Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vorkpoot lek Multistrada 1200S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Vorkpoot lek Multistrada 1200S

    Twee weken terug vrijdags na het werk motor gewassen, gesmeerd en alles nagekeken, want zondags ritje gepland met Sugomi in Luxemburg...

    De frustratie kon niet groter zijn dan om zondag de berging open te trekken, volledig gepakt en gezakt, klaar om het been over de moto te gooien en dan te moeten vaststellen dat er een plas olie onder de vorkpoot ligt...

    Nog een snelle fix geprobeerd door met een voelermaat onder de bourage te gaan om deze te kuisen, tevergeefs... Sugomi gebeld om te zeggen dat het niet ging...

    Na wat opzoekwerk zag ik het helemaal niet zitten om dit aan de dealer over te laten, door het hoge aantal werkuren om alles te demonteren om bij de voorvork te geraken... mooie rekening gegarandeerd!

    alle kappen + tank moeten verwijderd worden op bij de stekker van de elektronische vering te geraken die onder de tank verstopt zit...

    Onderdelen besteld bij Bike design ( dag erna geleverd en heel goede communicatie= aanrader)
    ​​​70 euro voor de stofkappen, oliekeerringen (bourages) en de vorkolie.

    ​​​​​Enkel nog de speciale dop (ertalon tien-kant 55€)om de vorkpoot te openen besteld en daar 7 dagen moeten op wachten (5 dagen op depot van GLS)

    Gisteren na enkele uren demonteren, de vorkpoten eruit en dan kon het eigenlijke werk pas beginnen.

    Spannend om dit de eerste keer te doen... ik ben zelf al enkele jaren niet meer actief als technieker, enkel nog diagnose en dépannage, maar verleren doe je niet zo snel😊

    Begonnen met de rechterpoot zonder elektronica. Dit ging vrij vlotjes. 30 min stofkap en bourage vervangen en nieuwe olie er in.

    Vandaag verder gedaan met de linkerpoot met de elektronische demperstang.
    zelfde stramien, enkele stappen meer, nog voorzichtiger te werk, je wil dit niet stuk!

    Alles klaar om terug te monteren.
    Vorkpoten er terug in, spatbord monteren en voorwiel terug op zijn plaats. Top! Tot je merkt de kabels rond de vorkpoot niet correct liggen...
    Alles terug los...

    Klein uurtje met verspeeld, dan maar verder monteren, na het terugplaatsen van de benzinetank, besloten om de moto te starten om zeker te zijn dat alles correct werkt...
    start en dan "engine error " op het dashboard

    Effe paniek, dan nadenken en jawel hoor de temperatuurvoeler was niet aangesloten op de luchtinlaat, de stekker moet los om de snuit er af te halen...

    Los naast gehangen en gestart, oef fout weg. Ok we kunnen verder monteren.

    Na een 40-tal schroeven alles terug vast en geen enkele over!

    Effe klein testritje gemaakt. Alles in orde en weer veel geld gespaard.

    Blij dat we terug verder kunnen en ondertussen weer veel bijgeleerd over hoe de Multistrada in elkaar zit.
    Bikehistory:
    ***Street Triple 765R ('18)*** - ***Speed Triple 1050 RS ('19)*** - ***Multistrada 1200S ('14)***

  • #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 8 photos.
    Bikehistory:
    ***Street Triple 765R ('18)*** - ***Speed Triple 1050 RS ('19)*** - ***Multistrada 1200S ('14)***

    Comment


    • #3
      Knap gedaan, spijtig dat je de rit gemist hebt. Marjo was ook nog komen opdagen. We zien elkaar nog wel eens op een andere rit 👍
      KAWASAKI Z900RS

      [FONT=Comic Sans MS]"THE LEGEND RETURNS"[/FONT]

      Comment

      Working...
      X