Ik ken iemand die zijn OZ velgen (10 spaaks) met wave schijven wil ruilen voor originele velgen.
Hij wil dit doen omdat de OZ velgen 1 kg zwaarder zou zijn dan de originle velgen.
Aangezien hij enkel circuit en wedstrijden rijdt zijn hierdoor zijn rondetijden 1 à 2 seconden trager zegt hij.
Is er hier iemand die ervaring heeft met zulke velgen? Klopt de uitleg die hij mij geeft?
Ik wil gewoon zeker zijn dat het niet eerder gaat om instabiliteit of dergelijke.
Verder zou ik ook willen weten of ik hierdoor nog ander dingen zou moeten gaan wijzigen aan mijn moto?
Hij zegt dat er een tandwiel opzit met 47 tanden (standaard zou dit 45 zijn) en dat daardoor de moto iets sneller zou zijn in het ondergedeelte van het toerentalbereik.
Moet ik hierdoor mijn ketting of dergelijke gaan veranderen?
Hij wil dit doen omdat de OZ velgen 1 kg zwaarder zou zijn dan de originle velgen.
Aangezien hij enkel circuit en wedstrijden rijdt zijn hierdoor zijn rondetijden 1 à 2 seconden trager zegt hij.
Is er hier iemand die ervaring heeft met zulke velgen? Klopt de uitleg die hij mij geeft?
Ik wil gewoon zeker zijn dat het niet eerder gaat om instabiliteit of dergelijke.
Verder zou ik ook willen weten of ik hierdoor nog ander dingen zou moeten gaan wijzigen aan mijn moto?
Hij zegt dat er een tandwiel opzit met 47 tanden (standaard zou dit 45 zijn) en dat daardoor de moto iets sneller zou zijn in het ondergedeelte van het toerentalbereik.
Moet ik hierdoor mijn ketting of dergelijke gaan veranderen?
Comment