Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tlr-blok is eraan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • tlr-blok is eraan...

    jaja, de sfeer is hier ni zo goe...
    onzen tlr heeft zijne geest gegeven: compressieverlies! ge kunt hem dan nog reviseren, maar da houd ni zo lang....
    Der komt nen 2dehands blok onder, maar eigenlijk heb ik een vraagje voor al die andere tlr-rijders hier: er stonden 51.000km op de teller, en we kennen iemand die al op 23.000km zijne motor heeft opgeblazen; zijn het dan echt ni zo'n goei moto's of wa?
    We hebben hem ongeveer anderhalf jaar nu, dus dit is echt ni leuk....
    Der is ni bepaald mee gebeuld ofzo, nooit te rap vertrokken als hij koud stond;altijd zijn onderhoud gehad; wa kunnen we nog meer doen?

    Zijn der hier die het ook al hebben meegemaakt; of tips om het ni meer mee te maken?

    Nu heb ik juist mijn voorlopig rijbewijs en nu dit weer
    R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
    maar hou het daar wel proper he mannen.
    Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

    make choises and don't look back

  • #2
    Oei....

    Ik heb 40.000km staan nu en nog geen problemen.
    Het blok is normaal beresterk.
    De huidige SV1000 en DL1000 V-Strom gebruiken het nog altijd.
    Net als de Cagiva Raptor en één of anderen Bimota.
    En zelfs ne nieuwe Kawa...

    En wat is juist het probleem?
    De zuigers? Kleppen? Blok zelf?

    Comment


    • #3
      offtopic

      goeie tip
      KOOP NE HONDA :biggrin:
      yzf 1000 RR 'red devil'

      Comment


      • #4
        compressieverlies, herman verboven had geschat rond de 2500€ kosten, en nen 2de hands blok kost ons in totaal slechts 2000€. Als em koud stond reed hij vrij normaal,al startte hij heel moeilijk, maar eens hij warm liep was er zo goed als geen vermogen meer.
        R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
        maar hou het daar wel proper he mannen.
        Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

        make choises and don't look back

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door the devil's own racer
          offtopic

          goeie tip
          KOOP NE HONDA :biggrin:
          Ja da was ons gedacht ook al:biggrin: Onze vorige was ne fireblade: 3 jaar lang niks kosten aan gehad! nu anderhalf jaar nen tlr en nog niks anders dan kosten aan gehad in 2 garages zeiden ze al da ze geen tlr meer binnenpakken omdat ze het ni vertrouwen...
          R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
          maar hou het daar wel proper he mannen.
          Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

          make choises and don't look back

          Comment


          • #6
            Misschien is die moto ooit gevallen en te lang op zijne kant blijven draaien of zo?

            Comment


            • #7
              gevallen was hij ni, maar ik denk ni zo goe onderhouden door de vorig; der stonden al een paar krassen op, daarom hebben we hem ook laten spuiten, maar als de buitenkant al ni zo geweldig is, wa zegt da dan over den binnenkant he
              R.I.P. CHL en dimi fly safe in biker's heaven...
              maar hou het daar wel proper he mannen.
              Root hou ze wa in de gaten he..Hellraiser666 we miss you man....R I P

              make choises and don't look back

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door kiki
                Ja da was ons gedacht ook al:biggrin: Onze vorige was ne fireblade: 3 jaar lang niks kosten aan gehad! nu anderhalf jaar nen tlr en nog niks anders dan kosten aan gehad in 2 garages zeiden ze al da ze geen tlr meer binnenpakken omdat ze het ni vertrouwen...
                troost je, mijn Buell heeft al enekel keren meer in de garage gestaan en ik heb er al tig keren zelf aan gesleuteld. De liefde voor mijn fiets is er alleen door gegroeid tot een ware passie!! je steekt er op den duur een stuk van jezelf in.
                (een fiets waar je nooit iets mee aan de hand hebt, heen avontuur mee beleefd, nooit aan moet sleutelen is toch mar een saai ding.

                1 tip, die TL-en zijn redelijk unieke dingen, houwen dat ding!! (en fireblade zie je op elek hoek van de straat, een tl daarentegen
                tis altijd ombouwtijd ....

                Comment


                • #9
                  Een stuk van jezelf en een nog groter stuk van je spaarboekje. Geef mij maar een tuf die enkel wat aan onderhoud kost en liefst nooit hapert onderweg. Als ik tijd heb om te rijden dan rij ik ook liever i.p.v. te sleutelen. Als je het zelf niet kan kost het veel centjes. Het is natuurlijk een tweedehands en je weet dus nooit wat dat ding heeft meegemaakt. Als het van mij was zou ik zeggen "dumpen die handel".



                  Oorspronkelijk geplaatst door beulke
                  troost je, mijn Buell heeft al enekel keren meer in de garage gestaan en ik heb er al tig keren zelf aan gesleuteld. De liefde voor mijn fiets is er alleen door gegroeid tot een ware passie!! je steekt er op den duur een stuk van jezelf in.
                  (een fiets waar je nooit iets mee aan de hand hebt, heen avontuur mee beleefd, nooit aan moet sleutelen is toch mar een saai ding.

                  1 tip, die TL-en zijn redelijk unieke dingen, houwen dat ding!! (en fireblade zie je op elek hoek van de straat, een tl daarentegen
                  Werken is leuk, werken is heerlijk en fijn. Laat genoeg over voor al je leuke collega's.

                  Comment


                  • #10
                    Gewoon pech

                    Ik denk da ge niet speciaal moet zoeken naar een probleem met alle TL's, gewoon zeker de oorzaak weten van de problemen op die van u.
                    Van elk merk of type weet iedereen wel iets, ik heb bvb op mijn CBR om de 8000KM een andere distributieketting-spanner moeten steken en mijne RoyalStar heeft meer op 3 dan op 4 poten gelopen maar daarom hebben ze dat niet allemaal hé.
                    Proberen herstellen, zorgen da ge ne goeien dealer hebt en terug de baan op, er zijn veel te veel schone bochtjes om thuis te zitten!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Tja, met een moto moet je een beetje geluk hebben. En al zeker als je een tweedehands koopt. Je weet immers nooit wat er precies allemaal mee gebeurd is.

                      TL-R blokken op zich zijn beresterk, het zal dus niet aan het blok liggen. De hoofdreden waarom veel handelaars geen TL-R meer overnemen is omdat ze die moeilijk kwijtraken. De TL-R heeft namelijk een onterechte slechte reputatie. Bekijk je de SP's van Honda, dan zal je zien dat ze voor een SP van hetzelfde jaar minstens 1000€ meer vragen dan voor een TL-R. Ondanks het feit dat de TL-R sterker is dan de SP's en bovendien minder zuipt. Dus "koop een Honda" gaat helaas niet altijd op.

                      Persoonlijk zou ik met ene motorfiets die, eenmaal warm, geen vermogen meer heeft niet verderrijden. Dit is duidelijk een probleem dat moet worden opgelost.

                      Kijk eens op het nederlandse motorforum. Daar is er een kerel "TLR Boy". Die werkt bijna uitsluitend aan TL blokken en heeft dikwijls tweedehandsblokken te koop.

                      GreetZ

                      Comment


                      • #12
                        als je tijd hebt en zin om te sleutelen, dan kun je er goedkoper vanaf geraken hee: schademotor kopen, en demonteren (en stukken apart verkopen), en de motorblok houden, en zelf eronder hangen.

                        Ik weet het, vree veel werk, maar ik vind het de moeite. ik ga volgende week deraan beginnen, en zoals het er nu uit ziet ga ik een motorblok, een hyperpro stuurdemper, een kettingset en twee nog vrij goeie banden bijna gratis overhouden aan de hele onderneming. (hopelijk :cool )

                        ik houd jullie op de hoogte.
                        http://www.mojomoto.be/logo.gif

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Peet
                          Persoonlijk zou ik met ene motorfiets die, eenmaal warm, geen vermogen meer heeft niet verderrijden. Dit is duidelijk een probleem dat moet worden opgelost.
                          GreetZ
                          klinkt als een compressieprobleem???
                          mar vraag best uitleg aan een expert, ik benook mar een amateur.
                          eneuh, de voornaamste reden voor de slechte TL reputatie is geloof ik vooral de vreemde achterveringconstructie die niet ideaal is en ook het feit dat hij nogal met zijn kopje schudde (had standaart geen of een stuurdemper, achter af hebben ze er een veel te stroeve demper opgezet.

                          TL ers, roep maar als ik me vergis
                          tis altijd ombouwtijd ....

                          Comment


                          • #14
                            De voornaamste reden van de slechte reputatie van de TL-R, zijn de eigenaars van een Honda SP. Die hebben massaal de TL-R de grond in geboord omdat de TL-R de SP's zwaar te kakken zette...

                            GreetZ

                            Comment


                            • #15
                              Haha!!!

                              Comment

                              Working...
                              X