Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Lucht- en oliefilter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • K&N Lucht- en oliefilter

    Hello luitjes,


    Wie van jullie heeft hier ervaring mee? Is dit idd veel beter dan de standaardfilters en is het de hogere prijs waard?

    Ik ben aan het overwegen om dit toe te passen op mijn Trixie...
    http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

    A-gang Member

  • #2
    k&n luchtfilters geven meer vermogen en koppel (een beetje) en moeten nooit vervangen worden,alleen op tijd reinigen,dus wel de moeite.olie filter heb ik nooit geprobeerd.

    Comment


    • #3
      IK heb al gehoord dat een dergelijke filter op lang termijn slecht zou zijn voor de moto, de levensduur gaat ervan achteruit. Klopt dat?

      Comment


      • #4
        hey,kn luchtfilters zijn goed op voorwaarde dat ze goed onderhouden worden (reinigen en inolieen),wel zien dat de motor niet op een te arm mengsel draaid hé



        Oorspronkelijk geplaatst door Jazzthieve
        IK heb al gehoord dat een dergelijke filter op lang termijn slecht zou zijn voor de moto, de levensduur gaat ervan achteruit. Klopt dat?

        Comment


        • #5
          Heb ook een K&n luchtfilter, die dingen zijn gewoon goed.
          een betere luchtflow en een betere zuivering van de lucht. Volgens een website van autotuning heb ik gelezen dat de filter pas na 50000Km gereinigd en geolied moeten worden, neem voor een motorfiets om de 20000 en dan ben je safe!

          Voordelen: gaat levenslang mee en is bijgevolg milieuvriendelijker dan de wegwerpfilters. De motor zal, zeker in combinatie met een andere uitlaat soepeler lopen (verwacht geen wonderen of 10pk winst)
          en idd, regel je injectie of carburator bij, anders draait hij idd te arm!!

          eneuh runner, de enige schade die je van open luchtfilters kan krijgen is als je de carburatie niet rijker zet, voor de rest zijn die dingen gewoon het beste wat er op de markt is!!
          tis altijd ombouwtijd ....

          Comment


          • #6
            heb zo ne k&n filter gestoken ben er toch tevreden van,is ni goeiekoop,maar ne originele is dat ook niet,betaald beter een paar euro meer en ge hoeft deze dan ook maar eenmalig aan te kopen,als ge iedere keer ne nieuwe gaat zetten zijt ge op termijn meer euro's kwijt
            Zou wel uw carburators er op laten afstellen,ze zeggen wel dat dat alleen moet als ge kelken hebt,maar ge voelt dat toch als die daarop zijn afgestelt

            By the way:moto staat te koop,als ge iemand weet wat een goed motooke aan het zoeken is,staat op forum:Gezocht/Gevonden

            Comment


            • #7
              heb er zelf een gestoken,enna afstelling op de bank gaf dit toch 7 pk en meer koppel,heb de grafiek hier nog ergens liggen.wil er wel eens achter zoeken als het u intereseert.
              dit was op een oud 600tje
              --->> yam

              Comment


              • #8
                ho jong 7pk met een k&n luchtfilter dat zou ik toch wel heel veel vinden zulle. Ik dacht dat er mss 2 pk bijkwam maar 7 dat had ik nooit gedacht. Pas op ik hoop van wel want, ik heb ook ene steken maar hij is nog niet op de bank geweest)
                “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                Comment


                • #9
                  had op mijn busa ook k&n + leovinci dempers,ongeveer 8 pk winst

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door guido
                    had op mijn busa ook k&n + leovinci dempers,ongeveer 8 pk winst
                    daar zatten die dempers ook wel voor veel tss.
                    “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

                    Comment


                    • #11
                      En wat verstaan jullie onder afstellen? Is dat opnieuw de carburators afregelen of is dat nog iets anders? Bij mij staan er nu al andere dempers op (door de vorige eigenaar) en ik heb dus geen idee of die bij de plaatsing hiervan de carburatie anders heeft afgesteld...
                      http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg http://i147.photobucket.com/albums/r...derschrift.jpg http://img509.imageshack.us/img509/3760/asmallhu3.jpg

                      A-gang Member

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door herbaliser
                        heb er zelf een gestoken,enna afstelling op de bank gaf dit toch 7 pk en meer koppel,heb de grafiek hier nog ergens liggen.wil er wel eens achter zoeken als het u intereseert.
                        dit was op een oud 600tje
                        Ik heb de grafiek teruggevonden,ma het lukt nie om het door te sturen zoals een foto.Weet er iemand hoe dat moet?
                        --->> yam

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door herbaliser
                          Ik heb de grafiek teruggevonden,ma het lukt nie om het door te sturen zoals een foto.Weet er iemand hoe dat moet?
                          inscannen, foto verkleinen en toevoegen in "beheer bijlage", dat zie je onderaan in het venster waar je een bericht schrijft
                          Oprichter 2fast4u 2004
                          #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                          -------------------------------------------
                          hoe gekker hoe liever
                          -------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                            En wat verstaan jullie onder afstellen? Is dat opnieuw de carburators afregelen of is dat nog iets anders? Bij mij staan er nu al andere dempers op (door de vorige eigenaar) en ik heb dus geen idee of die bij de plaatsing hiervan de carburatie anders heeft afgesteld...
                            Kan vanalles zijn, soms gewoon beetje carburators astellen, soms andere sproeierkes steken, bij nieuwere mtoren injectie aanpassen, ontstekingstiming...
                            Hangt echt van moto tot moto af...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door punica78
                              En wat verstaan jullie onder afstellen? Is dat opnieuw de carburators afregelen of is dat nog iets anders? Bij mij staan er nu al andere dempers op (door de vorige eigenaar) en ik heb dus geen idee of die bij de plaatsing hiervan de carburatie anders heeft afgesteld...
                              'k laat die dan afstellen op een testbank, wel tamelijk kostelijk, ma wel perfect afgesteld ,

                              ma eerst moet ik nog een systeempje bedenken om die kelken kwijt te geraken, ik moet een 90° boch naar beneden maken op m'n carburateurs, ander passen de kelken niet
                              Oprichter 2fast4u 2004
                              #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                              -------------------------------------------
                              hoe gekker hoe liever
                              -------------------------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X