Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke olie is het beste?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • welke olie is het beste?

    Hey allemaal, we hebben hier wa voor zenne: mijne vriend zijnen tlr is ni goe meer: den blok is eraan er word aan gewerkt, der gaat nen 2dehands blok onder maar nu toch efkes een vraagske: is het nu beter om vol-synthetische olie te gebruiken of half? Der was ons gezegd vol,maar nu zei iemand anders dat half veel beter is Dus vraag ik het maar is aan jullie he, der zullen der hier wel zijn die da weten he greetz
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

    make choises and don't look back

  • #2
    je moet dezelfde olie erin doen die erin zat, anders kan je dat blok ook naar de vaantjes rijden
    Oprichter 2fast4u 2004
    #From CB500 -> CBR900/Fireblade streetfighter to Honda CB1000r 2010 &cbr600 Stuntbike - @@

    -------------------------------------------
    hoe gekker hoe liever
    -------------------------------------------

    Comment


    • #3
      in mijne vorige fireblade deed ik altijd vol-syntetisch in en nu bij deze fireblade heb ik in de garage is na gevraagd en die zij van half-syntetisch beter was omdat in de zomer de themperatuur te hoog wordt en dan de vol-syntetische zo dun wordt als water en dat is niet goed.

      maar ja er wordt zoveel gezegt heb met de vorige nooit problemen gehad . integendeel.

      Comment


      • #4
        en neem dan ook de Castrol

        Comment


        • #5
          Als je van half-synthetische naar vol-synthetische gaat is dat geen probleem,maar dan kan je wel niet meer terug naar half-syntheet.

          Het is nu wel zo dat vol-synthetische olie minder wrijving geeft,dat wil dus zeggen dat je blok niet zo warm wordt dan met half-syntheet,ja ook in de zomer.Zelf rij ik met half-syntheet,omdat ik het niet nodig acht van er vol-syntheet in te kappen,maar dat is gewoon een kwestie van wat jij het beste vindt,of je laat wijsmaken.

          Comment


          • #6
            Sommige merken vol synthetische olie, geven het probleem van een doorslippende koppeling bij de TL-R (komt bij sommige modellen van Aprilia naar het schijnt ook voor). Je kan dus beter half synthetische olie gebruiken op een TL-R.

            Even terzijde: hoeveel km's stonden er op de teller van het blok en hoe is het precies kapot gegaan?

            GreetZ

            Comment


            • #7
              in den beginne moest ik ook altijd vols. hebben,maar na de jaren kom je er wel uit.
              vol syn- half syn- of mineraal olie,laat jullie niets wijsmaken,en van vols. naar halfs. of mineraal terug gaan,als je tegelijkertijd je oliefilter vervangt,mag dat,en berokkend dit geen enkele schade.
              je mag enkel geen syn. en min. tesamen gebruiken,omdat d'ene d'andere "oplost".
              met vols. ben je op straat niks,dat maakt enkel plaats bij je beste vriend.
              halfs. zou 't max. zijn,voor ons straatgebruik.
              zelf gebruik ik mineraal,en dan mag hij wat nemen,zo blijft 't gesmeerd lopen.
              het zit h'm ook hier weer in het koppeke.

              Comment


              • #8
                hey peet, der staan ongeveer 51.000 km op,en we hadden compressieverlies, dus zware kosten he (ong. 2000€), hoe het juist komt weten we niet, we kennen iemand met ne tlr en die zijn blok is er aan op slechts23.000km! In een andere garage zeiden ze ons da nen tlr zo rond de 40.000km gewoon op is!

                We konden hem ook reviseren, maar da ga naar tschijnt slechts 8.000km mee...
                We kennen nu al 2 garages die gewoon geen tlr meer willen overnemen of verkopen omdat ze hem zo slecht vinden
                R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                maar hou het daar wel proper he mannen.
                Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

                make choises and don't look back

                Comment


                • #9
                  Jawadde, dan ben ik er binnenkort ook aan voor de moeite!
                  Ik zal dan toch een blok van de States laten overkomen denk ik...

                  Comment


                  • #10
                    nie panikeren hee,

                    ik heb 70.000 km op mijn TLS ( en het is dan nog de ultra slechte 1997 TLS), en ik rijd nog steeds, en ook is de motor nog sterker dan ooit.

                    Ik weet dat bij de TLS gemakkelijk een roulement van de uitgaande as kan stukgaan (en ik DENK dat ik er binnenkort aan ben voor de moeite ), en dat ze kunnen zonder olie vallen bij lange stukken op topsnelheid (duitsers dus, oil starvation)

                    maar van de TLR heb ik nog nooit problemen gehoord, alle kinderziektes van het 97 TLS-blok waren daarin weggewerkt.

                    Denk dat kiki's vriend gewoon mega pech heeft. Had ie de moto nieuw gekocht? Anders kan het zijn dat de originele eigenaar ne prutser was mss.?


                    En schussie, ik ga nu op voorhand een gecrashte TLS kopen, en alle onderdelen apart verkopen, behalve de motorblok. Op die manier heb ik een zéér goedkoop motorblok ( valt natuurlijk te bezien hoeveel geld ik kan terugverdienen), en wat kleinigheden op overschot, en leer ik ook nog eens veel bij qua sleutelen... motorblok uit de states zal toch zeker 800 USD kosten, plus vervoerskosten, en die zullen nie mals zijn.
                    http://www.mojomoto.be/logo.gif

                    Comment


                    • #11
                      we hebben die tlr gekocht met 35.000km op den teller, bij de "jakke vrindts", ik kan hem ni aanbevelen zenne, zowel wij als ne maat van ons is daar ni zo goe mee geweest: buitenkant ziet er altijd goed uit, maar de rest...
                      R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                      maar hou het daar wel proper he mannen.
                      Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

                      make choises and don't look back

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
                        motorblok uit de states zal toch zeker 800 USD kosten, plus vervoerskosten, en die zullen nie mals zijn.
                        Da klopt, maar toch beter dan €2000...

                        Nochtans Kiki, als ik er nu aan terugdenk, €2000 is veel te veel.
                        Toen ik mijnen eersten TLR in de prak gereden heb hebben ze €2000 voor dat wrak gegeven.
                        Heel de voorkant was wel weg, maar het frame, subframe en belangrijker den blok (1 jaar oud, 18.000km) en elektriek was allemaal nog perfect in orde!

                        Dus inderdaad, 't seizoen is zowat gedaan, zoek een wrak en koop dat op en verkoop de rest!

                        Ik vand dat wel een goei idee van u Wreckah, als ik de cash had zou ik da ook doen!

                        Comment


                        • #13
                          ja maar kheb het ni goed uitgelegd: tis 1400€ voor den blok, 300€ voor het plaatsen daarvan,en dan ook nog ne nieuwe naftfilter,een kettingset( want da was toch nodig)en hetcontact voor da lichtje van de neutral word ook vervangen want da macheerde ni meer:tongue: en het gehele elektrisch circuit word uitgetest!

                          Ik denk da we gewoon pech hebben gehad,elke maand hebben we der al kosten aan gehad!
                          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
                          maar hou het daar wel proper he mannen.
                          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

                          make choises and don't look back

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door wreckah
                            En schussie, ik ga nu op voorhand een gecrashte TLS kopen, en alle onderdelen apart verkopen, behalve de motorblok.
                            Ik heb een beter idee, met alle stukken die ik nog van de mijne heb liggen (vork e.d.) maken we daar gewoon een mega racemasjien van voor op 't circuit!!!

                            Comment


                            • #15
                              breng mij nie op ideeën schuss, ik heb zo al geld tekort dat het geenen naam heeft :biggrin: , en sowieso, twee moto's is genoeg voor mij
                              http://www.mojomoto.be/logo.gif

                              Comment

                              Working...
                              X