heb al een paar keer gehoord dat je een motor kan laten verlagen voor mini-mensen, hoe gebeurt dit eigelijk?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
verlagen
Collapse
X
-
hangt af van motor tot motor.
- Makkelijkste methode is en lager zadel, of een beetje vulling van het zadel verwijderen. Sommige merken (bmw,..) hebben lagere zadels als optie.
- Om de voorkant te verlagen steken ze meestal de vorkpoten een beetje door de kroonplaat, de motor zal dan wel schichger sturen en minder stabiel zijn, maar meestal is deze ingreep eerder een voordeel dan nadeel! Samen hiermee de achterkant verlagen is wel het beste.
- Om de achterkant te verlagen heb je weer vershillende mogelijkheden afhankelijk van de type ve(e)r(en). Heb je stereo vering (2 veren dus) dan volstaat het meestal om kortere (vb van HAGON) veren te steken. Heb je een monoshock dan kan je deze ofwel vervangen door een korter exemplaar (duur!) ofwel door de links aan te passen. Hiervoor koop je 2 metalen staafjes/plaatjes die iets korter (of langer, hangt af van het systeem) zijn waaardoor de motor lager komt te staan.
beste methode: als je ermee geneog hebt: het zadel: goedkoop, makkelijk en er wijzigd niks aan de stuureigenschappen van de motor
ben je echt klein dan doe je alles. nadelen van de veringen aan te passen is: andere stuureigenschappen (soms echter een voordeel) en de grondspeling wordt verkleind
Welke motor heb je (wil je) dan kan ik iets specifieker zijn.tis altijd ombouwtijd ....
-
kwas nog iets vergeten,
Als ge toch nog gene moto hebt, kies dan ne moto met een smal zadel. Een breed zadel duwt de benen open (krijg nu geen vettige gedachten he) waardoor je nog minder "beenlengte" over hebt.
Zo kan het zijn dat je met een monster de pootjes aan de grond krijgt (hoog maar small zadel) terwijl je met vb een sportster ze net niet aan de grond krijgt. (laag maar breed zadel.)
(vb: mijn vrouw, net geen m60 kon op de sportser met 1 tip aan de grond, op een buell S1 kon ze al met ruim 2 tippen aan de grond, nogthans is de buellzadelhoogte een stuk hoger)
maw: hebde nog gene moto: passen, passen en passen, past er echt niks dan kunt ge nog zien om te verlagen.
een tip: volgende moto's kunt ge krijgen met lager zadel of af fabriek verlaagd:
Bijna alle BMW's
de Buell XBS (de 12 en de 9, de XB R niet!)
voor monster en GS500 vind ge gemakkelijk verlagingskitstis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
heykes, ik ben 1 van die mini-mensjes, ik ben een meisje van 24 en ben slechts 1m56... kbegin juist aan mijn rijbewijs ,kheb de kriebels overgekregen van mijn vriend! maar ik heb tot hier toe slechts 1 moto gevonden waar ik beide voeten plat op de grond kan zetten:een suzuki savage. maar ik zou liever iets sportiever willen, mijn vriend heeft een suzuki tlr dus had ik gehoopt op ne gsxr 600 ofzo... kunt ge die verlagen of is da hopeloos?
R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
maar hou het daar wel proper he mannen.
Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P
make choises and don't look back
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikiheykes, ik ben 1 van die mini-mensjes, ik ben een meisje van 24 en ben slechts 1m56... kbegin juist aan mijn rijbewijs ,kheb de kriebels overgekregen van mijn vriend! maar ik heb tot hier toe slechts 1 moto gevonden waar ik beide voeten plat op de grond kan zetten:een suzuki savage. maar ik zou liever iets sportiever willen, mijn vriend heeft een suzuki tlr dus had ik gehoopt op ne gsxr 600 ofzo... kunt ge die verlagen of is da hopeloos?
Suzuki rules
“Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.â€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CriZkay heb je al ooit op een monster gezeten? (bedoel ducati monster, had het niet over devil) normaal moet dat wel lukken hoor
bedoel mijne tuf e haha
en da kan ze me 2 tippen gemakkelijk aan de grondyzf 1000 RR 'red devil'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racerze heeft al op mijne monster gezeten :biggrin:
bedoel mijne tuf e haha
en da kan ze me 2 tippen gemakkelijk aan de grond
hoe zit dat met de ducskes dan
en wat kost zo iets gemiddeld?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kaymaar den uwe is ook speciaal en het was maar een vraag
hoe zit dat met de ducskes dan
en wat kost zo iets gemiddeld?
eerst gaan we zorgen voor een tufke da je kan meerijden
en je rijbewijsyzf 1000 RR 'red devil'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own raceras het zover is zal ik wel het nodige doen engelke
eerst gaan we zorgen voor een tufke da je kan meerijden
en je rijbewijs
Een gsxr verlagen moet zeker lukken. de Achtervering werkt ook met een linksysteem en die (kortere)links zijn makkelijk te krijgen volgens mij. De nieuwe CBR heeft een volledig andere achtervering (zoals GP motoren). Ik vraag me bij deze dan ook af of hiervoor verlaging te verkrijgen is.
Vergeet dan ook niet de voorvering aan te passen! anders gaan de goede rijeigenschappen volledig verloren!!
eneuh, Als het geen echte racer moet zijn maar wel en groot fun gehalte (zoals monster) ga dan eens naar een Buelldealer. De XB9S moet je zeker ergens vinden voor een superprijsje en deze kan je krijgen met verlagingskit.
(ze willen van die 9s af, dus je kan nog een dealtje doen!!tis altijd ombouwtijd ....
Comment
-
kayke is geboren voor ducati
dus iets anders zulde haar zeker ni nieuw zien kopen
en om te beginnen vind ik e nieuwe tuf sowieso onnozel
dan durft ge u toch ni geven
as ge nog onzeker zij van u eigen
kan veel beter beginnen op iets van 1000e en haar goed amuseren
en as ze centjes heeft kan ze nog kopen wa ze wiltyzf 1000 RR 'red devil'
Comment
Comment