Mededeling

Collapse
No announcement yet.

resetten injectie tl1000?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • resetten injectie tl1000?

    Heb me vorige week een TL1000S gekocht in originele staat, maar het vermogen valt mij een beetje tegen, ik denk dat er vroeger open uitlaten opzaten en dat de injectie daaraan is aan gepast. hij verzuipt precies als ik snel veel gas bijgeef.
    Kan ik die gewoon laten resetten? en wa kost da?
    Kan het natuurlijk ook zijn dat die moto afgesteld is op 100PK of zo (b.i.v.) en is het in dat geval een kostelijke zaak om hem op vol vermogen te brengen?
    Ik ben niet van plan een testbanksessie te betalen als het mogelijk is om de injectie gewoon terug naar standaardsetting te brengen.

  • #2
    kweet ni vanwaar ge zijt, maar ge moet is gaan horen bij " herman verboven" ,das ne suzuki specialist (wij hebben nen tlr) die kan wel helpen, maar normaal moet er aan die afstelling niks veranderen voor nen open uitlaat... hebt ge al met nen andere tls gereden, zoda ge weet of er echt wel ietske schilt? mss de moto nog ni gewoon ofzo?
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

    make choises and don't look back

    Comment


    • #3
      ah ja,die " herman verboven " die zit in Zoersel! Waar hebt ge die tls gekocht?
      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
      maar hou het daar wel proper he mannen.
      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

      make choises and don't look back

      Comment


      • #4
        Kiki, ik ben niet helemaal akkoord wat betreft het niet aanpassen van de injectie voor open uitlaten.
        Het heeft namelijk geen zin om open uitlaten (meer airflow, dus meer zuurstof in de motor, zeker als de luchtfilter ook aangepast wordt) te steken als je de moto niet meer brandstof geeft.
        Nu is dat effect met enkel de eindpotten wel serieus beperkt maar de meeste TL's hebben ergens rond de 4000 een dipje in de vermogenscurve en dat kan soms ook aanleiding zijn voor een aanpassing de injectiemapping.
        Het is dus inderdaad niet ondenkbaar dat er geknoeid is met die mapping.

        Dat gewoon terug op "0" ge-reset worden met een zogenaamde Yosh-box, daar kan je de mapping van alle injectiegevoede Suzuki's mee aanpassen.
        De kans is inderdaad wel groot dat Herman Verboven zoiets heeft. Die racet nogal veel met Suzuki's en ik kan me niet voorstellen dat die dat met de originele setting doet.

        Maar eigenlijk ben je toch best af met een testsessie op de Dyno om de vermogens- en koppelcurve in de moto zijn huidige staat zo lineair mogelijk te krijgen...

        Comment


        • #5
          ge hebt inderdaad gelijk, maar omdat wij geen hele lijn hebben en enkel yoshi-einddempers, was er maar een licht verlies van vermogen dat we hebben opgelost door een g-pack te steken, een soort van chip. Of door een power commander maar das al wa duurder en dan moet em sowieso op de testbank he!
          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
          maar hou het daar wel proper he mannen.
          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

          make choises and don't look back

          Comment


          • #6
            Yep.
            Kostelijke grap, ne PCII
            Ik heb er ene okkazie gekocht op TLplanet en ben nu aan 't wachten tot mijn motomechanica lessen weer beginnen om em op de bank te zetten.
            Met een volle M4 lijn, K&N luchtfilter en vergrote en opengemaakte airbox (goedkoopste vermogensmodificatie op de TLR!!) zou dat toch één en ander moeten opleveren...

            Comment


            • #7
              wij zijn curieus...
              R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
              maar hou het daar wel proper he mannen.
              Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

              make choises and don't look back

              Comment


              • #8
                merci voor de snelle respons, ben trouwens van Hamme bij Dendermonde.
                Dip rond 4000 toeren is inderdaad merkbaar, als je optrekt is het net of de motor begint in te houden daar waar je het meeste power verwacht.

                Comment


                • #9
                  testrun na plaatsen en afstellen powercomander 2 met bos open carbon uitlaten met k&n luchtfilter
                  [font=Arial Black]zei ze zei ze zei ze[/font]

                  Comment


                  • #10
                    125 achterwiel pk's?
                    Niet slecht

                    Comment


                    • #11
                      adg je kan het beste hem laten afstellen op jouw modificatie (in jou geval standaard) bij iemand met een testbank. Als je het niet op een bank doet heeft het hellemaal geen zin om er iets aan te laten afstellen (je ziet toch niet wat verandert aan de moto). Maar wat je zegt van dat optrekken das is mss wel zo (hangt er gewoon vanaf wat je gewent bent. Nu de allergoedkoopste mannier om van je tL een beest te maken is ander tandwiel steken. Let wel op als je je KM teller juist wilt houden moet je een Yellow box kopen. Maar ik had 5 tanden grooter liggen bij de aankoop en man wat een beest, dat ding bleef gewoon trekken maar omdat ik geen yellow box had en geen geld wou uitgeven heb ik het orgineele tandwiel terug gelegd ,maar soms mis ik het beest in hem(man wat een verschil).
                      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                      Comment


                      • #12
                        Heb vandaag eens naar een paar dealers gebeld, aan de originele cdi zou niets kunnen veranderen maar een powercommander hebben ze 2de hands.
                        Volgende week mag hij op de testbank, als alles normaal is laat ik het zo, anders zal het toch powercommander worden.
                        Testbankrun is 25€, daarvoor kan ik inderdaad niet blijven sukkelen en gokken naar het probleem.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door adg
                          Heb vandaag eens naar een paar dealers gebeld, aan de originele cdi zou niets kunnen veranderen
                          Hmmm, misschien zijn de Belgische dealers dan toch niet zo op de hoogte
                          Zal eens effe checken op TLP of er iemand in Europa zo'n Yosh Box heeft.
                          Da ding kost wel $500 maar ik kan me niet voorstellen dat hier niemand dat heeft.
                          Je kan er wel enkel je benzinetoevoer mee aanpassen aan de hand van je gasstand maar dat maakt dikwijls toch al een heel verschil.

                          En wat die dynoruns betreft, wees er goed bewust van dat je meer dan één run nodig hebt om een power commander fatsoenlijk af te stellen!

                          Comment


                          • #14
                            Wel ik weet een ding zeker om mijn fiets terug origineel te zetten kwa injectie gewoon den power comander ertussenuit halen en klaar is kees.
                            Mijn pc2 werd bij WIM motors in lotenhulle geplaats en afgesteld en op het papiertje zie je het niet zo hoed laat staan op ingescande versie maar op de pc van de testrun kwamen we aan 128 achterwiel pk;maar dus bij de run spelen veel factoren mee temperatuur vochtigheid den ram air enzovoorts het bijzonderste is eigenlijk dat he een mooie lijn op de curve hebt voila ik hem gezegt uh
                            [font=Arial Black]zei ze zei ze zei ze[/font]

                            Comment


                            • #15
                              ze kunne de ecu wel bijstellen in belgie. ik ga deze winter naar ramaekers in heusden zolder. Hier stellen ze hem bij op uw mods. Het duurt wel een hele dag (+-10 testbankruns en een paar keer op de weg gaan ze rijden) en kost ongeveer een 200 euro. Maar dan bij je wel zeker dat het te goei is
                              “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                              Comment

                              Working...
                              X