Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lampen springen kapot:honda xr 500 bj83

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • lampen springen kapot:honda xr 500 bj83

    beste,
    ik ben met de restauratie bezig van een oude honda xr 500,dat wil goed vlotten maar ik blijf met 1 probleempje zitten en dat is dat al de lampjes kapot springen.
    Als ik de voltmeter er tussen zet meet deze een verhoging naar mate het toerental op loopt ,tot onmeetbaar.nu zou je denken de spannings regelaar maar
    ik beschik over het electrische schema van deze moto en nergens is die te vinden(ook niet op de moto zelf)???nu ben ik uiteindelijk toch een regelaar gaan halen(van een honda cb500)maar zonder resultaat de spanning blijft oplopen????
    is er iemand die dit type moto kent en me kan vertellen wat ik hier aan doen kan?
    100000 x dank cool

  • #2
    hey,in mijn onderhoudsboek schrijft men:trillingen,of slechte massa,zorgen dat alles goed geaard is



    Oorspronkelijk geplaatst door mistercool
    beste,
    ik ben met de restauratie bezig van een oude honda xr 500,dat wil goed vlotten maar ik blijf met 1 probleempje zitten en dat is dat al de lampjes kapot springen.
    Als ik de voltmeter er tussen zet meet deze een verhoging naar mate het toerental op loopt ,tot onmeetbaar.nu zou je denken de spannings regelaar maar
    ik beschik over het electrische schema van deze moto en nergens is die te vinden(ook niet op de moto zelf)???nu ben ik uiteindelijk toch een regelaar gaan halen(van een honda cb500)maar zonder resultaat de spanning blijft oplopen????
    is er iemand die dit type moto kent en me kan vertellen wat ik hier aan doen kan?
    100000 x dank cool

    Comment


    • #3
      thx voor de reactie

      ik zal proberen voor een nog betere massa te zorgen maar ik vrees dat
      hy al goed geaard is...
      grtz cool

      Comment


      • #4
        hey,ze schrijven voor,aan de lamphouders zelf ook te aarden,heb juist effe gekeken stroom vertrekt van dynamo via lichtschakelaar naar lamp,zit niets anders tussen

        Oorspronkelijk geplaatst door mistercool
        ik zal proberen voor een nog betere massa te zorgen maar ik vrees dat
        hy al goed geaard is...
        grtz cool

        Comment


        • #5
          twinsparkse heb gij nog meer van die boeken bij u liggen ik zoek er nammelijk nog eentje. Mischien de officeele versie bij u
          “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

          Comment


          • #6
            mistercool,'k heb der ook zo ééntje staan,geen zin meer om ermee te rijden,en ook nie om te verkopen,gewoon aan de kant gezet,moest de goesting es terugkomen.

            Comment


            • #7
              welke boek zoekt u?

              Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
              twinsparkse heb gij nog meer van die boeken bij u liggen ik zoek er nammelijk nog eentje. Mischien de officeele versie bij u

              Comment


              • #8
                vind ni drek een elektrisch schema voor je tuf
                ma wa ik begrijp is da er een xl en xr 500 zijn ?
                daarbij is de xl de baanversie en de xr de crossversie ?
                op de xr is dus geen verlichting voorzien en dient de dynamo alleen (om de batterij te laden als er een opzit ? ) en de ontsteking voldoende voer te geven
                voor een xl kan je wel een gelijkrichter/spanningsregelaar vinden
                beste lijkt me zo'n kabelboom te vinden dan of je als je echt onmeetbaar ? veel spanning meet (hoeveel???) kan je es lampjes van 24 volt proberen
                die branden wel flauwkes op laag toeren ma da ga goedkoopste zijn dan denk k
                yzf 1000 RR 'red devil'

                Comment


                • #9
                  ene van een tl1000s jaar maakt niet uit. Of ene dt 125 van 1982 en ene van een gsxr 750 van 98 (eerste jaar met injectie). Als ge de officieele versie hebt zou ik graag willen copieren en er u zeker een paar trakteren op een terraske.Voor de tl koop ik wel ene haynes als ge geen hebt (probleem is dat die boek:haynes nog niet uit is wordt verwacht voor oktober, maar officieel boek(dealer) is altijd beter)
                  “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
                    vind ni drek een elektrisch schema voor je tuf
                    ma wa ik begrijp is da er een xl en xr 500 zijn ?
                    daarbij is de xl de baanversie en de xr de crossversie ?
                    op de xr is dus geen verlichting voorzien en dient de dynamo alleen (om de batterij te laden als er een opzit ? ) en de ontsteking voldoende voer te geven
                    voor een xl kan je wel een gelijkrichter/spanningsregelaar vinden
                    beste lijkt me zo'n kabelboom te vinden dan of je als je echt onmeetbaar ? veel spanning meet (hoeveel???) kan je es lampjes van 24 volt proberen
                    die branden wel flauwkes op laag toeren ma da ga goedkoopste zijn dan denk k
                    idd,honda heeft de XL en XR versie gemaakt gehad,en ook de XR die ik heb,heeft verlichting aan voor- en achterkant,of da origineel of bijgeplaatst is,weet ik nie .
                    enne,ik ken niks van stroom en mekaniek ,alleen:met of zonder sleuteltje kicken tot as ge ermee weg zijt,oftewel sleuteltje en op da knoppeke duwen,en dan gassen .

                    Comment


                    • #11
                      hey,de xr heeft wel degelijk verlichting,maar geeg accu,verlichting word rechtstreeks gevoed door dynamo,xr heeft geen knoppeke om op te duwe ,kikken en kikken:biggrin:

                      Oorspronkelijk geplaatst door fasthighsider
                      idd,honda heeft de XL en XR versie gemaakt gehad,en ook de XR die ik heb,heeft verlichting aan voor- en achterkant,of da origineel of bijgeplaatst is,weet ik nie .
                      enne,ik ken niks van stroom en mekaniek ,alleen:met of zonder sleuteltje kicken tot as ge ermee weg zijt,oftewel sleuteltje en op da knoppeke duwen,en dan gassen .

                      Comment


                      • #12
                        azo

                        wel dan de kabelboom van xl trekken ?
                        of ampoulen van 24 volt steken
                        of ne weerstand inbouwen ?
                        yzf 1000 RR 'red devil'

                        Comment


                        • #13
                          bedankt

                          ik ga het proberen,ik zal het resultaat posten,kan wel een paar dagen duren
                          tis weekend he:biggrin:
                          thx cool

                          Comment


                          • #14
                            Ik heb een soortgelijk probleem maar dan van het trillen. en laat gisteren nu net iemand zeggen dat Honda voor die XR een lampje heeft die sterker is dan de standaard lampkes, ga eens luisteren bij een dealer of die nog bestaan en probeer eens me deze.
                            (en laat me iets weten, want iedere 500 km een lampje vind ik ook teveel)
                            tis altijd ombouwtijd ....

                            Comment


                            • #15
                              honda dealer

                              Daar ben ik geweest maar die heeft me niks over een sterker lampje voor honda xr gezegt,maar al zou het dit heeft geen zin ,spanning loopt op tot boven elk lampjes voltage.Hy heeft me twee weerstanden van 30w mee gegeven maar zonder rezultaat.
                              grtz cool

                              Comment

                              Working...
                              X