Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

olietoevoerprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • olietoevoerprobleem

    Hallo everybody,

    Heb 6 maand geleden een blade van '93 gekocht om als wheelie/stuntbike te gebruiken.Men had mij na aanschaf pas verwittigd dat het motorblok hier absoluut niet geschikt was,namelijk de 'bial' van de tweede cylinder zo zeker na 6 maand stuk gaan.En idd,'t was van da.De motor komt door het wheelien zonder olie te staan=brokken.Nu raad men een blok aan van na 95 en zeker iets te ondernemen in de carterblok.
    Nu is men vraag a) kan men zomaar een blok van een '96 op een frame van een '93 plaatsen?
    b) Kent iemand hier een superhandige harry of motorshop die een systeem kent om de olie op hoogte te houden bij het wheelien?(een soort van klep in carter of een andere oplossing die de olie tegenhoudt...)Alvast bedankt.(0474/88.03.74)
    More tricks than your local strip club....

    http://crashalot.blogspace.be/

  • #2
    Als ik me niet vergis was het vroeger de "gewoonte" bij racers dat er in het carter "schotjes" gelast werden zodat de olie trager terugvloeide. oa bij oudere duc's werd dit gedaan.
    informeer anders eens bij d'holda, de honda tuner van belgie (en de rest van europa)
    tis altijd ombouwtijd ....

    Comment


    • #3
      die mannen van het extreem wheelie team rijden ook met fireblades , misschien daar eens horen

      Comment


      • #4
        'Zijn de die die mij verwittigt hebben,maare... de oplossing houden ze liever voor zichzelf.Heb het al gevraagd.
        Toch bedankt allemaal.
        Zal met schade en schande moeten leren(en de max van poen)
        More tricks than your local strip club....

        http://crashalot.blogspace.be/

        Comment


        • #5
          een dry sump systeem is nog altijd 't beste,verschillende blokken maken daar al gebruik van

          Comment


          • #6
            ik denk dat die mannen hun motos ook bij mark van pyumbroeck racing in schriek in onderhoud gaan , misschien daar eens naar bellen

            Comment


            • #7
              Rijd bleuk ook nie met ne blade.
              www.bleuk.be
              Suzuki rules
              “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

              Comment


              • #8
                Heb ondertussen al naar Dholda gebeld.Die wisten enkel als oplossing een andere carterpan(langere pick up waarschijnlijk) te laten uitfrezen.

                Wiseco pistons (Turnhout)(sympathieke man trouwens) wist er al blijkbaar wa meer van.Die sprak van de aanzuiging v/d oliepomp van 90° naar 60° of 70° te veranderen zodanig dat deze geen lucht kan happen?Iemand hiermee al ervaring.

                Zal in elk geval is langs Van Puymbroek passeren.
                Bedankt voor de hulp.Keep u guys posted

                Tim
                More tricks than your local strip club....

                http://crashalot.blogspace.be/

                Comment


                • #9
                  Van puymbroek heeft de oplossing.

                  Oef.

                  Thanks all of u
                  More tricks than your local strip club....

                  http://crashalot.blogspace.be/

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tim
                    Van puymbroek heeft de oplossing.

                    Oef.

                    Thanks all of u
                    en en wat is het dan??
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                    -------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      ja ik wil ook wel weten wat de oplossing is
                      rs 250 driver = The Antverpian Pirate

                      Comment


                      • #12
                        Zoals Wiseco al had voorgesteld,verandering van de aanzuiging van de oliepomp.
                        Moet wel opletten dat met het gewone rijden het blok voldoende olie krijgt.Wordt dus een compromis(60° of 70° graden zeker)Ofwel niet meer op 2 wielen rijden :biggrin: .En altijd voor het stunten een beetje meer olie in het blok.
                        Ben al content is iemand gevonden te hebben die er iets van kent.Bij Honda zijden ze dat ne moto nie gemaakt was om op het achterwiel te rijden.Deuh!
                        O ja ne blok van 96-99 in een frame van van 93 is ook dus mogelijk zonder al teveel knutselwerk.(volgens Honda zware aanpassingen)
                        Degene die met nen gixxer rijden,kunnen www.stuntex.com is proberen.Hebben iet uit aluminium om olie op te vangen denk ik.Nen andere goeie site is www.stuntlife.com. Maar den beste is nog altijd den deze : )

                        Tot de volgende
                        More tricks than your local strip club....

                        http://crashalot.blogspace.be/

                        Comment


                        • #13
                          De schotel voor de aanzuiging moet herzet worden.

                          Maar zelfs al is het olieprobleem wat opgelost,je zult de carburators ook moeten aanpassen.Want als je echt rechtop gaat blijven ze anders niet lang draaien.De vlotters iets bijregelen zodat er iets meer benzine in de vlotterkamers zit en ook in het luchtfilterhuis een gat maken vanonder en een buisje naar beneden eruit laten komen om de overtollige benzine uit het luchtfilterhuis te laten lopen.
                          Voor de '97 blok erin te zetten is bijna geen verschil.Juist het schakelmechanisme moet je ook nog omdraaien,anders staan de versnellingen andersom.En ene darm van de waterkoeling moet aangepast.maar voor de rest gewoon "bold in"

                          Comment

                          Working...
                          X