Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stilvallen bij regen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • stilvallen bij regen

    't is weer zover, 'k sta weeral meer eens aan de kant met m'n fietsje
    'k heb het nog al eens voorgehad toen het hard regende en ik reed op de snelweg. dikwijls reed ik achter een auto enzo, met al dat opspattend water.
    toen viel ineens de motor stil alsof de naft opwas.
    na ff starten en starten (en choke open) sloeg hem weer aan ,alsof alles normaal was.
    ik verdergereden en 'k was nogmaar een paar km verder, en viel hem weer stil, na eerst ff op half poten gelopen te hebben. Goed na weer wat proberen en met (choke) ging hem weer, maar opnieuw op half poten, ik op pechtstoor was verdergebold,en soms was het ineens terug normaal, danweer niet), tot aan afrit en viel hem weer stil.

    'k heb toen de dag erop en de verdere dagen gewoon heel normaal kunnen rijden, 'k was het al bijna vergeten(wel geen regen meer gehad)

    nu vandaag met 't school gaan zwemmen in vossemeren(moto niet mee in't water gepakt nee ), en op de terugweg, pas getankt ik stond aan het rode licht(was weer lichtjes(af en toe beetje harder) aan het regenen)viel em ineens stil, 'k dacht eerst aan vuil in de carbu's ofzo, want direct erna starde hem weer.verdergereden, en net voor 'n kruispunt begint hem te pruttelen en moeilijk te doen,waarna hem stilviel.
    na hopeloos proberen te starten(met choke op) gaf hem hier en daar een geluidje, en soms bleef hem aan op heeel laag toeren te laag om hem in de gang te houden,want hem viel ff erna ook stil. en als je gas geeft dan was't drekt gedaan.

    't is nie simpel denk , geen idee wat het kan zijn, maar 'k heb vorig jaar in weer en wind(regen, hagel sneeuw en rotpekel) gereden en nooit problemen gehad hiermee.

    sugesties
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

    -------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

  • #2
    Mss dat de boudies onderlopen ofzo? Of Kortsluitingske?
    Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

    Comment


    • #3
      denk ook wel dat de carb's mss vuil zijn of slechte naft(waterin of zo) voor de rest zou ik het niet weten gewoon effe probleem zoeken en carb's schoonmaken en het zal wel in orde komen. Keep on trying
      “Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.”[font=Century Gothic][/font]

      Comment


      • #4
        Het zou ook kunnen dat de ontluchting van uwen tank verstopt zit?
        Maar dan zie ik wel het verband niet met de regen.

        Veel succes in elk geval

        Comment


        • #5
          denk eerder luchtfilter die niet goed afsluit en water binnenneemt/bougiedoppen die niet goed afdichten rond da bougie en door vocht niet geleiden
          bij koud weer kan je ook 'carb icing' hebben omdat je carburateurs bevriezen door de koude en de koude benzine die er door vloeit, kan je oplossen door een verwarmingsset er op te zetten(heb da ooit gelezen op MF)
          als der water in uwe filter zit dan gade zien als ge die uitknijpt da den filterolie op de vloeistof drijft(die vloeistof is dan water wss)
          hij neemt da vocht dan mee naar binnen en verbrand da met het mengsel.

          Comment


          • #6
            de boegies zijn het al niet, want die zijn kurkdroog, komt geen druppel binnen,
            kortsluiting(door regen) zou inderdaad kunnen, maar waar dan
            de carburateurs lijkt me sterk, als ze niet zuiver zouden zijn, dan had ei het altijd, en niet aleen bij regen.
            water bij de naft, is een mogenlijkheid, maar 'k zou in de verste verte nie weten hoe er nu water in bij uwe naft kan geraken
            onluchting van de tank , want we hebben pas het volledig motorblok eronderuit gehaald, en mss dat die geklemd zit, maar toch lijkt me dit niet de oplossing,want hij heeft het aleen bij regen.
            en dat van die slecht afsluitende luchtfilter zou een winnaar kunnen zijn, hopelijk toch.anders moet ik nog verder zoeken.

            aleen jammer dat ik nu niets kan proberen, want m'n moto staat nog in leopolsburg. 'k kan niemand vinden om hem te komen halen met een remorque ofzo
            Oprichter 2fast4u 2004
            #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

            -------------------------------------------
            hoe gekker hoe liever
            -------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
              de boegies zijn het al niet, want die zijn kurkdroog, komt geen druppel binnen,
              kortsluiting(door regen) zou inderdaad kunnen, maar waar dan
              de carburateurs lijkt me sterk, als ze niet zuiver zouden zijn, dan had ei het altijd, en niet aleen bij regen.
              water bij de naft, is een mogenlijkheid, maar 'k zou in de verste verte nie weten hoe er nu water in bij uwe naft kan geraken
              onluchting van de tank , want we hebben pas het volledig motorblok eronderuit gehaald, en mss dat die geklemd zit, maar toch lijkt me dit niet de oplossing,want hij heeft het aleen bij regen.
              en dat van die slecht afsluitende luchtfilter zou een winnaar kunnen zijn, hopelijk toch.anders moet ik nog verder zoeken.

              aleen jammer dat ik nu niets kan proberen, want m'n moto staat nog in leopolsburg. 'k kan niemand vinden om hem te komen halen met een remorque ofzo
              Ge kunt redelijk goeikoop remorqskes bij een taximaatschappijt huren. Of huurt ineens een busje. Heb ik ook gedaan tijdes import. Is maar een optie he ... Succ6
              Suzuki RMX50 -> Suzuki GS500E -> Honda CBR900RR + Honda CB 550 F -> Kawasaki ZX10R + Suzuki GSX 750 ESD -> Yamaha FZ1S 2006 + Honda CB550 F 1977

              Comment


              • #8
                is geregeld, morgen gaan we hem halen
                Oprichter 2fast4u 2004
                #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                -------------------------------------------
                hoe gekker hoe liever
                -------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Zou eens proberen met de tuinslang of emmertje water.
                  Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

                  Comment


                  • #10
                    [quote="TDM"]Zou eens proberen met de tuinslang of emmertje water.]
                    wat moet ik daarmee proberen?
                    Oprichter 2fast4u 2004
                    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

                    -------------------------------------------
                    hoe gekker hoe liever
                    -------------------------------------------

                    Comment


                    • #11
                      na al je aanpassingen (en deukje) zou ik eens alle bekabeling nakijken.
                      begin waar je aanpassingen zijn geweest of waar de motor een duwtje heeft gehad.
                      Volgens mij heb je daar het meest kans een kabel te vinden waar de isolatie af is waardoor je een kortsluiting krijgt.

                      Zal wel weer iets lulligs zijn!
                      tis altijd ombouwtijd ....

                      Comment


                      • #12
                        Heir en daar eens natmaken terwijl de motor draait.
                        Oorspronkelijk geplaatst door RunnerX
                        wat moet ik daarmee proberen?
                        Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

                        Comment


                        • #13
                          Ne soes kopen
                          Suzuki rules
                          “Insisting on perfect safety is for people who don’t have the balls to live in the real world.”

                          Comment


                          • #14
                            Denk dat Beulke in de goeie richting zit, waarschijnlijk bougiekabels of zo, typisch en bekend probleem op de SV'kes ook... Kortsluitingske of zo.

                            Comment


                            • #15
                              hij kan altijd water en veel vuil binnekrijgen in de carb via de luchtfilter zoals ik zei runner
                              nooit aan de hand gehad met een'powerfilter' op uwe scoot?
                              bekabeling zou ik nazien en er idd wa water over sproeien met de tuinslang en 'm dan starten en ook eens links,rechts bewegen en proberen wa te schudden en zo dan wede direct of ge slecht contact hebt.

                              meestal zijn da van die prullen van niks die u dik 3 uur zoekwerk kosten in de garage

                              Comment

                              Working...
                              X