Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar moto velgen laten repareren ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Waar moto velgen laten repareren ?

Mijn voorwiel roulementen gaan er steeds sneller aan.
    De vorige set hield het 8000km uit, de vorige nog maar 2000 a 3000km.
    De schade is ook steeds aan 1 kant (nog niet gecheckt met de huidige schade, maar het zou me verbazen moest het weer niet zo zijn).

Op aanraden van Antropos ben ik op zoek naar iemand die kan nagaan of de hub waar het roulement inzit nog wel de juiste vorm heeft, en indien niet het te laten maken.

Al lijkt die zoektocht niet zo simpel. Hier in de Ardennen heb ik er al verschillende gecontacteerd die ook moto velg restauratie doen, maar dat stuk dan niet (ze hebben er niet de juiste apparatuur voor).
    Dus ben ik op zoek naar iemand die dit doet, en liefst niet te ver van Sankt Vith.

Ik vind verschillende adressen rond het Antwerpse, maar dat is al snel +2 uur rijden. De regio rond Maastricht is voor mij alvast een pak dichter bij.

Heeft iemand tips waar ik dit zou kunnen laten doen ?
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Geen idee. Wat kost een tweedehands wiel eigenlijk? Een volledig nieuw wiel kost EUR 844.

En is dit niet het moment om fors veel geld uit te geven aan lichtgewicht carbon velgen?
    Be strong & be kind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
      Geen idee. Wat kost een tweedehands wiel eigenlijk? Een volledig nieuw wiel kost EUR 844.

En is dit niet het moment om fors veel geld uit te geven aan lichtgewicht carbon velgen?
      Zo'n reparatie kost een pak minder dan een nieuw wiel

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
        Hopelijk

Comment

En stap 1 is het uitmeten. Het is niet eens zeker of het daar aan ligt, al lijkt het me de meest plausibele uitleg.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

De harde economische realiteit is dat dat afhangt van de tijd die je erin steekt.
            Ik ben absoluut voor herstelling en hergebruik (vandaar ook de vraag m.b.t. een tweedehands wiel).
            Als je als zelfstandige echter enkele dagen steekt in opzoeken, contact, transport, etc. en daar dan de kost van de herstelling bij telt... dan is mogelijk het sop de kool niet meer waard.
            Be strong & be kind

Comment

Amai dat is snel dat de lagers verslijten.
              Misschien een occasie velg zoeken maar dat zal waarschijnlijk ook een zoektocht worden.Ik ben al even op zoek naar een voorvelg voor de versys.Achtervelg heb ik snel gevonden.Voorvelg is moeilijk te vinden of dadelijk weg.Voor mij is het de bedoeling om een extra set te hebben voorals ik een paar dagen weg ga en nog half goede banden moet vervangen omdat ik anders die paar dagen niet kan uitrijden.
              [FONT=Arial Black][/FONT]
              Voor:HD softtail -Suzuki Bandit 1200-Suzuki Bandit 1250-Sym 400-Suzuki V-strom 2003-Suzuki V-strom 2006- Kawasaki Versys 1000 2014
              Nu:Kawasaki Versys 1000 2015-Yamaha T-max 500

Comment

Nieuwe lagers er in laten zetten is niet duur.

Maar als er een aanpassing nodig is aan de zitting van de lagers in de naaf, gaat de kost toch snel stevig oplopen. En moest de zitting beschadigd zijn zou ik zelf toch liever een nieuw wiel kopen dan een aanpassing te laten doen.
                Het juist op maat krijgen (correcte passing voor lagers gaat over enkele honderste mm's) is niet zo evident, en al helemaal niet als je geen exacte opgegeven maat en toleranties ervan hebt...

Misschien uitkijken voor een aftermarket wiel of set?
                Ready to

Comment

Als het gat waar uw lager in past te groot zou zijn,dan komt het lager daar los in te zitten,maar het lager zelf gaat daar niet kapot van.
                  Het lager valt daar dan ook vanzelf in,zonder dat je er moet op kloppen of persen.
                  Ik heb dat ooit met een enduro gehad en toen het gat laten uitdraaien voor een lager van een maat groter.
                  Maar dat lijkt mij bij u niet het geval te zijn.
                  Er zit toch een vulbus tussen de 2 lagers?
                  Ik snap anders niet hoe lagers zo snel kunnen kapot draaien,toch niet als het goede kwaliteit is.
                  BOCHTENPIKKER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
                    Als het gat waar uw lager in past te groot zou zijn,dan komt het lager daar los in te zitten,maar het lager zelf gaat daar niet kapot van.
                    Het lager valt daar dan ook vanzelf in,zonder dat je er moet op kloppen of persen.
                    Ik heb dat ooit met een enduro gehad en toen het gat laten uitdraaien voor een lager van een maat groter.
                    Maar dat lijkt mij bij u niet het geval te zijn.
                    Er zit toch een vulbus tussen de 2 lagers?
                    Ik snap anders niet hoe lagers zo snel kunnen kapot draaien,toch niet als het goede kwaliteit is.
                    Het gat vd lager is alvast niet te groot. De laatste keer ging em er wel gemakkelijker in als voordien (maar 15-20 min zorgvuldig inslaan ipv 30 min). Het is wel steeds een gekloot geweest om ze eruit te krijgen, alsof de hub steeds te nauw was.
                    Ik heb hier steeds bijna 2 uur op moeten kloppen eer de bearings eruit kwamen.
                    Ik doe :
                    2 min heatgun rond de hub
                    snel even spuiten met een freeze spray op de bearings
                    en dan 2 a 3x kloppen op beide kanten.
                    Snel even nameten of het er nog gelijk uitkomt.

Omdat het zo moeizaam was heb ik ook vrij lang zitten experimenteren met welke kloppen het meeste resultaat geven, hoe lang heatgun erop etc ... (door steeds nauwkeurig na elke ronde een meting te doen hoe ver em eruit was).
                    Soit mijn dealer zei ook dat dit niet echt normaal is dat ze er zo moeilijk uitkomen.

Er steken al voor de 3de keer de juiste SKF C3 bearings in. Nu heb ik gewone gekocht (aangezien SKF C3 niet aanraad voor wielen).
                    En ik heb deze keer ook de volledig midden hub & spacers nieuw gekocht, omdat ik dacht dat daar het probleem zou liggen.
                    Wel is er geen zichtbare schade aan beiden, enkel wat krassen aan de binnenkant van te kloppen op de lagers.

Ik zou het nog eens kunnen proberen om het nu te doen met normale bearings ipv C3.
                    Het gekloot is gewoon dat ik dit vaak enkel op weg naar Brussel merk dat ze kapot zijn, en dan zit ik meestal al 250 km te rijden terwijl ze echt zeer snel kapot gaan.
                    Mijn vader is me nu met de camionette gaan halen in Sterrebeek ... een sjanse, omdat de moto op die 250km sinds de eerste signalen al zo hard fucked begon te doen, ik voelde het voorwiel als het ware al in stukken remmen op de snelweg (zonder de rem aan te raken). En dit voelde echt niet veilig meer aan.

Als ik de bearings eruit haalde de laatste maal zat de rubber er zelfs nog aan.
                    Voor de rest volledig volgens werkhandboek geinstalleerd, en ik klop ze in met speciale op maat gemaakte spacers die Antropos voor me gemaakt heeft, zodat ik ze erin slaag met absoluut gelijke druk op de buitenrand.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Ivm aftermarket velgen.
                      Zeer weinig keuze voor de Z1000SX.
                      In feite zijn de OZ's de enige keuze. Marchesini = 6 weken wachten op productie.
                      BST heeft carbon voor mijn model, maar zonder keuring, dus niet legaal op't straat.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

In het CERN gebruiken ze sterk magnetisme om iets heel precies op zijn plaats te houden. Beter ook eens proberen?
                        Be strong & be kind

Comment

Kunde die er met ne poelie niet uithalen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                            Kunde die er met ne poelie niet uithalen?
                            Heb er eentje, maar zo met een gewicht aan dat je naar boven moet slaan om het eruit te krijgen. Uiteindelijk lukt het nog gemakkelijker met de hamer

Soit het uithalen is nu niet het probleem (eerder gewoon een ongemak) . Ik zou graag terug een paar jaar willen rijden zonder kapotte lagers. En aangezien elke set momenteel dubbel zo snel slijt als de vorige begint het echt een probleem te worden. Zeker omdat mijn werkplaats 180km verder ligt.

Braaaaaaaap braaaaaaap

Comment

Het gat vd lager is alvast niet te groot. De laatste keer ging em er wel gemakkelijker in als voordien (maar 15-20 min zorgvuldig inslaan ipv 30 min). Het is wel steeds een gekloot geweest om ze eruit te krijgen, alsof de hub steeds te nauw was.
                              Ik heb hier steeds bijna 2 uur op moeten kloppen eer de bearings eruit kwamen.
                              Ik kan zo geen reden bedenken hoe ze dan kapot gaan als je ze juist plaatst.
                              Dikwijls vervang ik nu geen lagers,maar een tijdje geleden moesten ze er uit om wielen te laten poederlakken.
                              Er uit halen duurde +/- 2 minuten en plaatsen na het spuiten zal niet veel langer geduurd hebben.
                              Ik vraag me dus af hoe je daar zo lang aan bezig kan zijn.
                              BOCHTENPIKKER

Comment

Working...
                              X