Mss een domme vraag maar wtf is het nut van een stuurdemper???
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nut stuurdemper???
Collapse
X
-
Als ge bij het uitkomen van een bocht echt veel gas geeft word de motor (licht),dit komt omdat het voorwiel de neiging heeft om omhoog te gaan,dit licht sturen word opgevangen door de stuurdemper.Ook als ge bij het optrekken over en bult rijd,vangt de stuurdemper dit op.De eerste TL 's hadden geen stuurdemper ,tot er in Engeland iemand verongelukt is ten gevolge van een tankslapper,toen werd er bij elke TL een stuurdemper geplaatst (gratis)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guidoAls ge bij het uitkomen van een bocht echt veel gas geeft word de motor (licht),dit komt omdat het voorwiel de neiging heeft om omhoog te gaan,dit licht sturen word opgevangen door de stuurdemper.Ook als ge bij het optrekken over en bult rijd,vangt de stuurdemper dit op.De eerste TL 's hadden geen stuurdemper ,tot er in Engeland iemand verongelukt is ten gevolge van een tankslapper,toen werd er bij elke TL een stuurdemper geplaatst (gratis)
want als ge ne progersieve stuurdemper hebt die dempt just als em moet dempen en voor de rest voelde daar niks van
dus da licht sturen opvangen dat doet em al nie
Als je een lichte motor met veel vermogen hebt dan kan, wanneer je door een putteke rijd of bijv. op het circuit na een snelle chicane of bij het uitacceleren op slecht wegdek je stuur oncontroleerbaar gaan slaan. Een stuurdemper dempt deze beweging dus, zodat je niet op je bakkes gaat
bij het neerzetten van wheelies kan het ding ook goed van pas komenMy other toy has tits
Hang Loose!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door XeRpiOklopt niet helemaal
want als ge ne progersieve stuurdemper hebt die dempt just als em moet dempen en voor de rest voelde daar niks van
dus da licht sturen opvangen dat doet em al nie
Als je een lichte motor met veel vermogen hebt dan kan, wanneer je door een putteke rijd of bijv. op het circuit na een snelle chicane of bij het uitacceleren op slecht wegdek je stuur oncontroleerbaar gaan slaan. Een stuurdemper dempt deze beweging dus, zodat je niet op je bakkes gaat
bij het neerzetten van wheelies kan het ding ook goed van pas komen
Comment
-
licht sturen en neerkomen van het wiel zen 2 verschillende dingen
bij licht sturen wil het nie zeggen dat uw voorwiel geene grond meer raakt he
maar als ge dan een putteke of bultje tegenkomt kan het beginne slaan gelak ne zot en dat wordt opgevangen door de demper en het is just dat slaan waar der demper voor gemaakt is
en als ge uwe gewone demper heel licht heb afgesteld gaat die dat licht sturen ook niet dempen zelle
het voordeel van ne progresieve vind ik (ik heb ze allebei al gehad linear en progresief)
die dempt NIET tot er gedempt moet worden
komt mij wheeltje niet van de grond, 2mm van de grond of 1ne meter, dan wordt er just niks gedempt
zelfs nie als ik em neerzet, staat mijn stuur iets scheef bij het neerkomen wil het nie zeggen dat die direkt begint te dempen, is voor niks nodig ook nie
begint mijn stuur vollepatrol te slagen, dan gaat mijne progresieve zeggen van owla nu moet ik toch ff ingrijpen
wil je dat dat je stuureigenschappen altijd gedempt worden dan moete ne lineare steken
die dempt altijd en dan zwaar of licht zoals je hem zelf instelt
maar dat moet je zelf uitmaken wat je het prettigste vind
maar het is gewoon wel aan te raden en zelf prettig om te weten als het zover moest zijn dat de stuurdemper zen werk wel zal doenMy other toy has tits
Hang Loose!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door NadiaIk heb ne kawa zxr-750 gekocht, bouwjaar 1990, daar staat het waarschijnlijk dan niet standaard op?
Comment
-
nadia,
een kawa zxr-750 is een sportmotor van de oude (lees: klassieke) generatie, met andere woorden: een lange wielbasis, en een zeer 'luie' hellingshoek van uw voorpoten tav de grond.
De moto's van vandaag de dag hebben bijna compleet vertikale voorpoten (bij wijze van spreken), en hebben een zeer korte wielbasis.
Moderne moto's hebben hierdoor een flitsend stuurkarakter, wat soms wel eens nadelig kan zijn betreffende de stabiliteit.
Oudere sportmoto's zijn rustiger, en zeker en vast de kawa die jij hebt: die zijn beroemd voor hun fantastische voorkant, superstabiel en vertrouwenwekkend. Ik zou me niet al te veel zorgen maken als ik u was
(tenzij je veel wheelies doet, en je wat zekerheid wilt bij het neerzetten)
Comment
-
Denk persoonlijk niet dat ik ne wheelie getrokken krijg met de mijne...
Zoals jullie al zeiden, gewicht ligt vanvoor en dus zal ik niet vlug spontaan ne wheelie trekken...
En op ne 'bewust' getrokken wheelie moet ik nog oefenen, vééééél oefenen
Oorspronkelijk geplaatst door guidoDat is wat ik bedoel,niet echt nodig dusOooops ... I did it again :biggrin:
Damn I'm good...
Comment
-
wel guido ik heb vroeger ook zo een kawa gehad dat was wel een zxr-rr een zitter dus en daar was niet mee te rijden zonder demper geloof me
ik heb in die tijd wel 15000 betaald voor een demper maar da zal ze zelf moeten voelen ik spreek enkel uit eigen ervaring
Oorspronkelijk geplaatst door guidoBen er niet zeker van maar ik denk dat die geen stuurdemper heeft,maar door zijn hoge gewicht heeft die dat ook niet echt nodig.I never drive fasther then my guardian angel can fly
stevek4 -->the ghost
Comment
Comment