Mededeling

Collapse
No announcement yet.

druk achterveer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• druk achterveer

Weet iemand hoe het zit met de druk in de achterveer.Hoeveel die zou moeten bedragen? En ook iets over het anti-duiksysteem aan de voorzijde?Deze afstelling is zeer belangrijk bij het bochten nemen.Ik rij met een kawa gpx 750r uit 1988.
    Alvast bedankt
    groetjes, Nelly
    gij zijt gij ....zij zijn zij ....ikke ben ik...
    ...maar wie zijn wij ?

Oorspronkelijk geplaatst door nelly
    Weet iemand hoe het zit met de druk in de achterveer.Hoeveel die zou moeten bedragen? En ook iets over het anti-duiksysteem aan de voorzijde?Deze afstelling is zeer belangrijk bij het bochten nemen.Ik rij met een kawa gpx 750r uit 1988.
    Alvast bedankt
    groetjes, Nelly
    dit zou vermeldt moeten staan in uw technische fiche. u kunt dit ook in een werkplaatsboek van uw moto opzoeken.

Comment

druk achterveer

Ik heb een werkhandboek in het engels,hoe vertaal je dat dan?
      groetjes, Nelly
      ...maar wie zijn wij ?

Comment

Hoeveel zou het moeten zijn volgens het engelse werkhandboek Nelly?

diagonally parked in a parallel universe
        - IsaMotion-

Comment

Alvast bedankt
          groetjes, Nelly
          Met druk ,bedoelt ge daar de gasdruk mee?Daar kunt ge zelf niks aan veranderen.Wel kan de veervoorspanning geregeld worden en bij de huidige sportmoto's de in- en uitgaande demping,bij een gpx van 1988 weet ik niet of dit kan geregeld worden.

Comment

Druk moet ge inderdaad vanaf blijven , deze heeft weinig met de hardheid van de vering te maken !
            Die instellingen staan in't 'handboek voor de bestuurder' , onderwerp suspension waarschijnlijk , maar 't zal moeilijk zijn om daar iets van te begrijpen als ge geen engels kunt ! Front Rebound , Front Preloud ,Rear Preloud , Front Compression , ... Wat is welk schroefje hé ? Denk dat ge best naar uwe dealer gaat en die wat aan die vijsjes laar draaien ! Maar ik vrees dat een GPX van '88 ofwel niks heeft om aan te draaien (vering hé) , ofwel eens een revisie kan gebruiken , want dat word met bijna geen enkele moto gedaan en is eigenlijk wel nodig ! En dan zult ge die ook wel wat harder kunnen laten zetten !
            You don't WIN silver , you LOOSE gold !!!

Emilio RIP , we zullen je missen !!!

Comment

de kans is ook wel groot dat de druk er gewoon weg al lang af is en druk terug opzetten is ni simpel want voor goe te zijn zou je dat met stikstof moeten vullen dat zet niet uit bij verwarming gewoon lucht wel best gewoon helemaal is laten nakijken, als zoals hierboven al vermeld er wel een mogelijkheid bestaat op een revizie

veel succes
              I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
              Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

Voor wie het graag zou willen weten? De druk in de achterveer zou volgens onze motomekanieker 4,0 bar moeten zijn.
                Zo, da weten we ook weer:biggrin:
                groetjes,Nelly
                ...maar wie zijn wij ?

Comment

als jij de bars weet kan ik wel aan stikstof graken maar da garandeerd niets als de dichtingen mischien ni zo dicht meer zijn
                  I belong to the groep of 10cc ->1cc more than the average:biggrin:
                  Itruder Alert (als hij klaar graakt deze winter)

Comment

Voor wie het graag zou willen weten? De druk in de achterveer zou volgens onze motomekanieker 4,0 bar moeten zijn.
                    Zo, da weten we ook weer:biggrin:
                    groetjes,Nelly
                    Nelly, let op.

Ik had op mijn Honda NC21 ook instelbare vering waarvan ik de voorspanning kon instellen met behulp van perslucht. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop of dat bij GPX ook zoiets is. Overigens weet ik uit ervaring, dat spelen met de instellingen niet echt iets is om zo maar even te doen - tankslappers!

Via een Duitse site (http://www.gpx750r.de/) heb ik iets gevonden: "met voetpomp je vering instellen". Hoeveel druk hangt echt af van je gewicht, lengte en eventuele andere instellingen van je vering.

Ik wil anders wel eens een stuk vertalen van het Engels naar het Vlaams als het maar niet het gehele boekwerk is.

Wanneer je het stukje over de vering kunt inscannen bv. kan ik de belangrijkste stukken wel voor je vertalen.

Suc6 en nog veel plezier,
                    Bill (khoop dat je Duits wat beter is dan je Engels]edit[/url]] antworten Bin heute mit meiner Sozia knapp 300 km durch's Bergische Land gedüst, war ja richtig geiles Biker-Wetter

Die Grünen mit der weißen Mütze standen auch rum und haben Biker kontrolliert und teilweise auch und gemacht. Hatten aber nichts zu beanstanden

Nun fiel uns während der Hinfahrt auf der Autobahn schon auf, dass das Heck etwas schwammig ist. Ein leichtes Pendeln ab 140 kann man nicht verleugnen. Also ab an die Tanke und Luft vom Reifen und Federbein checken. (Ja, erst abkühlen lassen ) Reifen waren i.O. nur auf das Federbein hab ich gar keine Luft drauf bekommen. Das Ventilstück ist viiiiiel zu klein für die Luftdingsbumsda-Geräte Ich gestehe, hab in den knapp 2 Jahren, in denen ich die GPX fahre, noch nie die Luft im Federbein kontrolliert, weil ich bisher damit zufrieden war Ich war dann noch an 2 anderen Tanken, dort das gleiche Spiel

Wie macht ihr das denn? Gibts 'nen Adapter oder spezielle Luftdingsbumsda-Geräte? Muss ich mir gar 'ne Fuß-/Handluftpumpe besorgen? Oder bin ich einfach nur zu blöd?

Immer ordentlich Aspahlt unterm Gummi!

Dachlude
                    MEMBER
                    Beitrag: 55

27.06.2004 12:17 RE:Luft für Federbein (re: Noxis) [edit] antworten Das geht nur mit einer Fußpumpe! mit Sozius 0,9 mit Sozius und Gepäck 1,5

Meisterjäger
                    USER
                    Beitrag: 11

27.06.2004 22:32 RE:Luft für Federbein (re: Noxis) [edit] antworten Hi Leuts!
                    Ich hätt da auch mal ne Frage zu dem Thema! Ich hab bei meiner GPX schon ein parmal daran gedacht, evtl. die Luft im Federbein zu überprüfen, hab allerdings immer davon abgesehen, da das Teil ja immerhin 16 Jahre alt ist und mir mein Werkstattfutzi geraten hat, am besten die Finger davon zu lassen. Kann man da was kaputt machen, wenn man den Luftdruck ändert (alte Dichtungen o.ä.)? Ich hab schon ne defekte Gabel (muss endlich mal die Simmerringe machen lassen ;-) und mir ist ein zu weiches Heck immer noch lieber als ein kaputtes Federbein, wenn also schonmal jemand beim Aufpumpen Probleme bekommen hat, wär's cool, wenn ihr mir das mitteilen könntet.
                    Gruß Heiko

Blanka
                    USER
                    Beitrag: 24

28.06.2004 17:49 RE:Luft für Federbein (re: Meisterjäger) [edit] antworten Hi Meisterjäger, lasss die Finger davon so wie es die Werkstatt gesagt hat . Meistens Ölen sie danach .
                    Aber Gabelsimmerringe kannste selber machen.
                    Lenkstummel runter ,Rad herraus AN DER SEITE KLEINE SCHRAUBE
                    Kawabill - The integral of all the nice moments, makes a wonderful life. I'll find as many of these moments as possible. / Ubuntu=I am what I am because of who we all are / Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten

Comment

al bij al zult ge hoogst waarschijnlijk toch naar uwe dealer moeten om dit op een deftige manier in orde te brengen. Dan zijt ge toch "zeker" dat het in orde is.

Comment

Working...
                      X