Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pro-oiler

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pro-oiler

Heeft er iemand al zo een systeem geplaatst?
    Werkt het zoals je het verwacht?
    Voor info www.pro-oiler.com
    Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Ik heb het eens zien zitten op een cagiva. Dat werk wel maar je motor is meteen ook volledig ingeolied. het maakt een smeerboel dat het niet meer normaal is.

het geeft trouwens een vals gevoel van onderhoud, de ketting wordt enkel gesmeerd, net meer gereinigd.
    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

Dat van dat vals gevoel vind ik ook je reinigd niet meer je ketting en het kuisen van de smeerboel is echt wel meer. Ook vind ik het niet mooi(hellemaal niet zelfs) we streven naar perfectie( optisch) en dat is het toch zeker niet. En als je van je moto houdt poets je hem elke week en is het dat te veel moeite om effe die ketting te smeren?? ik denk het niet, en voor het geld dat het systeem kost daar smeer ik mijn ketting 5 jaar op de gewoone manier.
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Ik heb het al zien zitten op een kawasaki vulcan en de eigenaar was er heel tevreden over. In het begin is het een kwestie van goed afstellen (niet te veel niet te weinig) en daarna zag hij er niks dan voordelen in.

Alles was mooi gemonteerd, je moest al goed gaan kijken om het te zien.

Ikzelf verkies toch om zelf de ketting te smeren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
          Ik heb het eens zien zitten op een cagiva. Dat werk wel maar je motor is meteen ook volledig ingeolied. het maakt een smeerboel dat het niet meer normaal is.
          Weet je zeker dat dit een Pro-Oiler was?
          Dit smeersysteem ismeert nl afstandgerelateerd, waardoor er nauwelijks olie afgeslingerd wordt

Oorspronkelijk geplaatst door beulke
          het geeft trouwens een vals gevoel van onderhoud, de ketting wordt enkel gesmeerd, net meer gereinigd.
          Door het gebruik van motorolie in dit smeersysteem wordt de ketting best wel schoon gehouden, beter dan bij gebruik van kleverige kettingspray wat samen met vuil aankoekt op de ketting

Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
          voor het geld dat het systeem kost daar smeer ik mijn ketting 5 jaar op de gewoone manier
          Jammer dat je ketting dan geen 5 jaar meegaat.

Als ik me goed herinner was de vraag van TDM:
          "Heeft iemand al zo een systeem geplaatst"

Hij vraagt dus om ervaringen en niet om theoretisch leunstoel-gefilosofeer.

Welnu ik heb de Pro-Oiler nu zo'n 40.000 km op mijn Thunderace zitten, de ketting zit er al 50.000 km op. de vorige ketting was al versleten bij 25.000 (gesmeerd met S100 kettingspray)
          door het smeersysteem span ik de ketting alleen bij het vernieuwen van de achterband, je kunt dus zeggen dat de ketting nauwelijks slijt.

Doordat de ketting al twee keer zolang meegaat heeft de Pro-Oiler zichzelf dus al terugverdiend (en dan reken ik de uitgespaarde kettingspray niet eens mee)

Groeten

Arnold

Comment

En waar kan je zo een toestel aankopen? Waar komt dat van jou vandaan?
            Valt dit eens ergens te bezichtigen?

Oorspronkelijk geplaatst door Nolleke
            Weet je zeker dat dit een Pro-Oiler was?
            Dit smeersysteem ismeert nl afstandgerelateerd, waardoor er nauwelijks olie afgeslingerd wordt

Door het gebruik van motorolie in dit smeersysteem wordt de ketting best wel schoon gehouden, beter dan bij gebruik van kleverige kettingspray wat samen met vuil aankoekt op de ketting

Jammer dat je ketting dan geen 5 jaar meegaat.

Als ik me goed herinner was de vraag van TDM:
            "Heeft iemand al zo een systeem geplaatst"

Hij vraagt dus om ervaringen en niet om theoretisch leunstoel-gefilosofeer.

Welnu ik heb de Pro-Oiler nu zo'n 40.000 km op mijn Thunderace zitten, de ketting zit er al 50.000 km op. de vorige ketting was al versleten bij 25.000 (gesmeerd met S100 kettingspray)
            door het smeersysteem span ik de ketting alleen bij het vernieuwen van de achterband, je kunt dus zeggen dat de ketting nauwelijks slijt.

Doordat de ketting al twee keer zolang meegaat heeft de Pro-Oiler zichzelf dus al terugverdiend (en dan reken ik de uitgespaarde kettingspray niet eens mee)

Groeten

Arnold
            Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loudy condor
              Dat van dat vals gevoel vind ik ook je reinigd niet meer je ketting en het kuisen van de smeerboel is echt wel meer. Ook vind ik het niet mooi(hellemaal niet zelfs) we streven naar perfectie( optisch) en dat is het toch zeker niet. En als je van je moto houdt poets je hem elke week en is het dat te veel moeite om effe die ketting te smeren?? ik denk het niet, en voor het geld dat het systeem kost daar smeer ik mijn ketting 5 jaar op de gewoone manier.
              Als je hem elke week kuist is hij binnen de twee jaar rotgekuist. Nee, ik heb hem gekocht om te rijden. Kuisen doe ik enkel als het echt nodig is en aan elk soort van onderhoud heb ik een hekel. Als het een smeerboel is, is het nog altijd beter dan geen smering omdat je geen tijd of geen zin meer hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDM
                En waar kan je zo een toestel aankopen? Waar komt dat van jou vandaan?
                Valt dit eens ergens te bezichtigen?
                Ik heb hem via een groepsdeal (scheelt een paar tientjes) rechtstreeks bij Pro-Oiler gekocht. Pro-Oiler zit in Antwerpen dus als je daar in de buurt zit kun je 'm ook afhalen. (Bij een groepsdeal ga je koop je met een aantal vrienden/clubleden een aantal Pro-Oilers tegelijk waardoor je een korting krijgt)

VJ motorsport (nederland) verkoopt en installeert ook Pro-Oilers.

In de gallery op de website staan een aantal motoren afgebeeld, volgens mij zit er ook een TDM bij.

Nee, ik heb hem gekocht om te rijden. Kuisen doe ik enkel als het echt nodig is en aan elk soort van onderhoud heb ik een hekel.
                Ik heb echt geen hekel aan onderhoud, maar als ik 's winters thuiskom en heb bij -7 C door de pekel gereden heb ik zin in een warme douche en een glas Islay single malt. Je kruipt dan echt niet onder je motor met een spuitbusje.
                Met een smeersysteem weet je dat de ketting goed beschermd is en dat ie de volgende morgen niet onder de roest zit.

En vergeet dat van die smeerboel, echt niet, een pro-oiler doseert zeer precies, dat merk je al aan het olie-verbruik, ik hoef het reservoir alleen te checken bij een service beurt van de moto.

Comment

Als je hem elke week kuist is hij binnen de twee jaar rotgekuist. Nee, ik heb hem gekocht om te rijden. Kuisen doe ik enkel als het echt nodig is en aan elk soort van onderhoud heb ik een hekel. Als het een smeerboel is, is het nog altijd beter dan geen smering omdat je geen tijd of geen zin meer hebt.
                  dat is natuurlijk iedereen zijn goesting ik ben nu iemand die zijne moto elke week (als ik ben gaan rijden natuurlijk) schoonmaak dat hoeft niet altijd de volledige behandeling van 3 uur te zijn maar op een half uurtje blinkt hij toch ook al behoorlijk. Ik ben nu zo eenmaal als ik altijd op ene vuile moto moet rijden dan ging ik niet. Dat ding is (op 1 na) de grootste liefde uit mijn leven en als ik daar dan geen half uurke voor kan vrij maken dan scheelt er toch iets zulle.
                  “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nolleke
                    Ik heb hem via een groepsdeal (scheelt een paar tientjes) rechtstreeks bij Pro-Oiler gekocht. Pro-Oiler zit in Antwerpen dus als je daar in de buurt zit kun je 'm ook afhalen. (Bij een groepsdeal ga je koop je met een aantal vrienden/clubleden een aantal Pro-Oilers tegelijk waardoor je een korting krijgt)

VJ motorsport (nederland) verkoopt en installeert ook Pro-Oilers.

In de gallery op de website staan een aantal motoren afgebeeld, volgens mij zit er ook een TDM bij.

Ik heb echt geen hekel aan onderhoud, maar als ik 's winters thuiskom en heb bij -7 C door de pekel gereden heb ik zin in een warme douche en een glas Islay single malt. Je kruipt dan echt niet onder je motor met een spuitbusje.
                    Met een smeersysteem weet je dat de ketting goed beschermd is en dat ie de volgende morgen niet onder de roest zit.

En vergeet dat van die smeerboel, echt niet, een pro-oiler doseert zeer precies, dat merk je al aan het olie-verbruik, ik hoef het reservoir alleen te checken bij een service beurt van de moto.
                    Denk dat ik deze winter toch eens ga informeren bij die firma.
                    Op hun site had ik al eens gekeken maar een TDM staat er nog niet bij, enkel de voorbeelden waar een lijntje onder staat kan je bekijken.
                    Heb net mijn ketting nog eens ingesmeerd met mijn spuitbus, als je van een vetboel spreekt.
                    Nolleke, bedankt voor de info.

Comment

Working...
                    X