Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Originele velgen ruilen voor OZ velgen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Originele velgen ruilen voor OZ velgen

Ik ken iemand die zijn OZ velgen (10 spaaks) met wave schijven wil ruilen voor originele velgen.
    Hij wil dit doen omdat de OZ velgen 1 kg zwaarder zou zijn dan de originle velgen.
    Aangezien hij enkel circuit en wedstrijden rijdt zijn hierdoor zijn rondetijden 1 à 2 seconden trager zegt hij.
    Is er hier iemand die ervaring heeft met zulke velgen? Klopt de uitleg die hij mij geeft?
    Ik wil gewoon zeker zijn dat het niet eerder gaat om instabiliteit of dergelijke.
    Verder zou ik ook willen weten of ik hierdoor nog ander dingen zou moeten gaan wijzigen aan mijn moto?
    Hij zegt dat er een tandwiel opzit met 47 tanden (standaard zou dit 45 zijn) en dat daardoor de moto iets sneller zou zijn in het ondergedeelte van het toerentalbereik.
    Moet ik hierdoor mijn ketting of dergelijke gaan veranderen?
    Yamaha R1 2004

OZ velgen ruilen tegen oem da zou een superdeal zijn volgens mij daarom dat ik het ni zo vertrouw.
    De OZ's zouden normaal lichter moeten zijn dan de oem of heb ik dit nu zelf verkeerd ? Van welk materiaal zijn de OZ's ?
    Als hij een toprijder is zou het wel kunnen dat zijn tijd trager is indien de velgen zwaarder zijn, omdat dit het sturen op zich verzwaard ivm onafgeveerd gewicht
    De 2 tanden extra op het achtertandwiel zorgt er idd voor dat je iets sneller optrekt onderin maar dit ga je bijna niet voelen (beter is -1 voor = +3 achter) normaal gezien zou uw ketting lang genoeg moeten zijn, uw wielbasis zal hierdoor wel iets kleiner worden omdat uw achterwiel meer naar voor zal staan op zich is dit geen probleem.
    Als je weet van welk materiaal ze zijn weet je al meer, mss nog een paar dingen: zijn de lagers goed, schijven recht, staat van de velgen
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Hij zegt dat de velgen in perfecte staat zijn en dat de schijven zeker recht zijn!
      Het is hem puur om het gewicht te doen.
      Het lijkt mij een goede deal, maar ben in zo'n zaken toch altijd beetje wantrouwig, daarom dat ik mij toch eerst wil bevragen hier bij mensen die er meer van weten dan ikzelf.
      Yamaha R1 2004

Comment

Mij lijkt het stront aan de knikker eerlijk gezegd ik ben er 99% zeker van dat OZ velgen lichter wegen dan oem velgen !
        Heb je de velgen al gezien ? Zo zien OZ 10 spaak velgen eruit zie bijlage gouden velg
        Of lijken ze meer op deze velgen ? Deze zijn idd zwaarder dan de oem http://www.debandenman.nl/Braking%20B-One.htm
        Bijgevoegde bestanden
        Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Comment

Het zijn inderdaad die uit de link.
          Het feit dat die zwaarder zijn, zou je da voelen qua rijgedrag?
          Yamaha R1 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny2909 Bekijk Berichten
            Het zijn inderdaad die uit de link.
            Het feit dat die zwaarder zijn, zou je da voelen qua rijgedrag?
            Dit vermoede ik al want de echte OZ velgen zijn lichter en ik denk niet dat iemand deze zou willen wisselen met de oem
            Meer op hogere snelheid ga je dit voelen, maar de kwaliteit van je oem velgen zijn beter
            Dit zijn goede velgen als je een extra circuit of vervang setje voor een klein prijsje zoekt en ik vind ze optisch wel heel knap (copy van de 10 spaaks pvm).

Ik zou ze niet ruilen maar dit is mijn gedacht, je beslist het natuurlijk zelf.
            Effe wachten en mss zullen er nog reacties gepost worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NATAS
              gezien de wave schijven die erbij vermeld worden.......zal wel eerder braking dan OZ zijn vermoed ik zo.

kijk dan maar extra goed de schijven na, die staan vast op de velgen en zijn niet te vervangen
              Het zijn brakings
              En het laatste klopt half Natas ik heb een front gehad en de schijf is wel degelijk vervangbaar, de schijven staan erop gebout
              Er is verschil van type as ik het me goed herinner heb ge het B wheel met vaste schijven en het B-one wheel met betere en vervangbare schijven de laatste kost wel meer

Comment

Het zijn inderdaad brakings.
                Maar ik weet nu niet juist welk type want da kon hij me blijkbaar ook ni zeggen.
                Na de reacties hier gelezen te hebben denk ik dat het best is om hier toch niet op in te gaan.
                Yamaha R1 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Benny2909 Bekijk Berichten
                  Het zijn inderdaad brakings.
                  Maar ik weet nu niet juist welk type want da kon hij me blijkbaar ook ni zeggen.
                  Na de reacties hier gelezen te hebben denk ik dat het best is om hier toch niet op in te gaan.
                  Het is uw beslissing, ik persoonlijk zou het niet doen

Comment

De vraag is waarom zou iemand zwaardere velgen in de eerste plaats steken ipv originele velgen?
                    Ik zou het ook niet doen, vind het een verdacht zaakje

Comment

Misschien was het een miskoop. Lijkt een beetje op het Marchesini/Brembo verhaal bij Ducati. Die Brembo velgen zijn verschrikkelijk zwaar maar worden overal wal aangeboden als Marchesini velg(die een pak lichter zijn).

Comment

Ik denk dat de verkoper die velgen gekocht heeft omdat ze goedkoper dan de originele ook zijn
                        voor circuit heb ik er ook aan gedacht om deze braking-one velgen te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan en originele gekocht

het zijn geen slechte velgen, maar naar het schijnt zou je het wel voelen in het gedrag van de motor, iets zwaarder sturen
                        "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Comment

Met die Braking velgen is ook een kwaliteitsprobleem geweest. In mijn R1 zit al een andere achterbrug doordat er iets fout gegaan is met de tandwielklok tov de velg. (bouten waarmee het achtertandwiel vast zet zijn tegen de achterbrug beginnen draaien toen met alle gevolgen vandien)
                          Er is toen wel een aanpassing voor gekomen maar dan moet je al zeker zijn dat de bewuste velgen deze hebben.
                          Ik zou in ieder geval de originele prefereren op die Braking-velgen.

Grtz

P.S. toen dat bij mijn moto fout ging was die nog van de vorige eigenaar (kamaraad van me) en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad om de kosten terugbetaald te krijgen + vers achterwiel had ook nog niet de nodige aanpassingen....
                          Sprints MSZ 2014

Comment

Working...
                          X