Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Open uitlaten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Open uitlaten

Hallo motorvrienden

HELP! HELP! HELP!
    Zoals ergens anders op het Hayabusaforum gemeld willen sommigen deze zomer gaan rijden in Duitsland
    http://www.hayabusaclubbelgie.be/phpBB2/viewtopic.php?t=666
    Een heet hangijzer is natuurlijk de open uitlaten
    Wie heeft er nu informatie of wie niet
    Mag het nu wel of mag het nu niet
    Ik heb vandaag gesproken met een Amerikaan die in Duitsland woont en werkt (4jaar)
    Hij zegt dat hij als Amerikaan met een Amerikaanse motor (Hayabusa met open uitlaten) rijd en nog nooit enig probleem heeft gehad

Hij beweert dat;
    " Als je met een in Belgie ingeschreven motor en daardoor met een Belgisch kenteken rijd geen probleem"
    Ik kom er niet meer uit, wie weet raad????
    De groeten Frank & Petra

Veiligheid moet een verworven recht zijn voor iedereen in Belgie & Frankrijk !!!!!!!

Ik zou het niet geloven.

Wat klopt er wel: die amerikane werken daar meestal op amerikaanse militaire basissen (ken er ook zo'n paar) en zij rijden dan met militaire platen (kan het verschil maar moeilijk zien, maar vb HQ = headquarters )

Zelf ben ik met open uitlaat door duitsland gereden en geen probleemn gehad (wegens geen flikken gezien en door steden voorzichtig rijden zodat ze niet te luid brullen) maar ik ken wel een hollander die er zijn motor mocht laten staan. dus buitenlander of niet, zolang hje geen CD plaat of militaire plaat hebt vergeet het dan maar.

Nu ja, zoals ik al zei: als je voorzichtig rijdt en niet teveel opvalt door aan de verkeerslichten aan de gas te melken kan het lukken, in de buurt waarveel motorrijders samenkomen (circuits, bekende motobaantjes,...) kan je beter wegblijven want daar controleren ze dus constant.
    tis altijd ombouwtijd ....

Comment

verleden week zaterdag in duitsland op 20 km van nurenburgring , ene met speedgun snelheid opgemeten , reed 92 waar 50 mocht en die kon 100 euro betalen, ander 2 teveel dbs, resultaat 70 euro betalen en onmiddellijk duitsland verlaten................k zen direct ne killer gaan bestellen

Comment

ligt er dan aan wie ge voor u hebt,ben nl int zwarte woud ook tegen gehouden door de flikken en na de controle van de papieren zij die op zijn beste vlaams"raeymakers langzaam" en dat was al,was ook met open uitlaat in bergstreek dus zeer luid en was goe aant vlammen
        [font=Comic Sans MS][/font]

Comment

ne vriend van me , dus een ander colega motorrijder hebben ze ne keer tegen gehouden en gemeten aan de uitlaat , te veel zeide ze (db) betalen en direkt terug over de grens.
          dus opletten.

Comment

Ik zou de Duitse Polizei maar zeer ernstig nemen wat betreft het rijden met open uitlaten. Als je daar te veel lawaai maakt dan word je beschouwd als een gevaar voor de andere weggebruikers en nemen ze je motor ter plaatse in beslag.
            Ik heb 3 jaar in Duitsland (Berlijn) gewoond en weet dat het menens is en wel bepaald in de regio München en Frankfurt. Je kunt je motor terug bekomen na veel papierwerk en meerdere Euro's aan boetegeld en indien je deze kan afhalen met de originele uitlaat, de open uitlaat blijft in beslag genomen.
            Maar natuurlijk kan je het risico nemen en zoals vele andere motorrijders niet eens de juiste of verkeerde Polizei mensen tegenkomen.
            In het begin van het motorseizoen zijn er steeds doelgerichte controles en ze weten verdomd goed waar er gereden word.
            En opgelet op de lange rechte stukken met aan het einde een flauw bochtje want daar staan ze met de lazergun en iets verder achter de bocht staat dan het ontvangst comite van de Polizei om je een wit/rood gestreept bonnetje met vermelding van het bedrag te overhandigen.

Bijgevoegd een artikel uit een wat extreem Duits magazine "Bikers News" van Januari 2005 over "Loud Pipes in Frankfurt".

BTW Falcon Frank "Who Dares Wins" is toch van het 1ste Para in Diest !

Comment

Duitsland is verschrikkelijk streng op 't geluid , zou 't niet riskeren om de grens over te steken , kunt 'm gewoon laten staan !

BTW , 'who dares wins' komt origineel van de S.A.S hé , 1para heeft 't zelfde kenteken met de daarbij horende spreuk !

Never surrender !
              You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

Bedankt iedereen voor de reactie op mijn vraag

Ik heb het ook nagevraagd bij een duitse politie agent zelf Hayabusarijder ook hij zegt beter geen risico kan nemen en vooral opletten als je op een lange weg rijd met op het einde een flauwe bocht. Dit is de ideale plaats om je op te wachten met de speedgun.

Als we binnen 3 weken naar Duitsland vertrekken zal ik mijn originele dempers maar beter terugzetten

P.s. Bedankt voor de uitleg Bartje ik heb zelf 15 maanden bij de para's van Diest gezeten heel lang geleden. Ik blijf een para in hart en nieren, de spreuk "Who Dares Wins" is ons ooit zo ingestampt dat dit nooit meer vergeten word.

[img]file:///C:/Documents%20and%20Settings/frankv/Mijn%20documenten/Mijn%20afbeeldingen/1Para_logo.jpg[/img][img]file:///C:/Documents%20and%20Settings/frankv/Mijn%20documenten/Mijn%20afbeeldingen/1Para_muts.jpg[/img]
                De groeten Frank & Petra

Veiligheid moet een verworven recht zijn voor iedereen in Belgie & Frankrijk !!!!!!!

Comment

Working...
                X