                      Maar ieder zijn zin natuurlijk. mss rij ik niet goed genoeg om et een cruise control te kunnen rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                        Tuurlijk, en je motorrem dan????
                        Aangezien het geen gewoonte is om te remmen en te ontkoppelen ga je dat bij een noodstop zeker niet doen!
                        Maar ieder zijn zin natuurlijk. mss rij ik niet goed genoeg om et een cruise control te kunnen rijden?
                        Als ik alles dicht gooi gebruik ik dikwijls de achterrem samen met koppeling.
                        In een bocht doe ik dat niet, maar daar zal je denk ik ook niet met een cruise control doorgaan.

Comment

hey,op de mijne staat het standaart op,en werk perfect

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twinsparkske
                            hey,op de mijne staat het standaart op,en werk perfect
                            gebruik jij dat schroefje dan???????
                            ik heb het 2x getest en vind het gevaarlijl en verre van handig

Comment

wa schroefke ,op den ultra is dat electrisch he ,schroefke zit op de sportsters,en is echt af te raden,spreek uit ondervinding

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                              gebruik jij dat schroefje dan???????
                              ik heb het 2x getest en vind het gevaarlijl en verre van handig

Comment

Working...
                              X